Jump to content

CCD


PTL
 Share

Recommended Posts

Nosze sie z zamiarem sprzedania kilku zabawek w obszarze CCD. Konkretnie mam na mysli:

 

1. Kamera Starlight Express HX916, BW, 1300 x 1030 pixeli, USB, dobra sprawnosc, bardzo niskie szumy (komplet - kamera, wejscie 1,25 cala, kable, modul USB, zasilacz z 220V/12V)

 

2. Kolo filtrowe True Technologies, zmotoryzowane, kontrola z pudeleczka sterujacego lub z PC (np. automatyczne sekwencjonowanie zdjec LRGB spod Astroart czy Maxim DL), wewnatrz kolko na 6 filtrow, w tym zainstalowane 4 filtry LRGB firmy Astronomik, opcjonalnie Ha (komplet - kolo, zlaczki do kamery, kolo ma wejscie SCT i mam do tego przejsciowki na T i na gwinty Takahashi, filtry zainstalowane, zasilacz, kable)

 

3. Kamera Starlight Express MX7C, "one shot color", 750 x 580 pixeli, LPI i USB, doskonala sprawnosc, bardzo niskie szumy (komplet - kamera, wejscie 1,25 cala, kable, modul USB, modul LPT zasilacz z 220V/12V). Ostatnio wykorzystywana glownie jako (swietny) autoguider.

 

4. Meade DSI. Mam jeszcze 1 egzemplarz, nowy fabrycznie, nie rozpakowany. Jeden zostawilem dla siebie - testy pod Maxim DL pokazuja na swietne prowadzenie jako autoguider. Jezeli ktos sie bedzie chcial bawic w grzebanie w srodku, wydaje sie ze zainstalowanie chlodzenia (maly Peltier) miedzy chipem a obudowa bedzie trywialne. Obudowa jest metalowa i ma spory radiator. Niemniej dla mnie to wrecz idealne rozwiazanie na autoguider do focenia w polu - zasilanie pobiera z PC przez USB wiec w zasadzie nic nie wymaga, nie ma plataniny kabli itp.

 

5. Prawodopodobnie rowniez bede sprzedawal MODYFIKOWANEGO EOS 300D - zdjety oryginalny filtr przed chipem CMOS i zastapiony zwyklym filtrem IR. Czulosc w pasmie 656nm wzrasta 4-5x i mglawice emisyjne zaczynaja byc czerwone zamiast niebieskie (Hb). Aparat kupilem uzywany, robilem zdjecia testowe i wszystko jest OK, jednak nie robilem jeszcze zadnych zdjec DSO ze wzgledu na brak mglawic emisyjnych na wiosennym niebie no i krotkie noce. Prawdziwy wypas bedzie z ciemnego miejsca w sierpniu! Aparat prawidlowo ogniskuje ze zwyklymi obiektywami ale trzeba troche popracowac aby przywrocic prawidlowe kolory (co sie jednak daje zrobic, probowalem).

 

Wszystkie urzadzenia sa na 100% sprawne, foty z kamer CCD byly niejednokrotnie pokazywane na forum.

 

Prosze o kontakt jezeli ktos bylby zainteresowany tematem na powaznie.

 

Pozdrawiam,

 

Pawel Lancucki

 

PS Prosze konotakt na maila, na forum nie bywam ostatnio zbyt czesto. Pawel

Edited by PTL
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.