Skocz do zawartości
  • 0

Kilka podstawowych pytań


AiP

Pytanie

Zapewne pytania podobne do moich pojawiały się już wielokrotnie, jednak będę wdzięczny jeśli znajdzie się dobra dusza i pomoże mi uzyskać odpowiedzi.

Fotografią zajmuję się od wielu lat, również zawodowo, ale nigdy wcześniej nie interesowałem się tematyką astrofotografii.

 

Moje pierwsze pytanie dotyczy samego sprzętu. Nie mam zbyt dużego budżetu i na początek nie chciałbym wydawać więcej niż 5 tyś zł. dodam, że aparat już mam więc kupić muszę teleskop z osprzętem i niezbędnymi akcesoriami. Przejrzałem kilka poradników, które udostępniają sklepy, ale w dalszym ciągu nie jestem przekonany, co jest najlepszym wyborem. Mam również pytanie o aparat - czy zwykła lustrzanka tzn nie dedykowana do astrofotografii będzie ok czy nie.

 

Natomiast moje drugie pytanie dotyczy już samego fotografowania i tu nie znalazłem zbyt wiele informacji. Chodzi mi przede wszystkim o obróbkę zdjęć. Czy są jakieś dedykowane oprogramowania do składania zdjęć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

A ja powiem inaczej, oczywiście koledzy mają rację w 100 procentach, ale dla całkowicie ''nowego'' terminologia jak sam wspomniałeś nie jest za łatwa. Poczytać i pooglądać owszem można , ale można też kliknąć  w  https://astropolis.pl/communitymap/ i znaleźć pomocną duszyczkę w swoim rejonie. Środowisko astro wariatów jest strasznie przychylne, więc na 100 znajdziesz w okolicy kogoś , kto Ci wyjaśni na spokojnie wszystko. No prawie wszystko, bo na wszystko to czasu nie będzie nigdy. W sensie , że jest tego tak strasznie dużo. Napisz skąd jesteś , będzie łatwiej. I witaj w wariatkowie:Lighten:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, AiP napisał:

Zapewne pytania podobne do moich pojawiały się już wielokrotnie, jednak będę wdzięczny jeśli znajdzie się dobra dusza i pomoże mi uzyskać odpowiedzi.