Jump to content

Pixinsight Siril DSS PixelProcesor. Wasze opinie i doświadczenia


 Share

Recommended Posts

Cześć

Świdrując internet i kombinując na swoim biednym materiale próbuję znaleźć złoty środek. Zależy mi na możliwości poradzenia sobie z materiałem z różnych sesji(niekoniecznie powtarzalnych). Posiadam kamerę mono i zestaw filtrów HaLRGB jednak jeszcze nie udało mi się nic w kolorze złożyć. Siril nie poradził sobie z przestawionym materiałem. Najlepsze efekty daje DSS+PS. Chciałbym zautomatyzować jak najbardziej post proces obróbki. Wiem że większość z Was pewnie jedzie na PI ale faktycznie 250Euro załatwia sprawę? 

Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś, 8 lat temu, napisałem taki tekst...oczywiście trzeba go traktować jako archiwalny i lekko muzealny, ale jedna prawda z niego wynikająca jest aktualna i dziś - wydając sporo kasy na sprzęt do astrofotografii próbujemy oszczędzać na oprogramowaniu do obróbki. Moim zdaniem soft i jego możliwości jest tak samo istotny jak sprzęt. A dobry, skuteczny i bezbłędnie działający soft kosztuje. Dlatego łańcuszek Maxim DL( albo SGP) , Pixinsight i Photoshop uważam za zestaw podstawowy i w moim przypadku docelowy. I do tego bajery typu Astroaction, filtry odszumiające do Pixa a ostatnio APP do wyrównania tła.

Edited by Gość na chwilę
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Tayson napisał:

Zasada jest bardzo prosta.

Im wiecej automatu podczas obrobki, tym gorsza jakość. 

Pewnie masz racje na 100% ale podejrzewam ze to co Ty widzisz teraz to ja za kilka lat zobaczę:). Nie jestem wymagający na tą chwile:) a tak na serio nie chciał bym wtopić kasy na początek. Dlatego wielu z Was miało już przygody z oprogramowaniem i chciałbym skorzystać z Waszych wskazówek. Obecnie jeżeli sesja zamyka się w jednym podejściu to „radzę” sobie w dss +PS. Kombinuje również w pixel procesor ale strasznie długo tam to trwa.

Link to comment
Share on other sites

Gdy zaczynalem zabawe z astrofoto, obrobke robilem na Siril+PS. Potem odkrylem Affinity Photo i zestaw makr od Jamesa Ritsona JR Astrophotography Macros, i pozucilem Sirila i PS na rzecz Affinity Photo.

Koniec koncow, po wielu godzinach ogladania na YT jakie cuda mozna wyciagnac za pomoca PI, uciulalem i kupilem PI. Obecnie do obrobki uzywam tylko PI + Affinity Photo  do dodatkowego odszumiania i ewentualnych korekt koncowych.

Tazke tego... PI z nawet najgorszego matrialu moze wyciagnac cos ciekwego, zakladajac, ze masz troche wiedzy i uwzgledniasz wagi klatek, bo czyz ktos juz nie mowil, ze czasem mniej znaczy wiecej?

Edited by gutaker
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, gutaker napisał:

Gdy zaczynalem zabawe z astrofoto, obrobke robilem na Siril+PS. Potem odkrylem Affinity Photo i zestaw makr od Jamesa Ritsona JR Astrophotography Macros, i pozucilem Sirila i PS na rzecz Affinity Photo.

No ja właśnie nie dawno sobie Affinity kupiłem i jestem z niego całkiem zadowolony (szczególnie, że kosztował 150zł czy coś koło tego), więc zaraz sobie obczaję te makra co wrzuciłeś :)

Link to comment
Share on other sites

Just now, Krzysztof z Bagien said:

No ja właśnie nie dawno sobie Affinity kupiłem i jestem z niego całkiem zadowolony (szczególnie, że kosztował 150zł czy coś koło tego), więc zaraz sobie obczaję te makra co wrzuciłeś :)

Ja kupilem jakis czas temu w promocji za 190PLN bylo Affinity Photo i Designer. A jako, ze bawie sie czaem tez wektorami, to Desginer zastepuje spokojnie Illustratora. Dodam jeszcze, ze niestety mialem ograniczone mozliwosci softowe, bo siedze na macOS.
Co do tych makr, to naprawde daja rade, a typek co jakis czas wrzuca update'y. No i ma pare fajnych tutorow, jak tego uzywac. Jedynym bolem, jest aktualizacja tych makr, bo trzeba odinstalowac stare, sciagnac i zainstalowac nowe. Ale za friko... "I can live with that" :D 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.