Jump to content

Event Horizon

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    187
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

81 Neutral

About Event Horizon

  • Rank
    Antares

Kontakt

  • Strona WWW
    www.slusarczyk.net

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Szczecin
  • Sprzęt astronomiczny
    GSO Dobson 10" / Celestron Cometron 12x70 / Vanguard Endeavor ED II 8x42 =

    GSO SV 30mm / 20mm / 15mm / Barlow 2x ED 2" = StarGuider Dual ED 18mm / 15mm / 8mm / 5mm

    Zeiss Sonnar T* 180/2.8, Samyang 16/2 ED AS UMC, Samyang 35/1.2 ED AS UMC, Fornax LightTack II

Recent Profile Visitors

1,562 profile views
  1. Celestron Cometron 12x70, prymaty porro BAK-4. Lornetka tyłka nie urywa, ale za 300 zł nic lepszego nie dostaniesz. Statyw obowiązkowo, tak samo jak do każdej innej lornetki, gwiazd z ręki nie utrzymasz. /WS
  2. Spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy :-) /WS
  3. Ech.. żaden stack, nic nie pomoże na kiepskie warunki. W serii musi być choć jedna klatka ostra.... Księżyc w pełni, Szczecin GSO 1250/4.9, f/4.9, Stack 50x 1/640s, ISO 100, CMOS /WS
  4. Warunki podobne jak u mnie, seeing słaby (po 23:00), kontrast masz ciut lepszy z refraktora. Zaraz postackuje swoje to będzie do porównania /WS
  5. Przy kolimacji SCT 9+" nie pomogę. Co się tyczy szkła jak zdecydujesz się na rozebranie teleskopu - gruszka, pędzel do demakijażu (duży, miękki, nowy), lenspen (czyścik do matryc i obiektywów z pyłem grafitowym) - to wszystko. Najpierw gruszka, jak nie pomoże to delikatnie pędzel, jak to zawiedzie lenspene. Jeżeli wszystkie metody zawiodą (jakieś plamki / zaschłe paprochy) delikatnie czystym izopropanolem (cz.d.a.) + bibułka do szkła + gruszka. /WS
  6. Macie Panie rację. Jakoś nie zakodowałem, że to jest obstrukcja liniowa PS Transmisja w topowym, 4 elementowym FMC APO będzie na poziomie 94% bez kątówki. Najnowsze powłoki Zeiss T* oraz Sigma SMC cechują się transmisją > 99.8% /WS
  7. Synta 8" po odliczeniu obstrukcji centralnej i uwzględniając sprawności obu luster to teoretyczny odpowiednik Super-APO 130 (200*0.75*0.94*0.94). Oprócz kolimatora laserowego potrzebny będzie do niej jeszcze drugi: okular Cheshire / pudełko Hamala / "nakładka kolimacyjna" / "juster teleskopu" - o wiele tańszy niż laser, ale obowiązkowy. APO będzie znacznie wygodniejsze od Synty. Po prostu wyciągasz go z dziadówki i oglądasz gwiazdy. Tylko te ceny... /WS
  8. Ładnie! Wiaderko 14" & 3.5m ogniskowej... Mam pytanie natury technicznej, u mnie w 10" GSO obraz zazwyczaj pływa i ciężko wstrzelić się z ostrą serią, a czy ten Meade STC jest bardziej odporny na seeing czy może raczej wszyscy cierpimy tak samo bez względu na wielkość lustra? Drugie pytanie 3500/355 = f/10 czyli ciemno jak w... kopalni. Przy jakim ISO / Gainie naświetlasz księżyc? /WS
  9. W telegraficznym skrócie. Prawidłowo naświetlona klatka to taka gdzie tony średnie odpowiadają ~18% szarości, patrząc na wykres histogramu będzie to jego połowa (połowa drogi między białym i czarnym). Przy takim naświetlaniu tło nieba jest szare, bez szumu bez artefaktów. Każdy aparat / matryca charakteryzuje się, miedzy innymi, dynamiką tonalną (topowe modele ~14 EV) i zakresem tonalnym zależnym od ISO (topowe modele > 9.9 bitów / 950 przejść tonalnych). Aby osiągnąć parametry oferowane przez kamerę należy naświetlać scenę na najniższym natywnym ISO / Gainie, przy zachowaniu czasu prawidłowego naświetlenia. Każde wielokrotne skrócenie tego czasu, powoduje znaczny spadek dynamiki w światłach (np. o 2-3 EV) i zakresu tonalnego (np. tylko do 350 przejść tonalnych). W efekcie kolory, kontrast będą znacznie słabsze, pojawi się szum i prosty stack nie odtworzy. To z punktu widzenia fotografa. Oczywiście masz rację, to jest efekt wtórny sumy wszystkich szumów /WS
  10. Jest jeszcze jeden czynnik powodujący degradację stackowanego obrazu, o którym rzadko się wspomina. Przy krótkich czasach naświetlania ani dynamika tonalna sceny ani zakres tonalny stacka nie osiągnie poziomu pojedynczej, prawidłowo naświetlonej klatki. Skutkiem czego ilość przejść tonalnych w światłach (sic!), kolor, kontrast, spada drastycznie i jest to nie do odtworzenia dla prostej matematyki 8 = 4x2 = 8x1. Oczywiście ma to związek z konstrukcją naszych matryc, a nie z naturą światła /WS
  11. Wczoraj warunki były przeciętne, obraz mocno pulsował. Zdejmowanie seriami po 25 RAW też na niewiele się zdało. Poniżej stack siedmiu klatek Pierwsza kwadra II, Szczecin GSO 1250/4.9, f/4.9, GSO Barlow ED 2", Stack 7x 1/100s, ISO 100, CMOS /WS
  12. Pierwsza kwadra, Szczecin GSO 1250/4.9, f/4.9, 1/200s, ISO 100, CMOS /WS
  13. W kwestii fundamentalnej czyli zwiększanie S/N przez stackowanie zgadzamy się w 100% Nie zgadzam się się natomiast, że 4 klati vs 1 dadzą obrazek z czystym tłem (czyt. niebem), bez artefaktów. Artefakty pozostaną. Oczywiście oprócz szumu fotonowego dochodzą jeszcze inne szumy mające wpływ na ten efekt końcowy. /WS
  14. Czekaj, czekaj. Naświetlanie 1x 4min >> 4x 1min (w przypadku niedeterministycznego szumu fotonowego / kwantowego). Nie pozbędziesz się szumu fotonowego tak łatwo, to znaczy 4 klatki jedno minutowe to będzie za mało... /WS
  15. BH-46 jest największą dostępną głowicą Genesis Gear (ChRL); kula o średnicy 5cm, 30kg udźwig, wielka i solidna jak nie Chińczyk. Ustawiając siłę odcisku (zielony pasek) na niskie wartości głowica blokuje się płynnie, stopniowo, po przekręceniu o 360° jest zakręcona na maksa. Luzując pokrętło o 45° i przykładając trochę siły obiektyw jest przestawiany płynnie. Ustawiając siłę docisku na duże wartości głowica łapie już po obrocie o 45° i dalej tylko zwiększa siłę docisku, przy luzowaniu głowicy ciężko trafić w moment pół-blokady i występuje efekt o którym pisał Marek. PS Wiadomo, są droższe i lepsze głowice, ale w budżecie 250zł ciężko znaleźć coś podobnie solidnego. /WS
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.