Skocz do zawartości

Reklamacja daystar quark w teleskop-express.de


lkosz

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się sezon słoneczny, quark w sklepach, więc opiszę szerzej jak to wygląda, gdy sprawy nie idą gładko. Tak w razie co... :)

 

10 listopada trafił w moje ręce daystar quark kupiony w teleskop-express.de. Od początku dawał podejrzane obrazy - powidoki, pierścienie. Myślałem że to tilt, ale tilter nie rozwiązał problemu, lekko tylko zredukował pierścienie Newtona. Obracanie quarka w wyciągu skutkowało obracaniem odbić, więc to musiało być coś w jego środku, a nie odbicia teleskop-quark lub quark-kamera. Potwierdziłem to jeszcze na Betelgezie - wyraźnie widoczne odbicia gwiazdy.

 

5.thumb.jpg.a054899b290394b29be4b0d1d941e2b5.jpg1.thumb.jpg.a292471a6ae80c94627842107fc433ac.jpg2.thumb.jpg.2a71db1ef0a053f1411a1f0e27a165f6.jpg3.thumb.jpg.759e04756c60b7f7f668880060c9ce4b.jpg4.thumb.jpg.3d3fa40fb43c878d37ff9ae62d2ff85a.jpg

 

  • zebranie zdjęć chwilę trwało, bo pogoda nie dopisywała. 5 grudnia napisałem maila z pytaniem czy nie ma tu jakiegoś problemu i załączyłem powyższe zdjęcia. Zapytali czy używałem bez tiltera, bo mogą być przecieki światła (w nocy na gwieździe?) - używałem też z noskiem 1.25" więc ok - przyślij i dali link do dojcze post. Przesyłka szła do nich ponad tydzień (z czego 2 dni przez całe Niemcy, a resztę dni opuszczała Polskę i przechodziła przez księgi oddawcze). Doszła do nich przed świętami, jakoś 20 grudnia. Zapytałem ile może potrwać naprawa
    Cytat

    it might take 3-4 weeks like 2 months

     

  • 15 stycznia pytam o status - czekamy na pogodę
  • 14 lutego: 
    Cytat

    update: we are waiting a replacement from the manufacturer, we were able to demonstrate them the etalon was defective. I hope it will not take much time.

    Super. Pytam ile potrwa i czy w lutym jeszcze dostanę, odpowiedź:
    Cytat

    good question honestly! it might be 1 week like 1 month like months..it depends if they have a replacement ready on stock not booked from other customers and from how they will manage the repair. so we can only be patient and cross fingers, but is not the their interest to take it longer than what it would normally take.

     

  • 7 marca pytam o status, odpowiedź
    Cytat

    it was shipped to Daystar on 14.02 for inspection. We are waiting a feedback (and the repair) from them. When we will get the DSZ4C here, we will immediately update you. I think it will take 1-2 months more.

    a że widzę, że mają na stanie quarki, to drążę czemu czekają na producenta, a nie zamienią na działającą sztukę, skoro mają:
    Cytat

    I have a first feedback why it was sent on February to the manufacturer: it needed to be tested 3 times on the Sun to check/verify if could be repaired here. weather was the biggest issue with 50% of personal not working due to Covid , as here in Bayern during autumn and winter is almost always cloudly until spring comes.

     

    ja na to, że skoro na zdjęciach widać, sami potwierdzili, że problem jest, to na zasadach rękojmi mogą przecież zamienić na nowe. Po co czekać?

 

I czekam na odpowiedź... :)

  • Lubię 2
  • Dziękuję 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo sklepy są fajne, miłe i pomocne, do momentu, aż nie potrzebujesz czegoś, co wymaga od nich ponoszenia jakiegokolwiek nakładu i za to nie płacisz.

Sprzedać jest łatwo i szybko, obsłużyć prawidłowo reklamację lub zwrot już nie do końca.

Edytowane przez OnlyAfc
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Wiesiek1952 napisał(a):

Ja bym sprawdził warunki gwarancji. Jak to trwa tak długo to możesz zażądać zwrotu kasy i... kupić nowy.

Ale ja to zgłaszam z tytułu rękojmi, nie przez gwarancję producenta. Sklep nie ma opublikowanej polityki, a niemieckie prawo mówi o "rozsądnym czasie" reklamacji niestety. Nie jak polskie, gdzie jest konkretna liczba dni. Zresztą... gdybym dostał zwrot pieniędzy, to bym tego w życiu ponownie nie kupił, tylko dołożył trochę i kupił lunta. I raczej nie w tym sklepie. Nauczka, że jeśli o jakimś sprzęcie chodzi opinia, że to jakościowa loteria, to lepiej omijać.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, OnlyAfc napisał(a):

Bo sklepy są fajne, miłe i pomocne, do momentu, aż nie potrzebujesz czegoś, co wymaga od nich ponoszenia jakiegokolwiek nakładu i za to nie płacisz.

Sprzedać jest łatwo i szybko, obsłużyć prawidłowo reklamację lub zwrot już nie do końca.

Złote słowa. Dobre sklepy rozpoznaje się właśnie po tym jak działają w sytuacjach problematycznych a nie czy wyślą towar, który mają na stanie magazynowym kolejnym kurierem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stronie TS jest takie info: 

"Every Quark solar filter is tested on the sun before it is stored in our technique. We have a reference filter for this purpose. Only filters that pass this test go to our warehouse for shipment. Filters that do not pass the test are returned to DayStar with a request for exchange. This way we guarantee you will enjoy your DayStar H-Alpha filter from the beginning."

 

Widocznie coś nie bardzo ten system sprawdzania działa. Jak chce się coś kupić to wszystko działa sprawnie i szybko. Kasa zapłacona to teraz czekaj, bo i co nam zrobisz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Wiesiek1952 napisał(a):

Napisałeś, że dostałeś to 10 listopada - to 4 miesiące temu...

ano cztery... Ale dostali do rąk przed świętami dopiero

 

23 minuty temu, Pawlik napisał(a):

"Every Quark solar filter is tested on the sun before it is stored in our technique. We have a reference filter for this purpose. Only filters that pass this test go to our warehouse for shipment. Filters that do not pass the test are returned to DayStar with a request for exchange. This way we guarantee you will enjoy your DayStar H-Alpha filter from the beginning."

najdojrzalsze i najczerwieńsze filtry zbieramy z drzew filtrowych w truskawkową pełnię księżyca, na najczystszych alpejskich stokach, wystawiamy na spojrzenie sowy, aż wyschną, a następnie składujemy w dębowych beczkach, w dziewiczych podziemiach zamku w Chambeau :laughing:

Edytowane przez lkosz
  • Lubię 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię czytać takie wątki - bo myślałem o zakupie Quarka, ale nie mam kasy, więc go nie kupię, bo kontrola jakości jest do dupy, a reklamacje problematyczne :P

Czyli problem z głowy :D

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o takie odbicia tu chodzi. W tym przypadku jest ewidentna wina etalonu co z resztą stwierdził TS. Prawidłowo działający etalon nie powoduje żadnych wewnętrznych odbić tego typu. To co widać na pierwszym zdjęciu to wielokrotne odbicia które powinny idealnie nachodzić na siebie. Brak równoległości płytek etalonu powoduje takie przesunięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - kolejny przykład tego, jak nienormalny jest rynek astro. Dokładnie dlatego kiedyś się z niego wycofałem (ze sprzedaży sprzętu). Jako reseller/dealer nie jesteś w stanie nic klientowi obiecać, bo nikt tu poważnie nie traktuje jakości sprzętu. W innych branżach coś takiego byłoby niedopuszczalne.

Przy okazji, ciebie nie powinno interesować prawo niemieckie, ale UE. Może to ci pomoże:

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_pl.htm

 

Jeżeli będą dalej opóźniać sprawę, to może warto poprosić prawnika o odpowiedni kontakt z nimi? Jeżeli nie wymienili ci na nowy (które mają), tzn. że założyli, że jesteś osobą, z którą można bezpiecznie temat przeciągać w miesiącach.

 

PS. Jak kiedyś walczyłem z wadliwym sprzętem ponad 2 lata (za cenę samochodu). Dopiero prawnik rozwiązał sprawę skutecznie i producent przestał pajacować.

  • Lubię 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ponieważ pokutuje opinia, że producenci niespecjalnie przejmują się kontrolą jakości zakładając, że frajerzy łykną wszystko, a tych kilka procent którzy się znają i mogą stanowić problem nie jest statystycznie znaczące - i że z marszu wymieniają reklamowane sprzęty na nowe, bo w sumie ma się to im opłacać. Jak widać jest to albo nieprawda, albo - nie zawsze prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc chyba nie do końca tak jest jak pisze @lulu

Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem z szefostwem jednego z największych handlowców sprzętu astro na naszym rynku - sprzedaż sprzętu astro w Europie stanęła. Po kłopotach wynikających z opóźnień w dostawach w dalekiego Wschodu zalegające zamówienia zostały w olbrzymiej większości zrealizowane i..... cisza.

To daje pewną nadzieję, że handlowcy zaczną znów poważnie traktować klientów. Zobaczymy ......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gość na chwilę napisał(a):

To daje pewną nadzieję, że handlowcy zaczną znów poważnie traktować klientów. Zobaczymy ......

Twoja wiedza jest prawidłowa - dostępność sprzętu produkowanego w Chinach jest w tej chwili dramatycznie ograniczona. Pewne jest to, że ceny dalej będą rosły, bo stosunek popytu do podaży wzrastać będzie dramatycznie. A czy się poprawi jakość? Nie wiem. Może dzięki większej marży dystrybutorzy znajdą miejsce na lepszą obsługę i profesjonalną realizację zwrotów. Nadzieja umiera ostatnia ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

My Tech colleagues always have to test, check and try to fix the product if possible. I'm waiting a feedback to know if we can replace it directly with a new one,

nowa odpowiedź - kolejny dzień myślą... Trochę już zaostrzyłem ton, bo zaczyna to wyglądać niepoważnie. Rozumiem że Niemcy mają na wszystko czas i mają zamiar pół roku myśleć nad odpowiedzią, ale moja cierpliwość ma swoje limity. W razie gdyby grali na zwłokę - zarezerwowałem jednego quarka.

 

13 godzin temu, Adam_Jesion napisał(a):

Przy okazji, ciebie nie powinno interesować prawo niemieckie, ale UE. Może to ci pomoże:

niestety zastosowanie ma prawo niemieckie w tym przypadku...

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie normalne.

Nie ma powodu do zmartwień.

Miałem podobnie z Astroshopem.

Przecież sprzedawca musi dokładnie zbadać sprawę. To nie takie proste.

Przecież nie oddadzą od razu kasy, albo nie wyślą drugiego produktu. nie analizując dokładnie sytuacji.

Niestety to trwa i nic z tym nie zrobimy.

Postawcie się w sytuacji sprzedawcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już przeanalizowali. Tylko teraz zamiast załatwić sprawę szybko, każą mi czekać na producenta, który mnie w ogóle nie interesuje w tej sytuacji. Mnie tu interesuje odpowiedzialność sprzedawcy, który dodatkowo obiecał, że testuje każdego quarka i gwarantuje, że wysyła sprawne, co wyżej zostało zacytowane. Mają możliwość wysłać nową sztukę, nie musimy tu czekać na naprawę, więc nie widzę powodu dla którego ja mam teraz czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lkosz napisał(a):

niestety zastosowanie ma prawo niemieckie w tym przypadku...

Tak z ciekawości, dlaczego "w tym" wypadku nie obowiązuje tej transakcji (wewnątrzunijnej) prawo konsumenta UE? 
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_pl.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet na stronach, które linkujesz, co chwile są odnośniki do prawa poszczególnych krajów i niczego poza ogólnikami tam nie ma. Zakup jest w niemieckim sklepie, w warunkach zakupu wyraźnie to wskazują, więc przyjmuję, że zastosowanie ma niemieckie prawo, nie polskie.

 

Co do zasady - sklep uznał reklamację, kłopot teraz jest w szczegółach, bo ja uważam za zbędną zwłokę kazanie mi czekać na ruch producenta, w momencie gdy reklamację zgłaszam sprzedawcy z tytułu jego odpowiedzialności za produkt (oraz za obietnice poczynione w opisie produktu) i sprzedawca ma możliwość o wiele skrócić czas reklamacji.

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z producentami też mają podpisane jakieś umowy...

Cierpliwości, to że uznali reklamację nie oznacza że na drugi dzień będziesz cieszył się z zabawy swoimi zabawkami.

Zobaczysz, na koniec nawet żelki dostaniesz.

Edytowane przez Robson_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Robson_g napisał(a):

Cierpliwości, to że uznali reklamację nie oznacza że na drugi dzień będziesz cieszył się z zabawy swoimi zabawkami.

Nikt nie liczy na załatwienie sprawy na drugi dzień, ale przeciąganie reklamacji miesiącami jest niepoważne. Nawet jeśli Quark jest u producenta i ten stwierdził że jest wadliwy to przecież Daystar nie wyśle pojedynczej sztuki na podmianę tylko jeśli już to dorzuci do najbliższej dostawy, która będzie pewnie za miesiąc a może i później. 

Kiedyś czytałem wątek na innym forum, że facet czekał rok na rozpatrzenie reklamacji z Daystar za sprzęt za prawie 14k $. 

Edytowane przez Pawlik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pawlik napisał(a):

 

Kiedyś czytałem wątek na innym forum, że facet czekał rok na rozpatrzenie reklamacji z Daystar za sprzęt za prawie 14k $. 

Oczywiście. To nie była przecież para butów zamszowych tylko sprzęt aż za 14k dolarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Robson_g napisał(a):

Oczywiście. To nie była przecież para butów zamszowych tylko sprzęt aż za 14k dolarów.

 

Samochody są jeszcze droższe. Byłbyś taki tolerancyjny, gdyby Ci diler samochodowy zatrzymał auto na kilka miesięcy, bo analizuje przyczyny niesprawnego silnika.

  • Lubię 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.