Jump to content

Projekt "Taras" - Epizod 14 - Kolorowa Kalifornia


Pav1007
 Share

Recommended Posts

Jak zwykle piękny projekt.

Paweł mam pytanie trochę z innej beczki. Jakiego drona używasz do panoram?

Zacząłem przez tą nie pogodę interesować się inną dziedziną fotografii.

Możesz wysłać PW?

Edited by pablo12311
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, isset napisał:

Zmieniłeś avatar i nie poznałem Cię.

To przez okulary i czapkę :-)

 

3 godziny temu, isset napisał:

Znaczy będziesz bogaty 

I tego się trzymajmy :-)

 

3 godziny temu, isset napisał:

Podasz czasy w rozbiciu na kanały? 

Ha: 243x300 (20,2h)

 

OIII i SII nie mam stacków (APP wywala fits headera) ale było to ok 75x600sek (12,5h) OIII i 120x300 SII (10h)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ładnie popracowałeś nad dynamiką świateł i cieni. :) Gwiazdek jakby malutko... ;) Skąd brałeś gwiazdki, z wodoru?

Ładnie też pokolorowałeś mgławicę. Trochę mi ten trawiasty zielony nie leży, ale to oczywiście rzecz gustu. A już bardziej chyba obiektywnie: lewy górny narożnik "czystego" nieba poleciał wyraźnie w niebieskość. Jakoś tak nie pasuje mi to do zrównoważonych czerni prawego dolnego narożnika. To problem z gradientami?

Generalnie oczywiście podziwiam. :) I chyba w końcu zestawię swojego Newtona z ASI1600MM-C w SHO, bo tego jeszcze nie próbowałem.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zdjęcie znakomite. Bardzo miło zobaczyć Kalifornię z detalami, których jest tam bardzo dużo ale wiele jest subtelnych. Przez co ginie na wielu pracach. Oglądanie twojego zdjęcia sprawia, że jestem bardziej zadowolony z detali mojego z ogniskowej 420mm :-)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, diver napisał:

Gwiazdek jakby malutko... ;) Skąd brałeś gwiazdki, z wodoru?

Tak, z wodoru. To dosyć małe pole, gwiazdek jest tyle ile się zarejestrowało :-)

 

21 godzin temu, diver napisał:

lewy górny narożnik "czystego" nieba poleciał wyraźnie w niebieskość.

Sławek, serio? :-) To nie jest czyste niebo, to składnik "O" palety HSO. Tlen - ten ma tendencję do lecenia w niebieskość :-) Tu masz pierwsze lepsze zdjęcie kaliforni w HST: NGC 1499; the California Nebula in HST Pallette ( Steve Cooper ) - AstroBin wyraźnie widać tlen. Niestety u mnie jest praktycznie pozbawiony szczegółów, bo zbierałem z wawy i wyszła po prostu jaśniejsza tlenowa plama.

 

21 godzin temu, diver napisał:

To problem z gradientami?

Nope, na tym zdjęciu nie ma w ogóle problemów z gradientami :-)

 

21 godzin temu, diver napisał:

Generalnie oczywiście podziwiam. :) I chyba w końcu zestawię swojego Newtona z ASI1600MM-C w SHO, bo tego jeszcze nie próbowałem.

Dzięki i polecam. Fajne połączenie, choć wymagające.

 

6 godzin temu, Herbert West napisał:

Zdjęcie znakomite. Bardzo miło zobaczyć Kalifornię z detalami, których jest tam bardzo dużo ale wiele jest subtelnych. Przez co ginie na wielu pracach. Oglądanie twojego zdjęcia sprawia, że jestem bardziej zadowolony z detali mojego z ogniskowej 420mm :-)

 

 

Dzięki :-) Kalifornia ma sporo detali i jak podczas obróbki chce się z nimi pobawić to od razu obiekt nabiera drugiego dnia :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, diver said:

 I chyba w końcu zestawię swojego Newtona z ASI1600MM-C w SHO, bo tego jeszcze nie próbowałem.

 

Just do it! Ja czekam na powrót mojego Maka-Newtona 190/1000 z serwisu i krasnoludek TSAPO65Q wraca na montaż Altaz do wizualna :-) Używam ASI1600MMP.

 

Chociaż będę się ponownie stresował prowadzeniem i najlżejszymi podmuchami wiatru...

Edited by Herbert West
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Pav1007 napisał:

Nope, na tym zdjęciu nie ma w ogóle problemów z gradientami :-)

 

Ciekawe, warszawskie niebo na Ursynowie jest odporne na LP? ;)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, diver napisał:

Ciekawe, warszawskie niebo na Ursynowie jest odporne na LP?

Nie do końca rozumiem przesłanie tego zdania. (robię z Ursusa btw). Oczywiście, że gradienty są, tego się nie da uniknąć. Trzeba je tylko usunąć podczas obróbki zdjęcia, ale to raczej jest powszechnie znana praktyka. Napisałem, że na TYM ZDJĘCIU nie ma problemów z gradientami, bo je usunąłem. Nie wspominałem o materiale.

Chyba, że miałeś coś innego na myśli a ja nie zrozumiałem. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.