Jump to content

Gwiazdotwórczy obszar Serpens Cloud i VdB 123


Recommended Posts

Jak zwykle bardzo ciekawy i niebanalny fragment nieba znalazłeś. :)

Mam jednak malutkie pretensje do kolorystyki - saturacja mi jakoś nie siadła. Nie pogniewaj się Maciej - pozwoliłem sobie na lekką korektę kolorów, żeby za dużo nie gadać o co mi chodzi. ;)

Tam zostało jeszcze trochę magenty na niektórych gwiazdkach, ale już tak bardzo szczegółowo się nie bawiłem.

 

my.thumb.jpg.2e53f4463039642e985afb0aac26de0f.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Gość na chwilę napisał:

De gustibus non est disputandum ...

 

Generalnie tak. Ale tutaj raczej nie o gusta chodzi, lecz o równowagę barw. Z mega ciemnej mgławicy pyłowej granat czy błękit raczej wyzierać nie powinien. To mój główny "zarzut".

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Masz rację, być może przegapiłem. Ale zwróć uwagę na taki fragment opisu " Pyłowy obłok refleksyjny pokrywa bogate pole gwiazdowe Drogi Mlecznej  i wygląda jak bladoniebieska mgła o wyraźnie określonych granicach. " To opis Thomasa V.Davisa dotyczący tego obszaru. Nie sądzisz że to może robić ten zafarb?

Edited by Gość na chwilę
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Gość na chwilę napisał:

" Pyłowy obłok refleksyjny pokrywa bogate pole gwiazdowe Drogi Mlecznej  i wygląda jak bladoniebieska mgła o wyraźnie określonych granicach. " To opis Thomasa V.Davisa dotyczący tego obszaru. Nie sądzisz że to może robić ten zafarb?

 

Nie wiem Maciej i niczego pewnego raczej nie można na ten temat powiedzieć. Mnie po prostu te niebieskie ciemności nieco rażą, a to może być już faktycznie kwestia gustu. ;)

Ale wracając jeszcze do cytowanego przez Ciebie opisu. Autor napisał i wyraźnie określonych granicach "mgły". Są miejsca, w których widać wyraźnie jak mgła przesłania ciemne globule, i w tych miejscach widać wyraźnie jasnoniebieską poświatę-mgłę. Natomiast są ciemne miejsca na których mgły nie ma, a one są same z siebie (a raczej z obróbki) niebieskie. Dotyczy to praktycznie całego kadru.

Nawet jeżeli uznamy, że te kolory to pewna "wada" obróbki, nie ujmuje to niczego z walorów poznawczych Twojej pracy. No i bonus za... bonusy. :)

 

Edited by diver
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.