Skocz do zawartości

SH2-132 Lion Nebula


simarik

Rekomendowane odpowiedzi

2 hours ago, simarik said:

Przyznam szczerze, że pomimo trudności w fotografowaniu, tego typu obiekty dają większą frajdę i satysfakcję z uprawiana astrofoto.

 Mhhmmm ? Poczekaj chwilę a Sharpless będzie Ci się wydawał za bardzo mainstreamowy ?

 

Bardzo dobre zdjęcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marvaz napisał:

Dobra praca. Podoba mi sie :)

Dzięki Marku.

 

2 godziny temu, pablo12311 napisał:

Jedna z lepszych Twoich prac. Możesz pokazać tlen po "rozciągnięciu" zdjęcia?

Dzięki za opinię.  Wrzucę wieczorem poszczególne kanały z surowego stacka - to zobaczysz jak to wygląda.

 

1 godzinę temu, Herbert West napisał:

 Mhhmmm ? Poczekaj chwilę a Sharpless będzie Ci się wydawał za bardzo mainstreamowy ?

 

Bardzo dobre zdjęcie!

Dzięki. Mam właśnie zamiar teraz porobić zdjęcia obiektów tego katalogu. :)

 

Godzinę temu, sidiouss napisał:

Wygląda to świetnie. Podzieliłbyś się stackiem? Chciałbym zobaczyć jak na "surowo" wygląda praca z L-extreme vs L-enhance, który mam u siebie :)

Dzięki - wieczorem odezwę się odnośnie stacka.

Edytowane przez simarik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miły odbiór. 

 

7 godzin temu, dimis napisał:

Super wyszlo! Wczoraj zlozylem stacka tego samego obiektu :D

Jak obrobisz to wrzuć swoje zdjęcie, ciekaw jestem co wyjdzie z Twojego materiału.

 

6 godzin temu, Gość na chwilę napisał:

Paaaanie! I do tego moja ulubiona kolorystyka! I gwiazdki są! Miód malina ...

Sam jestem zaskoczony, że z filtra l-extreme udało się wyciągnąć nawet takie kolory gwiazdek. Jakoś w miarę nabierania doświadczenia staram się raczej nie przygaszać gwiazd, (a jeśli już to bardzo delikatnie), bo wtedy zdjęcie wydaje mi się bardziej naturalne i nieprzekombinowane.

 

Edytowane przez simarik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pablo12311 napisał:

Jedna z lepszych Twoich prac. Możesz pokazać tlen po "rozciągnięciu" zdjęcia?

 

Poniżej animacja z Ha (kanał R) oraz OIII jako połączone kanały wg wzoru (B+2*G)/3. Oba kanały rozciągnięte za pomocą STF.

 

animacja.gif

Edytowane przez simarik
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tex88 napisał:

@simarik czy to zdjęcie jest robione tylko przez filtr L-ex ? Ktos wyzej napisal ze chce zobaczyc sam kanał OIII i chyba czegoś nie rozumiem. Jak wygląda zbieranie materiału z tym filtrem i jego późniejsza obróbka(tak w skrócie) ?

Tak to zdjęcie zrobione jest kolorową kamerą i wyłącznie filtrem L-extreme. Po prostu zbierasz materiał z pomocą filtra nic więcej. Natomiast specyfika tego filtra jest taka, że w zasadzie nadaje się on tylko do mgławic, bo zbiera ładnie wodór i tlen, resztę wycinając (przy okazji masakrując kolory gwiazd ;) ). Stąd jego nazwa dualband. Za pasma wodoru Ha odpowiada na zdjęciu kanał R, a za tlen OIII mieszkanka kanału G i B. Obróbka ...... standardowa, tak samo jak bez filtra :) 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kamery schodzi oczywiście klatka kolorowa. Ale kolorową klatkę/stack możesz rozbić na poszczególne kanały RGB za pomocą programu graficznego. A te dwa pokazywane wyżej przeze mnie to kanał R jako Ha oraz mieszanka kanałów wg wzoru (B+2*G)/3 traktowana jako OIII.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, simarik napisał:

Z kamery schodzi oczywiście klatka kolorowa. Ale kolorową klatkę/stack możesz rozbić na poszczególne kanały RGB za pomocą programu graficznego. A te dwa pokazywane wyżej przeze mnie to kanał R jako Ha oraz mieszanka kanałów wg wzoru (B+2*G)/3 traktowana jako OIII.

W AstroPixelProcessor w zakładce '0' można wybrać algorytm wedlug którego stack będzie wykonany. Domyślnie jest AAD (Adaptive Airy Disc), ale można wybrać również generowanie stacków mono z filtrów DualBand (Mabula, autor programu pisał, że wykorzystują bardziej zaawansowany dobór proporcji niż powyższe), gdzie program wypluje nam albo stack Ha albo OIII do dalszej obróbki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, teraz to troche mnie zakreciliscie. Poki co obrabialem material z filtra dualband normalnie jako RGB. Powyzsze zdjecie kolegi @simarik jest poprostu swietne i tak sie zastawnawiam czy nie sprobowac podobnej techniki laczenia kanalow w Pixie. Dobrze rozumiem, ze nalezy zrobic channel extraction do R,G,B i nastepnie ponownie channel combination? Jak R=Ha, G=?, B= OIII (a wlasciwie blend z G i B w roznych proporcjach poprzez PixMath)? Dobrze kombinuje? Nie chodzi mi tu o palety Hubble, czy tez inne modyfikacje. Czy przed channel combination nastepuje DBE, PCC lub proste wyrownianie kanalow? 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dimis Ale ja oczywiście zbieram materiał normalnie kolorową kamerą. Potem normalna procedura:  kalibracja->debayeryzacja-> alignacja-> stack.

W niektórych przypadkach w zależności od obiektu, próbuję zrobić z tego HOO, tak jak tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=2QS2Pyhf7as

Zobacz, poeksperymentuj. Ja właśnie w tym tutorialu podpatrzyłem tego typu zabiegi na HOO z filtra dualband. Tylko to nie sprawdza się na wszystkich obiektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.