Jump to content

Nowości ze stajni Meade


Recommended Posts

a jakoś ciągle nadziwić się nie mogę, dlaczego takie kamery ccd są droższe, albo niewiele tańsze, od powiedzmy cyfrowych lustrzanek, bo porównując ich parametry moje ździwko wcale nie maleje, a dla przykładu:

 

EOS-1Ds: 8.8 x 8.8 micronów (11.1MP CMOS)

EOS 20D: 6.4 x 6.4 micronów (8.25MP CMOS)

EOS 350D: 6.4 x 6.4 micronów (8.2MP CMOS)

EOS 300D: 7.4 x 7.4 micronów (6.3MP CMOS)

 

Deep Sky Imager PRO:

9.6 micronów x 7.5 micronów (0,4MP 510x492 CCD mono)

 

no co jeszcze je różni?

no tak, zapewne czułość?, s/n ratio?, szybkość, przetworniki?

ale to właśnie matryca jest podobno najdroższą cześcią w aparacie czy kamerce,

pozostałe parametry to już "tylko" "peryferyjna" elektronika,

więc czemu tak jest?

pozdrowienia

 

już wiem, kamerki robią lepsze zdjęcia i to wystarczy :ha:

Edited by sumas
Link to comment
Share on other sites

Może je różnić np. cel do jakiego są dedykowane - weźmy np. taka kamerę FLI jaką ma Mirek czy nawet Meade DSI jak by tego nie porównać do 300D czy innych lustanek nawet D30 i co... kamerki wypadaja pozornie blado. A teraz zróbmy takim 300D fotometrię wąskopasmową...

Pozdrawiam

Paweł Maksym

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedź może być tylko jedna. Skala produkcji i skala sprzedaży.

 

o to jeżeli tak, to jest wielka szansa, aby te ceny spadły, bo zdjęcia które Ty prezentujesz, i Domek, tak kuszą, że się zbiera całkiem spory, potencjalny rynek, ludzi tych, którzy by chcieli, też takie robić :helo:

ale żeby się tak stało musicie prezentować więcej zdjęć, więcej, więcej :banan::notworthy:

pozdrowienia :)

Edited by sumas
Link to comment
Share on other sites

Oglądałem zdjęcia na CloudyNights i nie zachwyciły mnie. Ani zasięg nie jest rewelacyjny, ani poziomy szumów. Co do ceny - dziwię się. Całe sto dolców różnicy za matrycę CCD, która jest tańsza od wersji kolorowej (nie wspominając, że jest to jedna z najtańszych matryc prdoukowanych przez sony). Wolę się trzymać znacznie tańszej i wydajniejszej SC3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.