Skocz do zawartości

Reklamacja daystar quark w teleskop-express.de


lkosz

Rekomendowane odpowiedzi

oj szkoda, myślałem że do zdjęć też. Noo jutro się zerwę o 7 w nocy i potestuję w dwóch teleskopach, z kątówką, z inną kamerą. Chociaż objaw jest taki sam jak za poprzednim razem... Na samą myśl, że mam to znowu reklamować, robi mi się niedobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w Teleskop Express kilkanaście rzeczy. Fajny kontakt, jszybka wysyłka, jak prosiłem to wysyłali dodatkowe zdjęcia sprzętu "na żywo". Ale jak pojawił się problem z lustrem od OOUK i zamiast pomóc spuścili mnie na drzewo, to zerwałem więź ze sklepem. Tęsknię czasem za Haribo 😁

Edytowane przez Woj2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, DarX86 napisał(a):

U mnie tak to wygląda przy prześwietlaniu tarczy

a masz zdjęcie przeciwnej strony? Tam powinny być te odbicia.

 

Gwoli ściłości moje zdjęcia nie są prześwietlone - to są klatki 16-bit, którym przesunąłem tylko histogram.

 

27 minut temu, Woj2007 napisał(a):

Tęsknię czasem za Haribo 😁

nie dodają już od dawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz - kamerą i przez okular. W kamerze widać, że to problem z quarkiem, choć pomyślałem, że może się czepiam, i że może nie warto się siłować ze sklepem. Aż wsadziłem 32mm okular... wszystkie wątpliwości mi przeszły. Borze zielony jakim cudem takie gówno wypuścili do klienta? Któryś z elementów w środku jest ukruszony na brzegu, zgnieciony albo cholera wie co. Wyraźnie widoczne pojaśnienie z jednej strony i odblask idący przez sam środek pola widzenia. Aż dziwne, że zdjęcia wychodzą relatywnie przyzwoite. Obracając quarka w kątówce wychodzą kolejne nierówności, może od jakichś pyłków, które od biedy dałoby się jeszcze flatem załatwić.

 

Odsyłam to do sklepu. Masakra.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym napisał bezpośrednio do Jen Winter (właścicielka DayStara) i opisał sytuację. Swego czasu miałem z nią kontakt i to jest fajna, rzeczowa babka. W późniejszym okresie jak miałem problem to kierowała mnie do kogoś z firmy ale problemy były rozwiązywane.

 

Swoją drogą szkoda, że pomimo tylu lat produktu na rynku nadal są takie cyrki. Na zagranicznych forach zdarzały się relacje z nierównym pasmem na obrazach i to ewidentnie była wina samego etalonu.

DayStar ma różne gradacje jakości etalonów i te najgorsze idą do Quarków i tych "tanich" Solar Scout'ów

Edytowane przez Pablito
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jestem na etapie rozglądania się za luntem albo coronado. Nie uśmiecha mi się to kompletnie, quark jest w sam raz do moich zastosowań, ale takich problemów za tę kasę nie przełknę... Napisałem do TS, że w tej sytuacji oczekuję szybkiej wymiany lub zwrotu pieniędzy. Odpisali że very unlucky situation, żeby wysłać, a oni się zastanowią co z tym zrobić.

 

Jutro jeszcze raz to sprawdzę w teleskopie, bo podświetlając quarka od spodu nie widać żadnych skaz. I się zacząłem zastanawiać czy to czasem nie ten fikuśny olej, przez który nie należy trzymać quarka na zimnie. Ze 3h był zawieszony poziomo, dopiero pod koniec zamontowałem pionowo przez kątówkę i w 152/1200 w okularze zobaczyłem to zło. Postał sobie potem na stole, przestygnął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie z ciekawości napisz do Daystar, może wyjaśnią sytuację. Też kiedyś z nimi pisałem, odpisują w miarę szybko i rzeczowo. Po Twoich perypetiach (i innych przypadkach opisanych na forach) mam wrażenie, że w dziale jakości pracuje tam Steve Wonder...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odnotuję tylko, że przesyłka wyruszyła 20 marca, dostarczona 23 marca. W tym samym dniu potwierdzili:

Cytat

Your return will be handed over to our technical department for assessment and possible repair.
Please note that this may take a few days.

no więc napisałem w ubiegłym tygodniu żeby się dowiedzieć co tam u nich. Napisali, ze czekają na odpowiedź producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejna aktualizacja... 27 kwietnia zapytałem o status. Odpowiedzieli 28 kwietnia

Cytat

I don't see any update regarding the arrival of new units from the manufacturer, I will enquiry and update you asap,

i kolejna odpowiedź 3 maja, wręcz od dwóch osób osobno

Cytat

I have a feedback about yoiur return. unfortunately here is rainy or cloudly or foggy from more than 1 month. Seems that this week (today is ok as well) we should have finally some good weather to check the filter and go on with the assistance. unfortunately we have to check it in real working conditions, they can't be reproduced in our lab, we can't see the defect . thanks for your patience,

Cytat

and thank you for your e-mail.

Processing of this product depends on the weather conditions.

Unfortunately, the last few weeks have been more than bad for it.

From tomorrow, next week there should be more hours of sunshine,

so that we can test the (not only your) goods.

We ask for your understanding and patience.

As soon as we know more we will contact you.

Pisownia oryginalna

 

tego samego dnia na to odpowiedziałem, że cierpliwość mi się już kończy, bo poprzednio rzekomo czekali na odpowiedź producenta, teraz na pogodę. No więc na co w końcu czekają i co jest prawdą? I w związku z tym do 12 maja oczekuję na dostawę działającej sztuki lub zwrot pieniędzy. Zresztą ta zła pogoda to kłamstwo, mieli kilka dni roboczych co najmniej z przejaśnieniami.

 

odpowiedź przyszła 5 maja:

Cytat

We will send your DSZ4C to the manufacturer.

If you agree, we will send you a new device next

a new device to you next Monday.

ponownie - pisownia oryginalna. Odpowiedziałem że nie do końca rozumiem wiadomość i czy to znaczy że wyślą do mnie nową sztukę 15 maja?

 

I od 5 maja cisza... Ręce mi już powoli opadają. Jutro tam napiszę, że czas minął i czekam na zwrot pieniędzy. Trwa to już prawie pół roku, najlepszy okres na obserwacje słońca wiosną mi przeleciał. Omijajcie ten sklep szerokim łukiem

  • Dziękuję 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym do nich poprostu zadzwonił.

 

Sam wysłałem mój teleskop do TS w ramach gwarancji do ponownej kolimacji, jasne do tego nie potrzebują pogody itd. Dałem im miesiąc, wczoraj napisałem, dziś odpowiedz ze juz skolimowany i wysyłają. Wszystko wzorowo, oczywiście zobaczymy czy kolimacja cos dala…

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ostatnio stanęło na tym, że nie odpisali. No więc 11 maja napisałem maila z prośbą o rozpoczęcie procesu zwrotu pieniędzy. 12 maja odpowiedź:

 

Cytat

we tried our best and find a new article. Sorry for the late answer. Should we send
the replacement to you ? I can prepare everything to send the item today out to you.

 

Zgodziłem się, spróbujmy ostatni raz (zwłaszcza że do poprzedniej przesyłki zapomniałem włożyć dodatków które były z quarkiem i nie opłacało się tego osobno odsyłać), po czym kolejna odpowiedź tego samego dnia (!) co się wcześniej nie zdarzało:

 

Cytat

Thank you Lukasz.

Sorry, that all the things took a little bit longer. The new package is on the way to you.

I wish you a nice weekend.

 

i rzeczywiście 12 maja nadali, 16 przyszło do mnie. Tym razem quark był w pełni działający. W wizualu ładne, czyste pole, zero artefaktów na zdjęciach, prążki Newtona skasowały się tilterem do zera, bez niejednorodności w jasności tarczy, gałka strojenia termicznego dawała zauważalne różnice. No nareszcie wszystko działało...

 

Testy przy zachmurzeniu więc dookoła jest trochę podświetlone, ale nie widać już tych refleksów z żadnej strony, ani odbić... Przy każdym zdjęciu surowy 16-bit tiff, można sobie sprawdzić. ED72 + ASI432

 

1b.thumb.jpg.074c708225b639dfbc825252f1db02ab.jpg  1a.thumb.jpg.be2c81ee2a566c1d52557ce44f9949f7.jpg    1c.tiff

 

2b.thumb.jpg.8478a51fe509fd9259130cf72f4ed8eb.jpg  2a.thumb.jpg.e19b74fad40657fa83611009036874ea.jpg  2c.tiff

 

3b.thumb.jpg.c0bebd44ddc22dcdbbe8ea16533ce51f.jpg  3a.thumb.jpg.157bafdb64a7dffe5363e80a54e7188c.jpg  3c.tiff

 

4b.thumb.jpg.aed712bdbd7cca7e8af3b2ab07b218fb.jpg  4a.thumb.jpg.a5d15d2e96e0868a4f5c04f12d7886c3.jpg  4c.tiff

 

 

I na koniec zdjęcie przy dobrych warunkach, wyostrzone, quark wyregulowany. Klatka surowa, nieobrabiana i nieostrzona komputerowo. Moim zdaniem bardzo przyzwoicie.

 

5b.thumb.jpg.976bbfb3a003a04f7819bf079beaad84.jpg  5c.tiff

 

 

Podsumowując całą tę przygodę... Trwało to od 10 listopada do 16 maja. Pół roku. Przez cały ten okres musiałem się dopraszać o informacje i za każdym razem byłem karmiony ogólnikami na odwal się, ciągłe wymówki, ciągle na coś czekali, w ogóle sami mnie nie informowali o przebiegu sprawy ani opóźnieniach, a pierwsze przeprosiny padły dopiero w maju. Obsługa klienta leży, co jest skandalem przy tak drogim sprzęcie. Dopiero jak zmienił się konsultant z Ricardo i ja się trochę wkurwiłem, sprawy nabrały tempa i ktoś poczuł się choć trochę odpowiedzialny za sytuację. Bo piszemy tutaj o sklepie, który - jak ktoś wcześniej zauważył -  ma czytelnie napisaną obietnicę, że testują quarki przed wysłaniem. I był to decydujący czynnik przy zakupie. Jest to kłamstwo. Niesprawnego quarka dostałem dwukrotnie.

 

 

Oczywiście odradzam zakupy w tym sklepie, ja również tam więcej nic nie kupię. Natomiast na przyszłość jakby ktoś składał reklamację w Niemczech - czytelnie pisać, że robi się to na podstawie europejskich przepisów o rękojmi (legal warranty) oraz czytelnie zaznaczyć termin do kiedy mają czas i kiedy zażądacie zwrotu pieniędzy. Seryjnie produkowane przedmioty, jak quarki, spokojnie powinny być wymieniane w miesiąc i myślę, że jest to sensowny termin. Jak będą coś przebąkiwać o producencie na którego czekają - nie pieprzyć się, tylko pisać, że was to nie interesuje, a producent nie jest tu dla was żadną stroną w tej procedurze. W Polsce jest podobna liczba dni na ustosunkowanie się sprzedawcy - 21 roboczych daje miesiąc. Niemieckie prawo niestety nie jest w tej sprawie precyzyjne, jest mowa o "bez zbędnej zwłoki", a że Niemcy na wszystko mają czas, to tak to potem wygląda. Więc przesadnie wysilać się nie będą, zwłaszcza wobec klientów z zagranicy, którzy mają ograniczone możliwości dobrania się im do dupy przez tamtejszy urząd ochrony konsumentów. Naprawdę, nie nadużywajcie własnej wyrozumiałości tak jak ja - jeśli mają chmury, to niech sobie postawią laserowy tester do quarków, albo odsyłają je do producenta drogą lotniczą. Bo inaczej te chmury będą mieć pół roku longiem, jak w moim przypadku, albo covid (też jedna z wymówek), albo maila będą wysyłać 2 tygodnie do producenta, albo ch... wie co jeszcze.

  • Lubię 5
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja podobną jakość obsługi miałem w hiszpańskim sklepie Valkanik, po zakupie teleskopu. Dopiero jak napisałem do Taka, do Remiego bezpośrednio, to się wszystko szybko potoczyło.

A obecnie morduję się ze stańsko zjednoczońskim Camera Concepts & Telescope Solutions. Dla mnie niepojęte jest, żeby trzymać status "in stock", jak to nawet nie zostało wyprodukowane. O odpowiedzi trzeba pytać po 2 razy. Wykręcają się, że pewnie w spam wpadło "wczoraj do ciebie odpisałem, nie masz wiadomości?". Właśnie się kończy tydzień, w którym już mieli dostać kolimatory od producenta i je wyślą. Zamówiłem i zapłaciłem 14 marca. A jeszcze koleżka z forum dobrał sztukę do mojego zamówienia, dawno mi zapłacił i świeć teraz oczami. Dobrze, że są BIAŁE NOCE :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@count.neverest to może czas na "refund"? :) ja się skutecznie przy TS wyleczyłem z bycia rozumiejącym i pełnym empatii. Pieniądze wysłałem, ma być sprzęt działający i w terminie. Umowa jest umowa. Jak ktoś nie potrafi tego dowieźć, niech się zajmie czymś innym i nie marnuje cudzego czasu i pieniędzy.

 

5 minut temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Wcale nie dlatego, że na nowy mnie nie stać, wcale! :D

jest to jakieś wyjście... jak kupujesz od znanych ludzi, rzetelnych, to masz większą gwarancję niż z takiego TS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.