Skocz do zawartości
  • 0

Pierwszy teleskop, kompaktowy, obserwacje dzienne (samoloty) i DS, obrzeża Krakowa


szquar

Pytanie

Jako że to mój pierwszy post chciałbym się z tego miejsca pięknie ze wszystkimi przywitać.

Pisałem na innym forum ale wydaje mi się że tutejsze ma większy zasięg a i moje podejście uległo zmianie. Nie mam doświadczenia w temacie ale jak pewnie większość tutaj od dzieciaka chciałem oglądać nocne niebo.

Mieszkam w Zielonkach (obrzeża Krakowa), niska zabudowa, obserwacje z ogródka (kilka latarni w odległości około 200-400 metrów, dobrze widoczne podchodzące do lądowania samoloty). Noszę się z zakupem pierwszego teleskopu, od miesiąca czytam forum i z pierwotnego planu (Newton na EQ3) doszedłem do wniosku że na pierwszą tubę optymalny będzie prosty w obsłudze refraktor, najlepiej APO posadzony na AZ4.

 

Moje oczekiwania:

1. Mobilność (waga i rozmiar): maksymalna długość tuby koło 70cm, musi zmieścić się w małym bagażniku, chciałbym zabierać sprzęt na wyjazdy (także dalsze), im lżejszy tym lepiej, w grę w chodzi też przechowywanie, mile widziana walizka.

2. Obraz za dnia: jeden z powodów dla którego wybrałem APO, nie chce aberacji chromatycznej

3. Jakość obrazu: wolę trochę mniejszą aperturę ale dobre szkło, znowu APO.

4. Oglądanie DS: celuję w aperturę 102, ale rozważam od 80 do 120, zdaję sobie sprawę że to i tak mało ale patrzy punkt 1.

5 Montaż AZ4: ze względu na dobre opinie, wagę, cenę, łatwość obsługi

6. Możliwość użycia w przyszłości do robienia zdjęć: zarówno za dnia jak i astro foto