Jump to content

M13


Recommended Posts

Posted (edited)

Wszystko fajnie ale chyba chodziło że tam nie powinno być fioletowego (całkowicie) no chyba że się mylę. Wstawiam jakieś pierwsze foto z 2015 ogólnie chodzi tylko o kolor bo jakość to wiadomo :) ( Gwiazdy powinny być białe i żółte o ile pamiętam)

M13Final.jpg

Edited by BlackPitchPL
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, lagata1 napisał:

mogę ująć bo podbijałem saturację - wczesniej wydawało mi się za blade, czy tak lepiej?

13 perfect astropolis 1.jpg

 

Myślę że warto się kierować przykładami które są między innymi dostępne na tym forum.

Np. wersja kolegi @diver którego obróbka gwiazd jest jedna z ładniejszych na forum (IMHO)

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2022 o 20:14, lagata1 napisał:

17 x 210 sekund, fuji xt20, sc 150/1500 f10, eq5 pro, minimalny crop 

Fajne, ale kolory to fantazja. Wczytaj stack np. do Siril-a i skalibruj kolory (najlepiej kalibracją astrometryczną).

W M13 przeważa biel. Fiolecik tam nie występuje. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2022 o 20:14, lagata1 napisał:

17 x 210 sekund, fuji xt20, sc 150/1500 f10, eq5 pro, minimalny crop 

13 perfect astropolis.jpg

A czekaj, czy ty nie masz przypadkiem pomylonego debayeringu? 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam - to przypadłość matrycy fuji, im dłuższe czasy tym kolory wariują ( rozjeżdzają się na histo - mając f10 jestem zmuszony je wydłużać, być może faktycznie canon najlepiej współgra w astrofoto ), potem jest dużo pracy w ujmowaniu saturacji, na balansach kolorów itp.

Tu jest pojedyncza klatka poniżej i nie wiem czy nie lepszy efekt bez zabawy w staka 

1 klatka.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, lagata1 napisał:

Nie mam - to przypadłość matrycy fuji, im dłuższe czasy tym kolory wariują ( rozjeżdzają się na histo - mając f10 jestem zmuszony je wydłużać, być może faktycznie canon najlepiej współgra w astrofoto ), potem jest dużo pracy w ujmowaniu saturacji, na balansach kolorów itp.

Tu jest pojedyncza klatka poniżej i nie wiem czy nie lepszy efekt bez zabawy w staka 

1 klatka.jpg

To by znaczyło, że problem jest gdzieś w stackowaniu. A możesz wrzucić gdzieś surowy materiał? 

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, lagata1 napisał:

mogę, dlaczego problem w stakowaniu? wszystko jest robione w dss jak zawsze, nic nie kombinuję przy ustawieniach 

To daj linka do materiału. zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.