Skocz do zawartości

andos

Społeczność Astropolis
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia andos

0

Reputacja

  1. W lubelskim są pola chmielu; tu pewnie miałbym przyzwolenie smakoszy na takie akcje
  2. Szczerze mówiąc, zdecydowaliśmy się na Canona R6, ponieważ: a) był względnie w przystępnej cenie w stosunku do kamer przemysłowych, b) miał wystarczająco szybki czas strzału, c) global shutter d) stosowaliśmy wcześniej kamery przemysłowe JAI z triggerem ale projekt nie wypalił... System pomiarowy zrobiliśmy następująco: skorzystaliśmy z wyjścia wyzwalania zdjęć - obcięliśmy włącznik i podpięliśmy kabelek w zrobioną elektronikę na kontaktronie, która była zintegrowana z enkoderem zamocowanym do koła pojazdu. Enkoder dawał impuls dokładnie co 5 metrów przejechanej drogi, a elektronika symulowała naciśnięcie wyzwalacza co te pięć metrów. Aparat jest na tyle szybki, że jadą 40km/h po drodze, mogliśmy robić zdjęcia. Wiem, że aparat dostał za swoje ale zdjęcia były fenomenalne - co prawda nocne z oświetlacza, ale za to zdjęcia ostre na maxa, każdą szczelinę i defekt nawierzchni można zobaczyć w dużej rozdzielczości. To jest (było) to, co chcieliśmy osiągnąć. Niestety jazda nocna z 3kW oświetlenia na drodze to straszna męczarnia dla samochodu, który jechał za pojazdem pomiarowym tzw. osłonowym, żeby nie raziło innych kierowców. Stąd właśnie chcemy przejść na pomiar dzienny w IR. Swoją drogą, jeśli ktoś z Was ma jakieś doświadczenie, lub miałby ochotę podziałać w projekcie badawczym w tym zakresie, to zapraszam. Nie zajmujemy się fotografią tak jak zdecydowana większość z Was - zajmujemy się badaniami dróg i szukamy możliwości wykorzystania aparatów foto do archiwizacji zdjęć powierzchni jedni, wykonywanej podczas normalnej jazdy pojazdu pomiarowego wyposażonego w system do wykonywania zdjęć sekwencyjnych. Do dyspozycji mieliśmy samochód Ford Transit z zamocowanym na dachu wysięgnikiem wystającym z tyłu na 3m na wysokości 2,5m z zamocowanym prostopadle do nawierzchni Canonem Konstrukcja wzbudzająca za pewne reakcje zdziwienia wśród innych kierowców, ale efekt został osiągnięty na... ponad 600 km. Chętnie nawiążemy współpracę z osobą mającą wiedzę jak sprostać temu wyzwaniu. SCANLASER Tarnów
  3. Dzień dobry, Czy mógłby się ktoś z Was podzielić wiedzą, gdzie można przerobić Canona R6, w taki sposób, aby można było wykonywać zdjęcia wyłącznie w podczerwieni z pominięciem zakresu pasma światła widzialnego? Potrzebuję wykonywać zdjęcia powierzchni nawierzchni drogi w normlanych warunkach dziennych, ale problem mam taki, że zdjęcie nie może mieć żadnych miejsc zacienionych od np. drzew, znaków drogowych i innych elementów, które rzucają cień na nawierzchnię, ponieważ dalsza analiza zdjęć, związana jest z analizą nieciągłości fazy (w tym przypadku struktury nawierzchni drogi). Stąd też wykonaliśmy próby wykonania zdjęć w porze nocnej przy sztucznym silnym oświetleniu z oświetlaczy led'owych. Problem w tym, że tak intensywne oświetlenie stwarza niebezpieczeństwo dla użytkowników dróg i taki sposób realizacji zadań jest nieakceptowalny. Stąd pojawiła się koncepcja, aby przystosować matrycę aparatu tak, aby "widziała" tylko w podczerwieni (stosując oświetlacze IR) ale żeby nie widziała z kolei światła widzialnego. Innymi słowy mówiąc, jeżeli pojazd pomiarowy jechał by w porze dziennej przy intensywnym nasłonecznieniu po drodze gdzie częściowo występuje zadrzewienie rzucające miejscami swój cień na jezdnię, to żeby aparat tego nie widział... Będę wdzięczny za poradę/dyskusję. Dziękuję Andrzej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.