Skocz do zawartości

kris27

Społeczność Astropolis
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Sydney, AU
  • Zainteresowania
    Electronics, Film, Music
  • Sprzęt astronomiczny
    Reflector N 114/900

Osiągnięcia kris27

0

Reputacja

  1. No masz racje - ludzi trzeba uczyc a sczegolnie jakiejs przyzwoitosci bo wiekszosc odpowiedzi to byla ponizej krytyki, no ale coz to jest znane na swiecie i opinia o Polakach nie jest zachwycajaca. Przykre ale prawdziwe. Hubble scope mogl ale to nie ma sensu - kto bedzie fotografowal planety systemu slonecznego - sa bardzo dobrze znane. Nie jestem pierwszy na swiecie - mapy Venusa byly rysowane jeszcze przed Gagarinem. Jesli chodzi o sensor(y) SONY to byly i sa uzyte na pojazdach kosmicznych jak i w obserwatoriach na ziemi od lat. Z drugiej strony ci "spece" co sie wypowiadali mogli zrobic analize obrazu i powiedziec co jest grane - no niestety trzeba do tego miec troche inteligencji i wyksztalcenia powyzej podztawowki i mozgu nie nasaczonego alcoholem. Zostawmy krytyki na boku bo krytyka nie jest konstrutktywna i jest tylko strata czasu jak rowniez i opinie nie doprowadzaja do niczego. OK - tak na prawde to nie moge zrzumiec jakim cudem mozna miec takie same wyniki z dwoch experymentow. Zdjecia byly robione w odstepie 2 dni dwoma roznymi obiektywami tej samej firmy i prawie tych samych parametrach, jeden z nich jest constant F3.8 od 80-220mm a drugi 80-250mm F3.8-4.5. To wyklucza "brud na szklach" - nie ma mozliwosci zeby byl identyczny i to wlasnie nie daje mi "spac". Jedna z opdpowiedzi moze byc - cos jest z pixlami na sensorze jako ze jest nie zalezny od szkiel a obazy sa niemal identyczne, z wyjatkiem kalorymetrii. Te same szkla byly uzyte do mikrofotografii na tej samej kamerze jak rowniez zaraz po dosatwie kamery sensor byl testowany na "bad pixels" wynik ... nie ma "dead pixels". Nastepna mozliwosc to kurz na sensorze - bardzo malo prawdopobne bo przed fotografia (filmowaniem) i kazdej zmianie szkla kamery i szkla sa sprawdzne i "dmuchane", to jest normalna procedura w industry. Dla mnie jest wazna zaleznosc reprodukcji kolorow od temperatury sensora i temeratury otoczenia ( kolorymetria) - tutaj jeszce nie mam wystarczajacych wynikow, po prostu to zajmuje troche czasu. Dlaczego akurat zdjecia Venus ? Po prostu przypadek - bardzo jasne i stosunkowo duze "gwiazdy" Jupiter tylko 4.5 stopnia dalej. Ok lets try to shoot. Rozne shutter speeds, gains, ISOs i jak rowniez focus -/+. Pierwszy podglad na kompuetrze i ..... what the hell is this? Project images on very large screen. To jest niemozliwe, bzdura, balony .... co jest grane.??? Gdzie jest pies pogrzebany?? Email image do speca - i tu sie dopiero zaczelo. Pierwsza zecz - skad to skopiowane? bardzo szybko - damm, this are real photos. Gdzie jestes na Hawajach znow? ja pracowalem kiedys troche w Hawaii State Uni. i wtedy zrezygnowalem z mazen o teleskpie wlasnym jak zobaczyle jaka technologia jest i co mozna zobaczyc - no niestety na graphic monitors podlaczonych do komputerow. Wtedy rowniez zaczely padac sugestje - Slonce jest tuz pod horyzontem, Venus tylko 10-11 stopni ponad horyzontem. Slonce szaleje ( dlatego zorze polarne sa takie piekne od paru tygodni) promieniuje wszystkim co sie da ... protony, neutrony Xrays and ??? w gestosciach nie widzianych od lat. Filtr "atmosferyczny" gruby - no tak nisko nad horyzontem, nic dziwnego. Co za sensor ? No ten najnowszy SONY w mojej VG20. Jakie filtry ??? No tylko szklo tak jak zrobione orginalnie w obiektywach z kwarcem napylonym plazma ... normalne szkla. ( no nie sa, bo maja doping z czegos). Cos sie odbija od planety ??? i dociera do sensora?? Nie mam odpowiedzi od "speca" jeszcze. Pomyslalem OK, wrzuce na forum polskie i bedziemy mieli kupe smiechu .... i tutaj sie nie zawiodlem, jak zwykle - zabawa na calego chamstwo i idotyzmy. Jak dowiem sie z USA i Chile co to jest na tych zdjeciach to moze ... podpowiem, choc watpie, jaki sens ? ... to sa niepowazni ludzie (z wyjatkami)..
  2. Ha .... w Australii w pewnym czasie niektore kamery firmy SONY byly nielegalne bo widac bylo cialo kobiet przez sukienke .... uciecha dla niektorych. W CSIRO ( Commonwealth Scientific Industrial Research Organisation ) bawili sie sensorami SONY - detekcja mozliwych miejsc poazrow lasu z satelity. Chyba 2 lata temu mielismy kontakt pierwszy raz. Moj arsenal teraz wyglada tak jak na obrazku ponizej. Problem jest ze clear sky jest na wage zlota, takich opadow deszczu nigdy nie bylo ( ale tylko na wybrzezu, nie tam gdzie nie padalo od 17 lat ) Klimate change I believe in it.
  3. Search internet - nie pamietam typow (brands) ale byly robione w Niemczech, Francji i ???
  4. Brudne soczewki - no raczej nie, w ciagu dnia robilem film ( macro lub micro ) prazkow pylnych w kwiecie with this lens. Choc tez mozliwe. W sumie to jest ponad 10 zdjec i kazde jest w innej czesci szkla - to i brazy powinny byc w innych miejcach no bo brud nie bedzie sie przesuwal wraz z obrazem. Dzieki za suggestions. No ale nie ma wyciagu .... kamera z obiektywem ( albo to mozna nazwac luneta, refraktorem 62mm i ogniskowej 250 ). No nie wiem nic o astrofoto tylko przypadkowo jak Orion byl w zenicie u nas to chcialem zobaczyc jak wyglada M78 i zrobilem shoot - nic ciekawego tak dla zabawy. Kamera, jakas CMOS z Chin za 20$ tylko ze przerobilem elektronike, siedzaca na Newton 114/8. To czego nie moge zrozumiec jak mozna optycznym instrumentem otrzymac taki obraz. Kratery i inne formacje. Potrzylen an rozne zdecia z "Magellan" space craft, and other sources from JPL, NASA & ESA + universities, jestem poprostu zaskoczony. Moze atmosfera jakos filtruje albo ???? bo teraz Venus jest widoczna tutaj tylko o zachodzie Slonca i od chyba 15 stopni w dol az bedzie pod horyzontem. W chwili experymentu moze ~10 stopni. Moze to sensor w kamerze ???? niestety nie nie moge dostac zadnych dokladniejszych informacji od SONY. To ich tajmnica techniczna. Moze jest czuly na inne czestotliwosci i nikt o tym nie wie - kto bedzie badal sensor do kamery filmowej na inne dlugosci fal ???? Moze szklo obiektywu ma jakies dziwne wlascowsci ( sa obiektywy ktore promieniuja, chyba domieszka toru do szkla) ???? Jesli jeszcze bedzie szansa to sprubuje z innymi obiektywami ( w tym roku czyste niebo jest moze 2-3 razy w miesiacu leje caly cas )
  5. Moze ale dzis wyglada tak: Mozesz sparawdzic na GOOGLE SKY:
  6. Ucze sie sekretow kamery Sony NEX VG20E, to nowa zabawka. Pierwsze zadanie to filmy ale postanowilem zobaczyc czy da sie fotografowac cosmos. No i prosze, nie moge zrzumiec jak to sie dzieje ale jedno zdjecia dla przykladu, zanaczam to jest tylko jedno zdjecie bez zadnych skladanek, migawka 1 sec. Jakis czas temu ludzie twierdzili ze nie mozna zrbic zdjec z CMOS sensorami, ze sie nie nadaja, a tu prosze 16Mbits CMOS sensor.
  7. Kto mowi ze CMOS camer nie mozna uzyc ???? CCD sa juz spotykane w muzeum technologii elektronicznej http://www.opticstar-ccd.com/Run/Root/Root-Help.asp?p=0_10
  8. Nie moge wykodowac w dalszym ciagu jak wpakowac zdjecie w formacie tif jest tylko 1.3 MB,. Zmienialem ustawienia ale nic z tego - odpowiedz dostaje taka: "Nie masz uprawnień by wgrywać ten rodzaj pliku" Nie wiem jak .... to zrobic, udalo mi sie przedtem jakims cudem http://forum.astropolis.pl/public/style_extra/post_icons/icon3.gif
  9. Czemu nie moge zalaczy fotki w tif formacie ???? Odpowiedz jest : Błąd Nie masz uprawnień by wgrywać ten rodzaj pliku Co jest grane ???? podpowiedz prosze.
  10. Nareszcie mam nowego dostawce do internetu. Zdjecie zrbione na moim newtonie 114/900 czyli F=8. Figure F=127 uzyskalem uzywajac Hartmann fillter - 3x25 mm otwory to daje w rezultacie srednice 60-65mm i wlasnie zrbilem zdjecie (filimk 3fps) to jest jedna klatka originalnie yuv2 1280x1024 pixels. Jedyna obrobka to zmiana wielkosci obrazu do 640x512 pixels. W poinedzialek bylo bardzo dobre "seeing" zadkosc w Sydney. Pozdrowienia Kris
  11. No i cmos camery juz sa na rynku - patrz tutaj: http://www.telescope.com/control/astrophotography/astrophotography-cameras/orion-starshoot-planetary-imager-and-autoguider Ja oczekuje na dostawe zestawu do projektowania z sensorem 5Mpix pozwalajacym na szybkosci 120 fps at 640x480 pixels. Bedzie zabawa .... Pozdrowienia K
  12. No wlasnie - oprogramowanie nie dziala i nie daje sie zmienic czasu ekspozycji. Jest ok 1/3 secundy na klatke a przy filmie (czulosci sensora) bedacej gdzies 1000ASA lub wiecej to jest duzo z dlugo. Pozdrowienia .... K
  13. Dzieki za odpowiedz. Wiecej to jest komentarz a nie odpowiedz. Glowne pytanie bylo - Jakis jest czes naswietlania jednej klatki w przypadku robienia filmu? Montaz jest stabilny, w Polsce nie macie doczynienia z atmosfera typowoa dla klimatow tropikalnych ztad brak doswiadczenia z oszcowywaniem wplywu atmosfery na obserwacje. Tutaj, Sydney, przyzwoite obserwacje mozna zrobic dopiero nad ranem gdzies po 3godzinie. Ja bawilem sie z teleskopem wczesnie wieczorem ok. 20- 24. W tym czasie ziemia nie jest jeszcze zchlodzona i jest duzy pionowy ruch powietrza. W tej chwili 11 rano temperatura piasku na plazy jest prawie 30C. Temp pwoietrza jest ok 20C, wody w oceanie 22C w srodku zimy bedzie ok 20C. Skocze na plaze na moje codzienne plywanie ..... to jest zycie co ???? Jak tylko zaladuje Panski filmik to zobacze jak wyglada jedna klatka to da troche wiecej informacji. Pozdrwienia ..... K
  14. Duzo rumoru narobilem pokazujac moje filmiki i fotki robione z CMOS czujnikiem. Nikt zas nie zuwazyl ze czas naswitlania jednej klatki jest okolo 300ms (3fps/sec). Jedna klatka wygalda tak jak gdyby ktos uzywajsc filmu o szbkosci 1000ASA lub jescze wiekszej uzywal czasu naswietlenia 1/60 sec ... no oczywiscie (w pewnych przypadkach) zdjecie bedzie przeswietlone. I to wlasnie jest u mnie. Gdybym mial sznse zmienic czas migawki (exposure time) na jedna klatke do np 1/100sec lub jescze krocej to mozna by bylo dojsc do bardzo dobrych zdjec - a nawet znalezc skrajna czulosc sensora. Moje praktyczne doswiadczenie jest z kamerami do 35mm cyfrowych filmow np. RED1, SI2K, PANAVISION. Czasy expozycji sa ustawialne od 1/1500sec do tylko 2-3 sekund no i inne parametry wazne w technoligi filmow. Kamery te ( kosztujace fortune ARRI D21 na przklad ok.1500000EU.) ofiaruja odpowiedniki filmow do 1500ASA sensory to CMOS nawet te same co w tanich video kamerkach za 400$. Jesli wybierze sie okno 640x480 pixels to mozna osiagnac ponad 200 klatek/sekund. Normalnie nikt robi flimow z wiecej niz 50fps, choc w jednym z filmow w ktorym gralem probowano zrobic 150 fps ( RED1 w mode 2k - 2048x1152 pix ale nie udalo sie.....). Pytanie - te ladne zdjecia planet i inne kosmiczne cuda. Czyta sie czasie naswietlania do nawet 30 sekund. Czy to jest czas naswietlania jdenej klatki czy tez nagrany jest filmik przez iles sekund i skladajacy sie z ???? ilosci klatek????? czasie naswietlania 1/?????? sekundy.?? Pytanie to scraca sie do - jaki czas jest uzywany na jedno zdjecie (klatke) z CCD sensorem.??? Moje zdjecia sa rozmazane - wskazuje to na to czas naswitlania jednej klatki jest duzo za dlugi dragania obrazu spowodowane atmosfera ( u mnie klimatu tropikalnego ) sa wyraznie widoczne. Teraz raptem zrbilo sie zimno ... ok 15C i nawet dzis wieczorem Saturn wygladal juz duzo lepiej tak za pare miesiecy w glebi zimy (az nawet do ok 10C w nocy) bedziemy mieli bardzo czyste niebo - bez duzych pionowych ruchow powietrza. Rozpisalem sie .... pozdrowienia Kris
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.