Jump to content
  • 0

Stak komety lrgb


lagata1
 Share

Question

Wydaje mi się by zrobić stak komety w lrgb należy najpierw lrgb na gwiazdy, potem lrgb na komete co da mi 8 stakow, następnie połączenie każdego kanału gwiazdy + kometa co da mi 4 staki a dopiero potem złączenie w kupę na 1 kolorowy stak - ktoś mi podpowie czy dobrze mysle ?

Link to comment
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Raczej złóż najpierw LRGB komety w kolorowe zdjęcie, osobno LRGB gwiazd i dopiero te 2 zdjęcia składaj w całość. Łączenie 4x komety z gwiazdami zajmie masę czasu i na pewno nie wyjdzie zbyt jednorodnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bardzo fajny tutorial tylko mnie interesuję jak się równa wszystkie 4 kanały żeby nie było przesunięć miedzy nimi bo na razie wszystko mam poprzesuwane a sam tutek pomija składanie LRGB

 

 Nie omawia podstawowych czynności takich jak ..... czy składanie RGB i RGB z luminancją.

 

Można to zrobić w czymś innym oprócz maxima czy pixa? ktos składał komety w affinity photo?

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Można w DSS. Ładujesz wszystkie zdjęcia, robisz register bez stackingu. Następnie odznaczasz wszystkie. Potem zaznaczasz jedno zdjęcie i ustawiasz je jako referencyjne. Pojawi się przy nim gwiazdka. Następnie zaznaczasz zdjęcia tylko danego kanału i robisz stack. Referencyjne nie musi być wybrane do skack`a.  Potem kolejne kanały. Dzięki temu będą one ustawione na ramkę referencyjną. Ja po takiej operacji robiłem kombinację LRGB w SiriL`u i było ok. 

Edited by spock
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

wtedy robisz staka na : cometa + gwiazdy z tym jednym wybranym referencyjnym po kolei pod kazdy kanal, dobrze zrozumiałem? a co z kalibracyjnymi? dajesz wtedy kalibracyjne pod każdy kanał rozumiem

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

O ile rozumiem to tak ale zdjęcia będą ustawiane po współrzędnych gwiazd. Każdy kanał stackujesz oddzielnie z wybraną jedną referencyjną. Nie próbowałem tego z opcją DSS z zaznaczaniem komety. Nie wiem czy masz faktycznie przypadek kiedy kometa tak bardzo zmienia pozycję. Ja nie miałem.

Edited by spock
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

bardzo nie zmienia, delikatnie mi się wydaję, a teraz po kolei

- kometa + gwiazdy ( to jedno referencyjne fajkuję czy nie muszę? )

- następnie do tego kalibracyjne po kolei na 4 kanały 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

czyli jeśli dobrze zrozumiałem:

- referencyjna w L i z nia jadę : dark,bias,flat L

- potem R bez referencyjnej z dark,bias, flat R

- kolejno G bez ref. ale z kalibracyjnymi

- i na końcu tak samo z B

 

Tak to ma wygladac?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 godziny temu, lagata1 napisał:

Bardzo fajny tutorial tylko mnie interesuję jak się równa wszystkie 4 kanały żeby nie było przesunięć miedzy nimi bo na razie wszystko mam poprzesuwane a sam tutek pomija składanie LRGB

 

 Nie omawia podstawowych czynności takich jak ..... czy składanie RGB i RGB z luminancją.

 

Można to zrobić w czymś innym oprócz maxima czy pixa? ktos składał komety w affinity photo?

Niedokładnie czytałeś, pozwolisz zacytuję sam siebie:

"Mamy więc 6 ujęć po 300 sekund luminancji i po 5 ujęć po 120 sekund każdego ze składników RGB.

 

1.Wykonujemy kalibrację, alignację NA GWIAZDY i stackowanie luminancji i każdego z kolorów RGB.

 

2.Składamy RGB dla gwiazd i wykonujemy normalną obróbkę- histogram, krzywe i ew. odszumianie.

 

3.Składamy luminację dla gwiazd i wykonujemy normalną obróbkę- histogram, krzywe i ew. odszumianie.

 

4.Otrzymujemy dwa półprodukty –

- kolor dla gwiazd z rozjechanym kolorem w obszarze komety

- luminancję dla gwiazd z rozjechaną i kiepską w sensie kontrastu luminancją komety"

 

i tak dalej, tym razem dla komety....polecam uważne czytanie.

Edited by Gość na chwilę
Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 godzin temu, Gość na chwilę napisał:

Niedokładnie czytałeś, pozwolisz zacytuję sam siebie:

"Mamy więc 6 ujęć po 300 sekund luminancji i po 5 ujęć po 120 sekund każdego ze składników RGB.

 

1.Wykonujemy kalibrację, alignację NA GWIAZDY i stackowanie luminancji i każdego z kolorów RGB.

 

2.Składamy RGB dla gwiazd i wykonujemy normalną obróbkę- histogram, krzywe i ew. odszumianie.

 

3.Składamy luminację dla gwiazd i wykonujemy normalną obróbkę- histogram, krzywe i ew. odszumianie.

 

4.Otrzymujemy dwa półprodukty –

- kolor dla gwiazd z rozjechanym kolorem w obszarze komety

- luminancję dla gwiazd z rozjechaną i kiepską w sensie kontrastu luminancją komety"

 

i tak dalej, tym razem dla komety....polecam uważne czytanie.

Po kolei na czynniki pierwsze bo na razie nie ogarniam i czy w ogóle ktos zrobił LRGB komety? :

1.Wykonujemy kalibracje,alignacje... - ja rozumiem to tak że biorę wszystkie 4 kanały LRGB z osobna w DSS na ' stars' ( alignacja na gwiazdy to znaczy opcja na 'stars' w DSS tak ? ) 

2. Składamy RGB dla gwiazd .... czym? daje RGB combine w annie's actions i tak wszystko jest poprzesuwane

3. Składamy luminację dla gwiazd ... a jak ją złożyć?

 

Wychodzą jakiś bochomazy z tego póki co , niżej RGB combine z Psa

 

Trochę niżej wyciągnięty kanał L na levelsach, strasznie żałuję że nie można tego zrobić w kolorze bo L mi się podoba

 

Nie wiem czy ktoś to dostrzega ale kometa i gwiazdy wcale się nie rozmazują - problemem jest to że nie pokrywają się ze sobą punktowo i to właściwie pytam jak 4 kanały LRGB nanieśc na siebie punkt w punkt?

Zrzut ekranu (144).png

1271873155_GIERASIMIENKO1.thumb.jpg.4b868a47d867a7a7f58e4b1a585c3613.jpg

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.