Skocz do zawartości

Testy obiektywów foto


MateuszZ.

Rekomendowane odpowiedzi

świetny pomysł :Beer:

no to Mateuszu, jakie masz szkiełka? :)

i dlaczego takie, a nie inne? :rolleyes:

 

 

Kupiłem niedawno stałkę Canon EF 50mm f/1,8 II http://www.sklepfotograficzny.pl/sklep.foto/prod229/.

Obiektyw podpatrzyłem u Darka B. na Kudłaczach.

Dlaczego właśnie on? B.dobry stosunek ceny do jakości.

Do portrecików obiektyw jak znalazł.

Na razie dużo nim nie popstrykałem.

Tu macie ryjka mojego kumpla z którym byłem niedawno na "street foto". Fota prosto z aparatu, robiona właśnie tą 50tką http://www.teleskopy.pl/mateuszz/tymczas/drugi/IMG_6543.JPG

 

Jak znajdę czas popełnię jakiś teścik :szczerbaty:

 

oprócz tego mam KITa, Sigmę apo 70-300, oraz Pentacona 4/200 MC na M42

Edytowane przez MateuszZ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetne szkło za te pieniądze, co prawda, podobno bardziej się ceni "mark I", ze względu na metalowy, a nie plastikowy bagnet, ale właśnie "mark II" go zastąpił, ale to świetna portretówka, która z eosem 300/350D daje 80mm bardzo jasnego szkła

aczkolwiek, jest mały ból, bo z przyzwyczajenia i obaw, staramy się zawsze kupić jakiś filtr, co by się przednia soczewka nie rysowała, ale z racji tej, ze jest to bardzo mały i krótki obiektyw, tani filtr (bo przecież nie kupimy filtra droższego od obiektywu) powoduje powstawanie wewnętrzych odblasków, praktycznie na każdym zdjęciu robionym pod jakiegokolwiek źródło światła

 

i tak zupełnie przy okazji, wszyscy wiemy że w foto, swiatło to podstawa, światło i światło obiektywu (czasem przede wszystkim), ale właśnie czy zawsze?

rzecz oczywista: im mniejsza przysłona, tym mniejsza głębia ostrości,

hmm, no ale jakie są tego konsekwencje?

wychodzi na to, że przy bardzo jasnym obiektywie z krótką ogniskową, przy maksymalnie otwartej przesłonie mamy bardzo małą głebię ostrości, a to powoduje że np. w portrecie wychodzą np. "nieostre" uszy :D

wszystko ok, jeżeli uda nam się złapać ostrość na oczach, hmm ale co wtedy, jeżeli ostrość jest na czubku nosa? :rolleyes:

 

jednym słowem, jasne szkło to podstawa, ale przedewszystkim w tele

pozdrowienia

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oczywiście duuuże, niebieskie :banan:

dochodzi jeszcze właściwie uwypuklenie tych "detali", naturalnie u płci pięknej,

tu operuje się właśnie ustawieniem światła, zeby zdjęcie nie było płaskie, tzn. oczy mniej niebieskie :ha:

pozdrowienia :)

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to bardzo fajna portretowka. Jasne obiektywy trzeba po prostu umiejetenie wykorzystywac. Parametr przeslony dla mnie ma znaczenie pod katem wlasnie glebi ostrosci, a nie czasu naswietlania. Mala przeslona daje spore pole do popisu przy portrecie kreatywnym. Trzeba tylko uwazac, aby nie przegiac paly. Mala glebia pozwala priorytetowac pewne elementy fotografii (np. wspomniane oczy). Mowiac ogolnie - kazdy srodek wyrazu musi miec swoje uzasadnienie w kompletnej kompozycji.

 

Ponizej kilka przykladow z tzw. niedzielnego pstrykania rodzinnego. Obiektyw co prawda 1.4, ale wbrez pozorom az tak strasznie sie nie roznia ;)

IMG_7384.jpg

IMG_7395.jpg

IMG_7397.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po prostu Adamie, użyjesz swoich wpływów, znajomości i załatwisz nam, każdemu, po kompleciku eLek, a my juz się nimi zajmiemy i potestujemy :szczerbaty:

 

a tak poważnie, to może komuś z nas, będzie się chciało własnie, podzielić się wrażeniami z tych obiektywów, które ma, używał, kupił,

dlaczego wybór padł na właśnie taki a nie inny, czy jest z niego zadowolony, czy go poleca, czy może radzi omijac je z daleka,

 

prawdziwych testów, porównawczych, jest w sieci całe mnóstwo, ale może u nas uzbiera się jakaś mała, ale pomocna baza posiadanach przez nas obiektywów, dla tych, którzy będą stali, lub już stoją przed wyborem, jaki obiektyw kupić. a zawalony ogromem informacji, zarzucony tabelkami, parametrami i tak wejdzie na forum i zada nieśmiertelne pytanie: co kupić,

i zamiast po raz setny od powiadać, synta, synta ( a sorry, nie to :Boink: ) elka, elka :szczerbaty: , to cyk link do np. do też już "kultowej" B) sigmy 70-300 macro, i może dowie się dlaczego tak ją wszyscy lubią i polecają, a niektórzy nie

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no po prostu Adamie, użyjesz swoich wpływów, znajomości i załatwisz nam, każdemu, po kompleciku eLek, a my juz się nimi zajmiemy i potestujemy :szczerbaty:

 

a tak poważnie, to może komuś z nas, będzie się chciało własnie, podzielić się wrażeniami z tych obiektywów, które ma, używał, kupił,

dlaczego wybór padł na właśnie taki a nie inny, czy jest z niego zadowolony, czy go poleca, czy może radzi omijac je z daleka,

 

prawdziwych testów, porównawczych, jest w sieci całe mnóstwo, ale może u nas uzbiera się jakaś mała, ale pomocna baza posiadanach przez nas obiektywów, dla tych, którzy będą stali, lub już stoją przed wyborem, jaki obiektyw kupić. a zawalony ogromem informacji, zarzucony tabelkami, parametrami i tak wejdzie na forum i zada nieśmiertelne pytanie: co kupić,

i zamiast po raz setny od powiadać, synta, synta ( a sorry, nie to :Boink: ) elka, elka :szczerbaty: , to cyk link do np. do też już "kultowej" B) sigmy 70-300 macro, i może dowie się dlaczego tak ją wszyscy lubią i polecają, a niektórzy nie

pozdrowienia

 

dokładnie taki miałem zamysł :Salut:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tę lekuchną stalkę 1.8/50.

Niech żyje STAŁOŚĆ! Precz z Tamronem 28-200! (też go mam)

 

PRECZ z filtrem w roli zabezpieczenia!!!!! Od tego są POKRYWKI zdejmowane na czas zdjęcia!

 

Przy wykorzystywaniu pełnego otworu obiektywu, choćby dla zmniejszenia głębi ostrości, w tanich obiektywach dostajemy wszystkie wady: spadek ostrości na brzegach, czasem winietowanie. Jeśli to akurat nam gra w portrecie jako sposób zmiękczenia - to OK. Ale warto pamiętać że prawie każdy obiektyw (a w każdym razie te konstrukcje dla amatorów) jest najlepszy po przesłonięciu o 1-2 stopnie przysłony!

 

Jakoś sobie nie wyobrażam standardowych testów w naszych warunkach. Zresztą wydaje mi się że czasopisma fachowe już przetestowały większość ze sprzętu którym dysponujemy, więc zamiast TESTÓW możemy się powymieniać luźnymi uwagami użytkowników!

 

Pozdrawiam - Miłek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość sredniej klasy obiektywów najlepiej ( najostrzej) pracuje na przesłonach od 5.6 do 8-11 ,przymknięcie do max. przysłony także spowoduje degradację obrazu ( mniejsza powierzchnia czynna obiektywu i co za tym idzie drastyczny spadek rozdzielczości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ćwiczyłem w astrofotografii sporo doskonałej, manualnej optyki Nikona. Kilka z tych obiektywów to super szkła. Jak w domu coś odkopię z archiwum to tutaj pokażę.

Moje "the best of" Nikona to 28 mm f/2, 35 mm f/2, 50mm f/1,4 i 105mm f/2,5. Wszystko z lat 70-tych i 80-tych

Edytowane przez Marcin_G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość sredniej klasy obiektywów najlepiej ( najostrzej) pracuje na przesłonach od 5.6 do 8-11 ,przymknięcie do max. przysłony także spowoduje degradację obrazu ( mniejsza powierzchnia czynna obiektywu i co za tym idzie drastyczny spadek rozdzielczości)

 

Po zamknieciu obiektywu powyzej f11 nastepuje zmiekczenie obrazu na skutek dyfrakcji swiatla na listkach przeslony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy chodzi o ostrość rysowania obiektywu (szczególnie w partiach brzegowych kadru), najlepszym testem jaki znam było astrofotgrafowanie dużych połaci gwiaździstego nieba z prowadzeniem. W fotografi dziennej tak wyżyłowane wymogi nie są konieczne, bowiem w pełnym świetle każdy obiektyw może mieć pewne subtelne zalety. Jest to oczywiście sprawa indywidualnego podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bowiem w pełnym świetle każdy obiektyw może mieć pewne subtelne zalety

no, no....niezłe zdanie :notworthy:

 

poniżej fotka z lutego 2003. Czas naświetlania 5 minut, przysłona f/5,6, negatyw 200 ISO, obiektyw Zoom-Nikkor 28-50 przy 28 mm. Zdjęcie wykonane w gorcach w nocy przy świetle Księżyca, łuna na horyzoncie pochodzi od Karakowa, a blask w oknie od jednej malutkiej świecy.....

NOC1.JPG

Edytowane przez Marcin_G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.