Skocz do zawartości

Podmiejska M33 w sosie wodorowym


diver

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam dwie uwagi.

Wg. mnie gwiazdom brakuje troszkę saturacji, wydają się po prostu blade (i sam się dziwię, że zwracam akurat Tobie uwagę na gwiazdy :D )

Druga rzecz, to różowy wodór w galaktyce. No jakby się nie starać, to jednak różu tam być raczej nie powinno.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OnlyAfc napisał:

Wg. mnie gwiazdom brakuje troszkę saturacji, wydają się po prostu blade

 

Mała saturacja na gwiazdach to zabieg celowy ze względu na rozjazd chromatyczny obrazów gwiazdek, o czym napisałem.

 

Godzinę temu, OnlyAfc napisał:

Druga rzecz, to różowy wodór w galaktyce.

 

Powiedziałbym,  że to jest jasna purpura a nie róż. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, apolkowski napisał:

Ja bym zdjęcie z OSC rozbił na kanały RGB i zrobił Star Alignment z Distortion Correction.

 

Bardzo dziękuję Andrzej za tę poradę. O ile rozbijanie OSC na kanały i ponowne sklejanie nie jest dla mnie tajemnicą, tak korekcja dystorsji to już zagadka. Czytam sobie dokumentację PIX-a i pierwsze co znajduję to główna porada na stronie https://www.pixinsight.com/tutorials/sa-distortion/index.html

 

Cyt.

---

Some Usage Tips

  • Unless it is really necessary, don't use the distortion correction feature. In general, distortion correction is only necessary in two cases:
    • Registration of images acquired with different telescopes or lenses.
    • Wide-field mosaics.

    If the images being registered are not subject to differential distortions, applying distortion correction won't provide more accuracy. It will only slow down the process.

---

 

Mam wątpliwości, czy w moim tym przypadku korekcja dystorsji da oczekiwany rezultat. Natomiast oczekiwany rezultat przyniesie za to pewnością ponowne zebranie dobrego materiału OSC lub RBG. Co też zamierzam zrobić, bo szkoda mi dobrego materiału w L i Ha. Więc ten projekt uważam za stale otwarty. Stale jestem na etapie eksperymentów z moim APO i różnymi kamerami na różnych obiektach.

Reasumując: jeżeli mam możliwość ponownego zebrania materiału, to na pewno to zrobię. Dobry materiał jest podstawą sukcesu. Nie mam przekonania do tego, żeby źle zebrany materiał usiłować poprawiać podczas obróbki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I według mnie robisz błąd. Ta procedura o której napisał Andrzej w 90% przypadków jest skuteczna i zupełnie nie rozumiem skąd się wzięły podstawy cytowanego przez Ciebie zalecenia. To jakaś bzdura. Owszem, w czasie alignacji spowalnia proces - ale my piszemy o tricku polegającym na rozbiciu na RGB gotowego obrazka i alignacji wzajemnej kolorów na przykład do kanału G jako zbliżonego do centrum pasma . To nieco inny proces niż korekcja dystorsji W CZASIE alignacji poszczególnych klatek..nie poprawiamy "kształtu" każdej klatki z osobna do klatki referencyjnej tylko wzajemną alignację stacków każdego z kolorów.

Już na tym skompresowanym jpegu widać różnicę, a co dopiero na tiffie. Niebieski jeszcze odjeżdża trochę..klasyczny przykład współpracy OSC z optyką o aberracji chromatycznej.

 

diver.jpg

Edytowane przez Gość na chwilę
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.