Skocz do zawartości

Poproszę o opinie nt. klatki


abo

Rekomendowane odpowiedzi

szacun .... klatka piękna aż strach pomyśleć jak by wyglądał stack z 30 :D gdzie ją paliłeś ?

Nie znam się aż tak "pro" ale każde ugięcie czy nie osiowość matrycy skutkuje pojechaniem rogu oraz jego przeciwległej strony więc to nie to.

Można sprawdzić obracając kamerą np o 90 stopni i porównanie obrazu z tego co pamiętam. Takie hece u Ciebie to kojarzę naprężenia optyki np soczewek że jedna strona tylko ucieka ale to wyeliminujesz właśnie testem z obrotem kamery wtedy wyjdzie czy to problem astrografu czy osiowości. 

 

EDIT: Jest soft do analizy obrazu pod względem problemów takich jak u CIebie , CCDInspector - wersja trial.

https://www.ccdware.com/products/ccdinspector/

screen_overview.jpg

 

Ozdwierciedla to jak sensor "widzi obraz" 

Edytowane przez komprez
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rogi delikatnie pociagniete - stackowanie raczej to tylko pogłebi

mam wrazenie, ze gwiazdki po srodku sa mikroskopijnie posiągniete, ale watpie, zebyc na codzien palił 30 swoim sprzetem :) 

image.png.7362263acbf9ae86a2c268f8f22cbb46.png

 

o ile nie uciekła ostrośc, to warto popracowac nad odlegloscia korektora.

co najwazniejsze do testów plaskosci pola na pewno nie warto uzywac tak dlugich klatek.

5min sub powinien sie nadać, chociaz lepiej krótsze, bez jasnych obiektów w kadrze. same pole gwiazd.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, komprez napisał:

szacun .... klatka piękna aż strach pomyśleć jak by wyglądał stack z 30 :D gdzie ją paliłeś ?

Nie znam się aż tak "pro" ale każde ugięcie czy nie osiowość matrycy skutkuje pojechaniem rogu oraz jego przeciwległej strony więc to nie to.