Jump to content

Rho Ophiuchi


 Share

Recommended Posts

To co robisz tym zestawem od samego początku przyprawia o ciary... Kolejny projekt niby to "nieudany" a na zdjęciu miazga. Skad materiał zbierany? Jeśli z Polski, to ja chyba wyprzedam wszystko... :D

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Niecała godzina materiału? Hmm.... Pierdzielę, kończę z astrofoto, biorę się, nie wiem, za lepienie pierogów, wędkarstwo albo szydełkowanie...

Edited by lukost
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki :)

 

Trzeba uczciwie przyznać, że te matryce z  D600/D610 + Samyang 135 dają obrazy, które można naprawdę dobrze wyciągnąć. Ale kalibracja tego materiału, konieczność bezkompromisowego podejście do zbierania flatów, to trochę przypomina reakcję "estryfikacji gliceryny mieszaniną nitrującą" ... mały błąd i cały materiał w p..du.

Trzymanie się sztywno wszystkich reguł daje efekty, ale czasami mam wrażenie, że brakuje tylko jeszcze szamana biegającego koło zestawu z bębenkiem ;)

  • Like 1
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Natychmiast padam na kolana przed moim D610 z błaganiem o wybaczenie, że  nie wykorzystuję nawet nano-promila jego możliwości :blink:

Coś pięknego!

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Czyli nie trzeba jednak palić jednego obiektu po 3 tygodnie a wystarczy przed meczem Igi Świątek rozłożyć graty i po 2 setach składamy i do spania :)

Edited by JustinSullivan
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Najładniejsze zdjęcie tego obszaru nieba jakie tu widziałem. Przede wszystkim zwraca uwagę spójność ram kadru z tym co się dzieje wewnątrz fotografii. Kolorom i lokalnym kontrastom także nic nie brakuje. Nic tylko drukować na ścianę. :-)

 

PS. To już drugie zdjęcie (obok Drogi Mlecznej Łukasza) w krótkim czasie , które zasługuje na uznanie.

Edited by Pyzik
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, simarik napisał:

@Iro czy to co piszesz oznacza, że zbierasz flaty "na żywo" pomiędzy lightami?

 

z tymi flatami, to zaczyna powoli przybierać postać obsesji, generalnie jak już ustawię docelowy kadr, nakładam flatownicę (która jest bardzo lekka oraz wchodzi na tulipan niemal bez oporu),robię sesję flatów... następnie lecą klatki "właściwe", a po nich robię podobną sesję flatów, dbając aby jak najmniej się zmieniło w całym układzie. ISO flatów takie samo jak Lightów.

Powiedzmy, że dla ISO1600 działa to w 80% przypadków. czasami dobrze skalibruje się z flatami z końca sesji, czasami z początku sesji, a czasami trzeba zrobić pół klatek z tymi a pół z drugimi - różnie bywa. Im ciemniejsze niebo - tym łatwiej skalibrować. Dlaczego? mam dziesiątki hipotez, ale która prawdziwa ?? nie mam pojęcia... ten rytuał jakoś się na razie sprawdza, ale pewności nie daje... Faktem jest, że jeszcze nigdy nie udało mi się odratować matriału, do którego brakowało odpowiednich klatek kalibracyjnych, a im ciemniejsze tło, tym trudniej.

 

4 godziny temu, .zombi. napisał:

jakiego filtra używasz ze Samyang135 ?

 

W Bieszczadach nie używam żadnego filtra... szkoda tracić światła... w jaśniejszych lokalizacjach próbuję z Marumi Redhancerem.

 

2 godziny temu, JustinSullivan napisał:

Czyli nie trzeba jednak palić jednego obiektu po 3 tygodnie a wystarczy przed meczem Igi Świątek rozłożyć graty i po 2 setach składamy i do spania :)

 

Duże uproszczenie... masz tutaj 28 klatek w miarę równych warunkach zrobionych bardzo jasną optyką. Gdybym miał do tego dostrzelone jeszcze ze 2h matriału, ale w innych warunkach i przy innej zmienności tła - mogłoby się okazać, że sumarycznie mógłbym uzyskać gorszy efekt - z roku na rok ludzie pracują nad coraz doskonalszymi algorytmami do normalizacji klatek, ale im szersze pole kadru, tym trudniej to sensownie zrobić - matematyka i statystyka jest tu okrutna. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Iro napisał:

W Bieszczadach nie używam żadnego filtra... szkoda tracić światła... w jaśniejszych lokalizacjach próbuję z Marumi Redhancerem.

 

Eno IR/UV Cut na pewno jakiś używasz - pytam ponieważ Astronomik ma przykładowo 3 Clipy o różnej szerokości:

AlleLxFilter_V2.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, .zombi. napisał:

 

Eno IR/UV Cut na pewno jakiś używasz - pytam ponieważ Astronomik ma przykładowo 3 Clipy o różnej szerokości:

AlleLxFilter_V2.png

 

 

Nikon d610 ma dzielony filtr i z tego co pamiętam, to @Iro ma wyjęty tylko jeden i nie ma w zamian żadnego clipa. Mam jedną puszkę d610 w zapasie i chyba czas zrobić jej małą operację ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie wyciągnięty jest "pierwszy filtr" (jego nazwa to chyba LPF-2) i nic w jego miejsce... niektóre obiektywy nie łapią (bo w D600/610 nie ma regulacji położenia matrycy), ale najważniejszy łapie...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.