Jump to content

Pliki z którego etapu archiwizujecie na później?


abo
 Share

Recommended Posts

No właśnie, zmieniłem kamerę, zacząłem używać pixa. I z jednej nocy potrzebuję na dysku mieć kilkaset gigabajtów wolnego żeby zapakować WBPP.

Ponieważ umiejętności powoli ale idą w górę, to chciałbym jednak mieć archiwum do którego mogę wrócić.

Na razie staram się trzymać oryginały lightów i master flaty, ale to też nie mało jest.

Mógłbym stacki ale nigdy nie jestem pewien czy jest najlepszy możliwy - po drodze jednak jest trochę ustawień.

 

Jakie pliki trzymacie? Jakie pliki kasujecie "domyślnie"?

Czy pliki z obróbki pixem można ograniczyć objętościowo? Każdy plik to ponad 300 MB.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam zewnętrzny dysk i trzymam wszystkie pliki + stack.

Nigdy nie wiem, czy coś się w procesie stackowania nie poprawi, albo nie nauczę się czegoś nowego, co poprawi jakość stacku.

 

Miejsce na dysku jest tanie, więc po skończonej obróbce itd, całość przerzucam na dysk zewnętrzny i niech sobie leży.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

A do flatów / darków / biasów nie wystarczą mastery? Można zrobić coś źle przy tworzeniu masterów, co chciałoby się poprawić z surówek (nie pytam ironicznie)? 
I może od razu podepnę się - czy jak mam np stack 2h materiału i dorobię za rok 2h to łączylibyście wszystko na nowo (to i tak oddzielne sesje kalibrowane osobnymi flatami) czy można zestackować nowe 2h i zestackować 2 klatki powstałe ze stacków (2h 2022 + 2h 2023)?

Edited by WojtasSP320
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, abo napisał:

No chciałbym wszystkie, ale 2T to mi starcza na 4 zdjęcia :D

chyba tu jakis chochlik sie przydarzyl z tymi 500GB na zdjecie.

Ja trzymam wybrane lighty i flaty z kazdej sesji. Master staka z obiektu i projekt Pix-a. 

U mnie pojedyncze zdjecie to 50MB, stack to ok 900MB, projekt podchodzi czasem do 9 GB.

Edited by dimis
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, dimis napisał:

chyba tu jakis chochlik sie przydarzyl z tymi 500GB na zdjecie.

Ja trzymam wybrane lighty i flaty z kazdej sesji. Master staka z obiektu i projekt Pix-a. 

U mnie pojedyncze zdjecie to 50MB, stack to ok 900MB, projekt podchodzi czasem do 9 GB.

 

Ostatnia kombinacja R,G,B,H,O  mam

2x80 klatek + 3x200 klatek  x 52MB =  40GB fitsów

wrzucam do WBPP calibrated, cosmetized, registered

3x 760 klatek x 104MB(xisf)  = 237GB

nie liczę flatów bo robię mastera i kasuję fitsy. No i trzeba by palić jeszcze H i O bo to śladowo.

potem stacków oczywiście mniej ale mają już po 313MB jeden..

 

Edited by abo
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, mago83 napisał:

Z jakich kamer wychodzą zdjecia (lighty) po 50 MB???

Np. z ASI 2600

Ja podobnie jak poprzednicy zostawiam na dysku tylko surowe lighty i gotowy stack. Wszystkie pośrednie klatki usuwam po otrzymaniu gotowego stacka.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, WojtasSP320 napisał:

Flaty też usuwasz? To po co Ci surowe (nieskalibrowane) lighty?

Pojedyncze flaty, biasy też usuwam. Mam bazę masterów klatek kalibracyjnych. A że sprzęt nie ruszany/podmieniany więc na razie to wystarcza. Gdy zacznę zmieniać konfigurację sprzętową to będę rozszerzał bazę masterów. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dodam swoje trzy grosze - dla mnie oprócz stacków, bardzo wartościowe są skalibrowane lighty. Ostatnio zacząłem zabawę w poszukiwanie asteroid i planetoid na starych materiałach z sesji. Do tego potrzebne są pojedyncze klatki ponieważ WBPP w Pixinsight domyślnie usuwa takie linie (algorytmy Rejection). 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.