Skocz do zawartości

Serce i dusza tak jakby - prośba o poradę


Bentoq

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

Zaznaczę na początek, że jestem początkujący, w fazie nauki i mam wielką prośbę do wszystkich o radę, bo nie wiem do końca co poszło nie tak. Jestem bardzo otwarty na konstruktywną krytykę :)

Chciałem zrobić zdjęcie mgławic Serce i dusza, wybrałem się więc w Bortle 5 (w kierunku, gdzie są mgławice, było bortle 4), niestety było trochę chmur gdzieniegdzie (ale mgławic raczej nie zasłoniły), no i pełnia księżyca.

Sprzęt:

  • d3400 full spectrum + SVBony UV/IR Cut 1,25" jako clip filtr 
  • Obiektyw: CZJ Sonnar 135mm ustawiony chyba na f/4,5 (na podziałce jest 3,5 i 5,6 i dwa kroki między nimi, ustawiłem ten drugi)
  • Prowadzenie minitrack LX3, ustawienie na polarną wyszło nawet nawet.

 

Wykonałem 140 klatek po 30sek ISO100 + kalibracja.

Obróbka podstawowa tylko w Siril, w gimp nie dałem rady zrobić nic, czym warto się pochwalić. Oto, co wyszło:

 

siril2.thumb.jpg.d674868fa1c7fb85b37998cfb1344bd7.jpg

 

Stack jest dostępny tutaj:  https://we.tl/t-wxGEsueD5w

 

COŚ TAM WIDAĆ po background extraction w Siril, ale efekt jest daleki od zamierzonego, podkręcanie w gimp i stanet++ tylko pogarsza sytuację. Mgławice widać trochę lepiej, ale jest do tego pełno szumu i zielono-czerwonego syfu.

Teraz sam nie wiem, co poszło nie tak?

 

  1. Ustawić wyższe ISO? dla d3400 nie ma dużego zysku idąc ponad 100, a tracimy dynamic range, sugerowałem się tym wykładem. Ale podejrzewam, że na ISO200 czy 400 byłoby podobnie, tylko jaśniej.
  2. Jeszcze ciemniejsze niebo? Bortle 4-5 wydaje się być wystarczające, a może pełnia księżyca wszystko zniszczyła?
  3. Dłużej zbierać materiał? Widziałem o wiele lepsze zdjęcia z podobnym czasem.
  4. Coś nie tam z aparatem czy optyką? d3400 to entry level, ale ten sam sensor, co w d5xxx i d7200.
  5. Może wszystko ok, tylko nie potrafię wyciągnąć materiału ze stacka?