Skocz do zawartości

Sebastianus

Społeczność Astropolis
  • Postów

    1 538
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Sebastianus w dniu 9 Maja 2021

Użytkownicy przyznają Sebastianus punkty reputacji!

1 obserwujący

O Sebastianus

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Bochnia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, Astronomia, Ogród, Wędkarstwo
  • Sprzęt astronomiczny
    SCT C8 XLT, Askar FRA500, TS APO ED 50, CG5 GT, Losmandy GM8, EAF, ZWO533MC

Ostatnie wizyty

12 036 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Sebastianus

2,4 tys.

Reputacja

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje Sebastianus

  1. Paczka do UK. Jak?

     

    Potrzebuję wysłać do UK sprzęt do naprawy. Odbiorca zaznaczył, żeby zadeklarować na paczce że jest to sprzęt do naprawy i zwrotu.

    Z jakiej firmy kurierskiej skorzystać i jaką wartość zadeklarować. Sprzęt jest popsuty więc właściwie nic nie wart.

    1. Pokaż poprzednie komentarze  3 więcej
    2. Gość na chwilę

      Gość na chwilę

      Skontaktuj się z gościem o nicku janowet. On tydzień temu wysyłał kamerę do Stanów do naprawy i przechodził całą procedurę z agencją celną. Dużo ci podpowie.

      Podwójne cło to bzdura. Wypełniasz specjalny druk i płacisz cło tylko od kosztów " uszlachetnienia" czyli naprawy.

       

    3. karolbe

      karolbe

      Oto informacja z DHL, jak sam przechodziłem przez to:

       

      Wysyłanie towaru na naprawę/wymianę wiąże się z otwarciem procedury uszlachetniania biernego. W procedurze tej towar odprawiany jest czasowo, a nie ostatecznie. Jest to usługa dodatkowo płatna (177zl netto). 

       

      Jeśli naprawa towaru jest bezpłatna (gwarancyjna), do otwarcia procedury będą potrzebne dokumenty:

      -faktura proforma z wartością towaru dla Urzędu Celnego (bez podatku VAT),

      -numer seryjny towaru, który powinien znajdować się na fakturze lub zdjęcia przesyłanego towaru,

      -potwierdzenie okresu gwarancji: kopia karty gwarancyjnej lub oświadczenie od odbiorcy zagranicznego, że naprawa będzie bezpłatna,

      -dokument importowy PZC zawierający numer OGL wraz z kompletem dokumentów importowych

      -oświadczenie o wysyłaniu towaru do naprawy bezpłatnej od Państwa (strony wysyłającej).

       

      Natomiast, jeśli naprawa jest płatna- do otwarcia procedury będą potrzebne dokumenty:

      -faktura proforma z wartością towaru dla Urzędu Celnego (bez podatku VAT),

      -numer seryjny towaru, który powinien znajdować się na fakturze lub zdjęcia przesyłanego towaru,

      -oświadczenie o wysyłaniu towaru do naprawy płatnej od Państwa (strony wysyłającej).

       

       

      Uzupełnione dokumenty prosze odesłać na adres: pozexport@dhl.com 

       

       

      -----------------

       

      Powodzenia, przej***ny temat 🙂 Przechodziłem to i następnym razem predzej wysle do kogos znajomego w UK prywatnie (niechby i przez kierowce autobusa :)) niz bede przechodzil przez ten horror urzedniczy.

       

    4. Sebastianus

      Sebastianus

      To może lepiej jako gift?

    5. Pokaż następne komentarze  3 więcej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.