Jump to content

holeris

Społeczność Astropolis
  • Posts

    254
  • Joined

  • Last visited

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Wrocław

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

holeris's Achievements

327

Reputation

  1. Kolejne zdjęcie z andaluzyjskiej serii. Tym razem płonąca gwiazda i sąsiedzi. 3 h 40 min w klatkach po 150 s. QHY168C + WO81GT. Czuć, że brakuje materiału. Nie obrabiało się tego tak przyjemnie jak Oriona czy Irysa, choć i przy Irysie brakowało, ale tam to wiadomo - pyły. Trzeba będzie dopalić kiedyś więcej. Prezentuję jako pocztówkę z wakacji Wersja podpisana: EDIT: dałem kilka poziomów czerni w dół i podmieniłem oba zdjęcia.
  2. Wydaje mi się, że pytanie dotyczyło "jak Ty to robisz, że mgławica po oddzieleniu gwiazd wygląda tak ładnie"? U mnie przeważnie zostają jakieś artefakty i nie wygląda, to aż tak dobrze jak U Ciebie. A odnośnie tego, o czym napisałeś: zdradzisz w jaki sposób wtapiasz gwiazdki w otoczenie? Ja zawsze dodaję w Pixel Math, albo robię linear dodge add w PS i rzeczywiście czasem wygląda to słabo (zwłaszcza po linear dodge add w PS).
  3. Mówisz o tym? Dopiero, co kupiłem Pixa, może się na razie ograniczę z softem
  4. Taki "sztuczny flat" chyba jednak bardziej jeszcze zaszkodzi i może usunąć trochę pyłów. Wydaje mi się, że DBE w Pix jest lepsze, tylko muszę znaleźć odpowiednie parametry.
  5. Mam kolorowy materiał z kamery OSC i do tego H-Alfa. Jak to najlepiej połączyć? Co dać na L? Rozumiem, że muszę rozdzielić materiał kolorowy na RGB oraz L i w Pixel Math złożyć nowe L, R, G, B uwzględniając H-Alfa? Ale jakich współczynników użyć i co zrobić z wodorem?
  6. Kolejne zdjęcie z astrowyprawy do Andaluzji. Tym razem coś bardziej wymagającego - NGC7023 z celem ukazania pyłów. Myślę, że nawet udało się go zrealizować, ale przydałoby się drugie tyle materiału, bo mocno szumi. Trochę odszumiałem, ale starałem się nie przesadzić. Największy problem mam z gradientem. Wprawdzie DBE całkiem dobrze go usunęło, ale za to zostawiło słabe, ale wciąż widoczne kolorowe zafarby. Nie mam już siły z tym walczyć, choć pewnie wrócę do tego zdjęcia za jakiś czas. Chciałbym też dozbierać materiału, żeby wszystko wygładzić. 12 h w klatkach po 150 s, WO GT81, QHY168C. Zdjęcie robione w dniach 04, 07 i 10.10.2021. Wersja podpisana: Irys w skali 1:1: VdB141 w skali 1:1: A tutaj stack jedynie po cropie i kalibracji koloru, wyciągnięty wzmocnionym STF, żeby pokazać problem gradientu. Będę wdzięczny za rady, jak się tego pozbyć.
  7. W kierunku, gdzie był Orion, była wprawdzie w odległości ok. 6 km miejscowość ok. 4000 mieszkańców, ale za górą. No i to jednak na 37 stopniach, więc Orion wschodził trochę wyżej niż u nas.
  8. Wg. LightPollutionMap SQM 21.66, Bortle-4, więc nie jakoś super ciemno. Ale to w górach jednak było, na wysokości 1000m.
  9. Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Za kolor odpowiada głównie Photometric Color Calibration w Pixie, do tego ciut SCNR i ręczne wyrównanie histogramu z lewej. I oczywiście trochę saturacji, ale starałem się z nią nie przesadzić.
  10. Kolejny z wielu Orionów, które już pewnie tylko czychają za rogiem, by je upublicznić. Jako wciąż początkujący, po jako takim ogarnięciu sprzętu (dzięki @Tom-cio), zbieram póki co klasyki. Zdjęcie zrobione podczas wakacyjnego wyjazdu do Andaluzji w dniach 3, 5, 7 października 2021. 6 h 25 min. materiału w klatkach po 150 s oraz 60 x 30 s na środek. QHY168C + WO GT81. Zdjęcie obrabiane w pixie. Jedynie na końcu trochę rzeźby w PS, żeby delikatnie ukazać (niech będzie, że rozdzielony ) trapez. Krytyka mile widziana Dodaję też wersję podpisaną. W tle załapało się ciut drobnicy.
  11. To znam. Choć faktycznie nigdy nie zostawiałem. Ale Siril liczy średnią z całego zdjęcia i coś takiego byłoby fajniejsze.
  12. W jaki sposób mogę uzyskać tę wartość w trakcie sesji, żeby kontrolować np. czy ostrość się nie zmienia? (korzystam z APT) @kuba_527 jak robisz, żeby kolumna quality w Sirilu była wypełniona? U mnie tam jest zawsze N/A, nawet jak już Siril narysuje wykres.
  13. Zastosowałem opisaną tu metodę dla posiadanej przeze mnie kamery QHY168C. Moje wyniki: Tabelka ze strony producenta: Wygląda na to, że nie kłamią A co to dla mnie oznacza? Że mogę palić dalej przy gain 10, jak to do tej pory zawsze robiłem?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.