Jump to content

Leo Triplet


dimis
 Share

Recommended Posts

Staka wrzuce. Tutaj inna wersja obrobki, gdzie z tlem bylem ostrozniejszy, ale wlasnie DBE mi nie wchodzilo i widac gradienty.

image.png.818938e1e8be18091d5b5819fb863a1e.png

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dimis napisał:

Staka wrzuce. Tutaj inna wersja obrobki, gdzie z tlem bylem ostrozniejszy, ale wlasnie DBE mi nie wchodzilo i widac gradienty.

image.png.818938e1e8be18091d5b5819fb863a1e.png

To do ogarnięcia :) bez cięcia histogramu.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Tuvoc napisał:

To do ogarnięcia :) bez cięcia histogramu.

 

Zdaje sobie sprawe, ze to moja marna technika. Siedze wlasnie nad kolejnym podejsciem. DBE i gradienty juz lepiej, tla tez nie bede tak ucinac... Dla chetnych stak juz jest w odpowiednim temacie.

Link to comment
Share on other sites

@_Spirit_ @Tuvoc w sasiednim watku pokazaliscie co mozna wyciagnac z materialu. Dla mnie najwiekszym problemem, bylo i jest tlo, w obu waszych pracach, tlo jest gladkie i poprostu duzo lepsze niz u mnie. Jak dojsc do takiego efektu? Gwiazdki w przyszlosci potraktuje MT, bo widze, ze zmienia to ladnie akcent obrazu.

Dzieki. Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

@dimis ja materiał traktuję jak z kamery mono. Więcej zabawy ale pewne rzeczy lepiej mi później wychodzą.

Rozbijam wszystko na oddzielne kanały R G B L i każdy przygotowuję osobno. 

1 na surowych - wyrównanie tła R G B L

2 złożenie rgb i kalibracja fotometryczna

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.04.2022 o 18:32, dimis napisał:

250 * 300s

 

Materiału mnóstwo, więc trochę zabawy a efekt będzie pewnie doskonały. ;) A zrobić wodór z materiału OSC bez dodatkowego wodoru będzie raczej ciężko...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dobra, no to mini tutorial - wersja uproszczona, dla OSC i z kilkoma założeniami wstępnymi.

 

CZĘŚĆ I

 

1. Warunki "brzegowe": taka mocno skrótowa droga do ogarnięcia tła działa dobrze w przypadku obiektów typu galaktyki, gromady kuliste itp. Jeśli mamy lub spodziewamy się, że będą widoczne IFN-y (chociaż tutaj ich nie widać co stwierdził @_Spirit_) to ta technika może trochę popsuć efekt finalny. Wtedy trzeba zrobić dwie rzeczy - bardzo poprawne flaty (niestety mam wrażenie, że u Ciebie są źle zrobione) oraz unikać lewego światła, odblasków w polu zasięgu teleskopu itd.

2. Tutaj kalibracja koloru jest w wersji minimum :)@tex88. Żeby zrobić to porządnie to trzeba by kolejny tutorial.

3. Lecim:

a) Na początek ColorCalibration; BackgroundNeutralization - polecam po każdym procesie wyłączać i włączać STF (np. skrótem Ctrl+A).

b) DynamicCrop

obraz.thumb.png.80731f21396234d3173a28d4acc98851.png

 

c) Najważniejszy element minitutoriala, który należy zrobić solidnie - DynamicBackgroundNeutralization. W takiej wersji jak przedstawiona tutaj robię to wbrew "zasadom sztuki". Mianowicie parametr Tolerance ustawiam tak, aby pokryło mi całą powierzchnię zdjęcia. Nie patrzę na to czy punkty pomiaru (te kwadraciki) pokrywają się z gwiazdkami, a jedynie czy są na galaktykach. Gęstość siatki zwiększam np do 40 punktów na linie oraz zwiększam nieco rozmiar tych kwadratów.

obraz.thumb.png.057a1774b1bb2844829423621b40e9be.png

 

d) Kilka szczegółów co dalej robię z DBE - odsuwam albo usuwam kwadraciki z obszarów galaktyk - ale z lekkim zapasem, tam w około są obszary tylko lekko majaczące, jakby pyły. Natomiast od NGC 3628 odstaje taki długi pas pyłowy i to też trzeba uwzględnić. Tak samo oszczędzam wszystkie małe galaktyczki z tła.
obraz.thumb.png.6f3832c98254cb87d56fb5e5c3497a0b.png

 

e) Na koniec ustawiam w zakładce Target Image Correction opcję [Substraction] i odpalam. Po STF wygląda to tak... nie nieszczególnie co nie? No to teraz cd.
obraz.thumb.png.2885dc82ed3fe10ab1d37c1f7c235f91.png

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejka,

po tygodniowej przerwie usiadlem na nowo do tematu. Workflow troszke inny i pierwszy raz skorzystalem z ArcsinhStretch. 

Pozdrawiam,

Krzysiek

image.png.94af210ab91ab049da5d56c482698cb8.png

 

image.png.aaf7d667a395e6334235b96b68912041.png

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.