Skocz do zawartości
  • 0

Okulary TMB i pochodne


BENEK1815

Pytanie

Witam -nie wiem czy to odpowiedni dział -ale ciekawi mnie drastyczny spadek zainteresowaniem w/w okularów.

Przede wszystkim, za naprawdę ,,psie'' pieniądze można je teraz kupić -mówię o wszystkich giełdach i portalach handlowych.

Wiszą bez ofert na ogłoszeniach ,nawet po 110-120 zł ...Ponoć najlepsze TS HR - też bez specjalnego zainteresowania-chyba że w ok 200 zł..

Miałem kilka lat temu 5mm,6 mm -nawet przypadkowo trafił się Burgess TMB 4 mm-ze Stanów...raczej miło wspominam-dla mnie -najlepsze określenie -to ,,przyjazne dla oka'' -wygodnie i komfortowo się patrzyło ...pole w porządku -jak na krótki okular ...-to co jest nie tak z nimi teraz?

Nie jestem początkujący -zmienił się teleskop , okulary i wymagania.. -ale wydawało mi się ,że można je polecić dla kogoś zaczynającego obserwacje -tymczasem ostatnio jakby zniknęły ..nikt nie mówi ,nie poleca...przecież świeżak ,który właśnie wydał na teleskop -nie kupi od razu ES -a 82*...

Zwłaszcza ,jeżeli w swoim sprzęcie ,nie wykorzysta możliwości drogiego okularu...może ktoś się wypowie,kto używa obecnie ,albo miał różne ogniskowe-bo ja od czasu do czasu coś sprzedaję ,zwłaszcza z tańszych teleskopów-osoby początkujące pytają -co dokupić ,jakie okulary ? i te wydawały mi się -jako krótkie -biorąc pod uwagę  jakość ,komfort  i cenę -bardzo dobre na start.

Czy to po prostu wina Chińczyków z ALI -i spadku jakości?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Temat ważny, ale jakoś tak - jakby tu powiedzieć - nie za bardzo po polsku to opisałeś. Do tego stopnia, że w zasadzie nie wiem o co chodzi w tym wpisie.

Więc ja na przykład słodzę tylko kawę; herbatę piję bez cukru, ale chętnie z cytryną.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Raz, że te okulary nigdy nie zyskały miana kultowych, a dwa, ze dały im się we znaki okulary ortoskopowe.