Skocz do zawartości

HEQ5 PRO po opaskowaniu RA West przy prędkości (rate) x1 nie działa z kontrolera ręcznego


Paweł Chyl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

To mój pierwszy temat, więc na początek wypada się przywitać. Mam na imię Paweł, mieszkam w Lublinie. Astrofotografią zajmuję się od 3ch lat. W trakcie tego czasu przeszedłem z bezlusterkowca do ZWO ASI 2600MC Pro a teraz namiętnie wykorzystuję ZWO ASI 2600MM Pro. Optyka jaką posiadam to William Optics GT81. Postprocessing robię w Pixinsight. Z ogromną przyjemnością dołączam do społeczności Astropolis! 

 

Przechodząc do tematu, który chciałem poruszyć. W moim montażu HEQ5 PRO zrobiłem ostatnio Rowan belt mod. Po złożeniu montażu zauważyłem niepokojącą sprawę, mianowicie RA przy użyciu kontrolera ręcznego i ustawieniu prędkości (rate) x1 nie działa mi obrót west. Co ciekawe obrót east działa. Przy podłączeniu do komputera i ustawieniu rate x1 w ASCOM oba kierunki działają. Natomiast przy rate poniżej x1 oba kierunki nie działają. W skrócie:

  1. Kontroler ręczny
    1. rate x1 RA west nie działa (nie ma obrotu)
    2. rate x1 RA east działa  (jest obrót)
  2. ASCOM
    1. rate x1 RA west działa (jest obrót)
    2. rate x1 RA east działa (jest obrót)
    3. rate <x1 RA west nie działa (nie ma obrotu)
    4. rate <x1 RA east nie działa (nie ma obrotu)

 

Co sprawdziłem? 

  1. Zdjęcie paska RA nic nie zmienia. Takie samo zachowanie. 
  2. Wymontowałem silnik RA aby sprawdzić zakres obrotów w jedną i drugą stronę i nie czuję oporów. 
  3. Konektor RA nie posiada widocznych śladów uszkodzenia. 
  4. Prędkości > x1 działają poprawnie.
  5. Oś deklinacji działa poprawnie nawet przy rate x0.1 w obu kierunkach na ASCOM.

 

Czy spotkaliście się z czymś takim, lub czy możecie podpowiedzieć, jak to rozwiązać? 

 

Jeśli potrzeba więcej szczegółów / zdjęć, mogę dostarczyć. 

 

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jak najbardziej normalne :)