Jump to content

M45 w LRGB


diver
 Share

Recommended Posts

20 minut temu, Kirien napisał:

U mnie mocno niebiesko wszystko...

 

Pewnie masz rację. Po tej uwadze pozwoliłem sobie podmienić fotkę na wersję mniej niebieską. Ale i ona ma pewne wady. Obiecuję, że więcej podmieniał nie będę. ;)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, diver napisał:

 

Pewnie masz rację. Po tej uwadze pozwoliłem sobie podmienić fotkę na wersję mniej niebieską. Ale i ona ma pewne wady. Obiecuję, że więcej podmieniał nie będę. ;)

Atlas, Plejone i Alkione - okolice w ciemniejszych partiach wpadają chyba w fiolecik. Przynajmniej na monitorze, z którego teraz doraźnie korzystam. Chwilowo nie mogę skorzystać ze skalibrowanego.

Nie musisz pisać, że podmieniłeś jeśli okaże się to prawdą i dokonasz korekty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, diver napisał:

Astroamator fotograf bez zebranych Plejad jest jak żołnierz bez karabinu, czyż nie? ;)

 

Dokładnie tak :)

 

14 godzin temu, diver napisał:

....

Po tych próbach mam narastające wątpliwości, czy dla obiektów gwiazdowych i mgławic refleksyjnych warto silić się się na monofoto z filtrami. W porównaniu z kamerą kolor czasu na zbieranie materiału materiału trzeba więcej, obróbka jest dużo bardziej pracochłonna (dodatkowy star aligment na kanałach, LRGB combination etc) a efekt jakoś nie lepszy. Gdybym zebrał te 145 klatek na mojej kolorowej ASI294, materiał miałbym pewnie obrobiony "od strzału" w godzinę. I podejrzewam że efekt końcowy byłby nie gorszy niż prezentowany tutaj.

....

 

Dla jasnych mgławic lub obszarów, a do takich zaliczam Plejady, kamera typu OSC daje bardzo dobry wyniki i co więcej łatwiej jest obrobić i utrzymać  balans kolorów. Tutaj mono nie będzie miało wielkiej przewagi. Słabe obszary z tła wyciągniemy przy dobrym niebie i dużej ilości klatek. Oczywiście w detalach lekko tracimy porównując do takiej samej kamerki w mono ale dla wykorzystania potencjału L potrzebny jest bardzo dobry seeing gdzie większych ogniskowych (skala to kombinacja pixel/ogniskowa tak naprawdę)  to już loteria.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wyjątkowo niecodzienna kolorystyka.

 

Ja zawsze na Plejadach patrze na centralna parke gwiazdek.

Jak ich kolorki sa ok ,to i cała reszta przewaznie jest ładnie podana. 

Tutaj cos nie zagrało do końca dobrze.

image.png.199def16e87596d4e7eaeac33bf35199.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tayson napisał:

Wyjątkowo niecodzienna kolorystyka.

 

Ja zawsze na Plejadach patrze na centralna parke gwiazdek.

Jak ich kolorki sa ok ,to i cała reszta przewaznie jest ładnie podana. 

Tutaj cos nie zagrało do końca dobrze.

image.png.199def16e87596d4e7eaeac33bf35199.png

Jedna żółta, a druga niebieska?

M-45.png.0490782033820e94314e1673089708b3.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, diver napisał:

 

Pewnie masz rację. Po tej uwadze pozwoliłem sobie podmienić fotkę na wersję mniej niebieską. Ale i ona ma pewne wady. Obiecuję, że więcej podmieniał nie będę. ;)

A robiłeś może kalibrację fotometryczną?

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Tayson napisał:

Ja zawsze na Plejadach patrze na centralna parke gwiazdek.

 

I słusznie, bo HD23463 jest typu K2, więc powinna być zółto-pomarańczowa. Natomiast pobliska HD23479 jest typu A7, więc powinna być biała.

 

2 godziny temu, Tuvoc napisał:

Jedna żółta, a druga niebieska?

 

Jak napisałem wyżej.

 

2 godziny temu, Tuvoc napisał:

A robiłeś może kalibrację fotometryczną?

 

Robiłem, ale ona daje mi jeszcze więcej niebieskiego (niż na obrazku poniżej), a HD23463 traci kolor. Z kolorem HD23463 może być kłopot w wyniku ekstynkcji międzygwiazdowej. Sądzę więc że wyciąganie na siłę jej koloru nie ma sensu.

 

Wrzucam trochę poprawioną wersję kolorystyczną oraz materiał L (bez cropa).

 

M45_f4_procd_crop_4440_3330_resize_2000_1500.thumb.jpg.7bc6c2522617b0f105070d8fcf4736d1.jpg

 

L_DBE_SS_resize_2000_1512.thumb.jpg.b12c61c72e932033425d93a533f05530.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.