Jump to content

SH2-132 Lion Nebula


 Share

Recommended Posts

12 minut temu, simarik napisał:

Przyznam szczerze, że pomimo trudności w fotografowaniu, tego typu obiekty dają większą frajdę i satysfakcję z uprawiana astrofoto.

 

:like:

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, simarik said:

Przyznam szczerze, że pomimo trudności w fotografowaniu, tego typu obiekty dają większą frajdę i satysfakcję z uprawiana astrofoto.

 Mhhmmm 🙂 Poczekaj chwilę a Sharpless będzie Ci się wydawał za bardzo mainstreamowy 😉

 

Bardzo dobre zdjęcie!

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, Marvaz napisał:

Dobra praca. Podoba mi sie :)

Dzięki Marku.

 

2 godziny temu, pablo12311 napisał:

Jedna z lepszych Twoich prac. Możesz pokazać tlen po "rozciągnięciu" zdjęcia?

Dzięki za opinię.  Wrzucę wieczorem poszczególne kanały z surowego stacka - to zobaczysz jak to wygląda.

 

1 godzinę temu, Herbert West napisał:

 Mhhmmm 🙂 Poczekaj chwilę a Sharpless będzie Ci się wydawał za bardzo mainstreamowy 😉

 

Bardzo dobre zdjęcie!

Dzięki. Mam właśnie zamiar teraz porobić zdjęcia obiektów tego katalogu. :)

 

Godzinę temu, sidiouss napisał:

Wygląda to świetnie. Podzieliłbyś się stackiem? Chciałbym zobaczyć jak na "surowo" wygląda praca z L-extreme vs L-enhance, który mam u siebie :)

Dzięki - wieczorem odezwę się odnośnie stacka.

Edited by simarik
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dziękuję za miły odbiór. 

 

7 godzin temu, dimis napisał:

Super wyszlo! Wczoraj zlozylem stacka tego samego obiektu :D

Jak obrobisz to wrzuć swoje zdjęcie, ciekaw jestem co wyjdzie z Twojego materiału.

 

6 godzin temu, Gość na chwilę napisał:

Paaaanie! I do tego moja ulubiona kolorystyka! I gwiazdki są! Miód malina ...

Sam jestem zaskoczony, że z filtra l-extreme udało się wyciągnąć nawet takie kolory gwiazdek. Jakoś w miarę nabierania doświadczenia staram się raczej nie przygaszać gwiazd, (a jeśli już to bardzo delikatnie), bo wtedy zdjęcie wydaje mi się bardziej naturalne i nieprzekombinowane.

 

Edited by simarik
Link to comment
Share on other sites

@simarik czy to zdjęcie jest robione tylko przez filtr L-ex ? Ktos wyzej napisal ze chce zobaczyc sam kanał OIII i chyba czegoś nie rozumiem. Jak wygląda zbieranie materiału z tym filtrem i jego późniejsza obróbka(tak w skrócie) ?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
11 godzin temu, pablo12311 napisał:

Jedna z lepszych Twoich prac. Możesz pokazać tlen po "rozciągnięciu" zdjęcia?

 

Poniżej animacja z Ha (kanał R) oraz OIII jako połączone kanały wg wzoru (B+2*G)/3. Oba kanały rozciągnięte za pomocą STF.

 

animacja.gif

Edited by simarik
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, tex88 napisał:

@simarik czy to zdjęcie jest robione tylko przez filtr L-ex ? Ktos wyzej napisal ze chce zobaczyc sam kanał OIII i chyba czegoś nie rozumiem. Jak wygląda zbieranie materiału z tym filtrem i jego późniejsza obróbka(tak w skrócie) ?

Tak to zdjęcie zrobione jest kolorową kamerą i wyłącznie filtrem L-extreme. Po prostu zbierasz materiał z pomocą filtra nic więcej. Natomiast specyfika tego filtra jest taka, że w zasadzie nadaje się on tylko do mgławic, bo zbiera ładnie wodór i tlen, resztę wycinając (przy okazji masakrując kolory gwiazd ;) ). Stąd jego nazwa dualband. Za pasma wodoru Ha odpowiada na zdjęciu kanał R, a za tlen OIII mieszkanka kanału G i B. Obróbka ...... standardowa, tak samo jak bez filtra :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Z kamery schodzi oczywiście klatka kolorowa. Ale kolorową klatkę/stack możesz rozbić na poszczególne kanały RGB za pomocą programu graficznego. A te dwa pokazywane wyżej przeze mnie to kanał R jako Ha oraz mieszanka kanałów wg wzoru (B+2*G)/3 traktowana jako OIII.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, simarik napisał:

Z kamery schodzi oczywiście klatka kolorowa. Ale kolorową klatkę/stack możesz rozbić na poszczególne kanały RGB za pomocą programu graficznego. A te dwa pokazywane wyżej przeze mnie to kanał R jako Ha oraz mieszanka kanałów wg wzoru (B+2*G)/3 traktowana jako OIII.

W AstroPixelProcessor w zakładce '0' można wybrać algorytm wedlug którego stack będzie wykonany. Domyślnie jest AAD (Adaptive Airy Disc), ale można wybrać również generowanie stacków mono z filtrów DualBand (Mabula, autor programu pisał, że wykorzystują bardziej zaawansowany dobór proporcji niż powyższe), gdzie program wypluje nam albo stack Ha albo OIII do dalszej obróbki :)

Link to comment
Share on other sites

No dobra, teraz to troche mnie zakreciliscie. Poki co obrabialem material z filtra dualband normalnie jako RGB. Powyzsze zdjecie kolegi @simarik jest poprostu swietne i tak sie zastawnawiam czy nie sprobowac podobnej techniki laczenia kanalow w Pixie. Dobrze rozumiem, ze nalezy zrobic channel extraction do R,G,B i nastepnie ponownie channel combination? Jak R=Ha, G=?, B= OIII (a wlasciwie blend z G i B w roznych proporcjach poprzez PixMath)? Dobrze kombinuje? Nie chodzi mi tu o palety Hubble, czy tez inne modyfikacje. Czy przed channel combination nastepuje DBE, PCC lub proste wyrownianie kanalow? 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@dimis Ale ja oczywiście zbieram materiał normalnie kolorową kamerą. Potem normalna procedura:  kalibracja->debayeryzacja-> alignacja-> stack.

W niektórych przypadkach w zależności od obiektu, próbuję zrobić z tego HOO, tak jak tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=2QS2Pyhf7as

Zobacz, poeksperymentuj. Ja właśnie w tym tutorialu podpatrzyłem tego typu zabiegi na HOO z filtra dualband. Tylko to nie sprawdza się na wszystkich obiektach.

Link to comment
Share on other sites

Szukałem i znalazłem - przepatrzyłem zdjęcia tego rejonu u innych i u siebie także znalazłem tę małą mgławicę planetarną  o oznaczeniu Pn g101.5-00.6 - siedzi tuz obok NGC 7226 - małe to draństwo :)

 

SH2-132_APPlanetaru-Nebula.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.