Widzę że animacja króluje, a efekty coraz bardziej spektakularne.
Ja się jednak skupiam na detalu a seing mamy jaki mamy czyli 2-3 razy do roku taki który pozwala uzyskać dobre efekty.
Najlepszym sposobem na kiepski seing jest filtr IR-Pass który skutecznie wyciąga detale .
Używam go prawie zawsze jako luminancję i dołączam do podciągnięcia detalu jako kanał L do RGB
I tak zrobiłem na fotce którą możecie oglądać parę postów wstecz.
Jednak to nie jest najlepsze rozwiązanie gdy trafi się dobry materiał.
Po dołączeniu luminancji z tego filtra podbijamy kontrast ale tracimy prawdziwy detal, w każdym razie ja mam takie spostrzeżenia.
Dla przykładu poniższa `fota zrobiona jako RGB. Wydaje się bardziej naturalna.
Jak widać najostrzejszy jest kanał R potem G i B. W naszych warunkach pogodowych ze wzgl na kiepski seing, kanał niebieski
to koszmar i jak nie daje się go wyostrzyć to ja daje sobie spokój z sesją.
Paę danych co do tego materiału:
Newton 300/1500
Kamera DMK 21 618
3 X 1200 klatek na każdy kanał przy 30 na sekundę to daje po 40 sek na kanał plus ręczne przełączanie filtrów i podastrzanie na każdym z filtrów
więc czas od rozpoczęcia do zakończenia to około 2,5 do 3 minut materiału.
wpuszczam to do AutoStakkerta defoltnie, wyostrzam w nim z automatu no i WinJupos obowiązkowo.
Koncówka to bardzo delikatnie w PS żeby artefaktów nie było.
Podstawa to seing ! Kurcze, a narzędzia to tylko narzędzia ,nie da rady nic zrobić jak pliki kiepskie.
Moim marzeniem jest tak ostry kanał niebieski jak czerwony, a to możliwe...