Skocz do zawartości

Kolejne pytanie o kolejny okular :]


Jendrako

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!

Jestem kolejnym amatorem, który pyta o okular. Tym razem chodzi o WO SWAN 40mm. Wiem, że jest test okularów długoogniskowych zrobiony przez grupę Astronoce, ale jest tam jedynie test okularu WO SWAN 33mm (no chyba, że jestem ślepy :szczerbaty: ). Chciałbym więc zapytać czy ktoś nie używa tego okularu i co o nim sądzi.

A tak wogóle czy jest sens kupować taki okular do Newtona o światłosile f/4??

Słyszałem, że wychodzi wtedy straszna koma :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tego co piszą w różnych źródłach w internecie. Większego kontrastu, punktowości. Tak myślę, że tak spora różnica w cenie Plossli i np. Erfli musi być czymś spowodowana.

Zacząłem się teraz zastanawiać nad tym Kelnerem 26mm i za resztę dokupić Filtr 2" Baadera do pasma OIII. http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...54545729560e287

 

Co sądzicie o tym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tego co piszą w różnych źródłach w internecie. Większego kontrastu, punktowości. Tak myślę, że tak spora różnica w cenie Plossli i np. Erfli musi być czymś spowodowana.

Zacząłem się teraz zastanawiać nad tym Kelnerem 26mm i za resztę dokupić Filtr 2" Baadera do pasma OIII. http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...54545729560e287

 

Co sądzicie o tym??

A nie lepiej kupić tego Erla? Mi w RKE koma trochę przeszkadzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka praktyka co innego!!! Grzesiek ma 2x większy teleskop i 2x mniejsze pole.

 

jego używanie 32mm to jak twoje 17mm a z barlowem 9 tak, że wszystko się zgadza. jeżeli chodzi o filtr to jak najbardziej on zmieni kontrast. 25mm plosl nie jest okularem tak złym żebyś zobaczył jakąś olbrzymią różnicę w punktowości i kontraście. wogóle zapomnij o tym. jedyne co możesz dostać to większe pole i ER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach