Jump to content

Kokon - czyli jak przekombinować z obróbką


zbuffer
 Share

Recommended Posts

Spróbowałbym chyba użyć skryptu GHS do Pixa w tym przypadku. Pozwoliłoby to lepiej kontrolować jasność gwiazdek podczas rozciągania. Zdjęcie mi się oczywiście podoba, ale chciałbym zobaczyć więcej koloru gwiazd, a mniej ich blasku. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, zbuffer napisał:

Chciałbym bardziej doświadczonych kolegów zapytać*:

1. Jak wyglądałaby Wasza procedura postępowania z tym zdjęciem (LRGB) jeśli chodzi o odszumianie? Na jakim etapie, jakie algorytmy itp.

2. Jak usuwacie z takich zdjęć gradienty? (mam na myśli obiekty tonące w gwiazdach albo w gazach)

ad 1.  Mniej istotne algorytmy, ważne jak użyte - w tym wypadku za mocno.

ad 2.  W takich wypadkach staram się nie używać sztucznych flatów. Dobry flat i kalibracja robi robotę.

Link to comment
Share on other sites

Popieram Grzędziela. Wykorzystanie jakichkolwiek algorytmów do wyrównania tła w takim przypadku może popsuć sprawę. No chyba że jest to APP - ja używam tego softu tylko i wyłacznie do usunięcia gradientów - robi to genialnie i bezboleśnie. Czyści nie przerywając snu :).

A zdjęcie zdecydowanie przeprocesowane właściwie z każdej strony - gwiazd, mgławicy. Natomiast koloru gwiazd zdecydowanie za mało.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Gość na chwilę napisał:

Czyści nie przerywając snu :).

Z pewnymi wyjątkami. Np jeśli mamy stack 32 bit (z APP czy Pix`a) i robimy LPC - ok. Gorzej jak mamy stack 16 bit (Siril, Maxim i inne) algorytm LPC nie zawsze sobie radzi. Po rozbiciu tło często wychodzi pasiasto pręgowane (pewnie zależy jak mocne mamy gradienty). Sorry za off top`a.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, _Spirit_ napisał:

Z pewnymi wyjątkami. Np jeśli mamy stack 32 bit (z APP czy Pix`a) i robimy LPC - ok. Gorzej jak mamy stack 16 bit (Siril, Maxim i inne) algorytm LPC nie zawsze sobie radzi. Po rozbiciu tło często wychodzi pasiasto pręgowane (pewnie zależy jak mocne mamy gradienty). Sorry za off top`a.

Tak, masz rację. Ale w mój zestaw softu APP wpasowało się idealnie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.09.2022 o 02:55, Grzędziel napisał:

ad 1.  Mniej istotne algorytmy, ważne jak użyte - w tym wypadku za mocno.

ad 2.  W takich wypadkach staram się nie używać sztucznych flatów. Dobry flat i kalibracja robi robotę.

Ad1. Z tym że przesadziłem się zgodzę ale problem tkwi właśnie w tym, że nie wiem jak najlepiej podejść do odszumiania takiego tematu. Dlatego myślę, że nie tylko algorytmy ale i sposób/moment ich użycia są istotne. Liczyłem że koledzy podzielą się swoimi podejściami. Np. czy odszumiacie na obrazie liniowym czy po strechu, czy usuwacie gwiazdy przed odszumianiem, czy stosujecie odszumianie różnych elementów zdjęcia różnymi algorytmami itp…

Ad2. Flaty zawsze robię, po każdej sesji, jak wstaję rano. Jedyne różnica może być w ugięciach związanych z położeniem teleskopu. Nie widzę jednak jak same flaty mają sobie poradzić z LP?

Swoją drogą używałem WBPP i kanały kolorowe były traktowane Local Normalization  - jakie macie z tym doświadczenia?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Podszedłem do obróbki jeszcze raz. Poprawiłem wszystko od stacków, przez odszumianie, po gwiazdy i kolorystykę. Jak się teraz podoba?

 

 

V2.jpg

Edited by zbuffer
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Przerobiłeś pierwszą wersję a ona ma kilka dużych mankamentów jak zbyt wyciągnięty histogram, strasznie nierówne tło i niebieskie obwódki od nieostrego kanału niebieskiego. Teraz się starałem wszystko robić delikatniej i kontrolować detal/odszumianie. Poza tym użyłem LN w trybie interactive i to pozwoliło na dużo lepsze wyrównanie tła.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, zbuffer napisał:

Przerobiłeś pierwszą wersję a ona ma kilka dużych mankamentów jak zbyt wyciągnięty histogram, strasznie nierówne tło i niebieskie obwódki od nieostrego kanału niebieskiego. Teraz się starałem wszystko robić delikatniej i kontrolować detal/odszumianie. Poza tym użyłem LN w trybie interactive i to pozwoliło na dużo lepsze wyrównanie tła.

Nie za bardzo wiem co Tobie na to odpowiedzieć. Cieszę się Twoim szczęściem :D

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.