Skocz do zawartości

diver

Społeczność Astropolis
  • Postów

    3 957
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    65

Ostatnia wygrana diver w dniu 23 Lipca

Użytkownicy przyznają diver punkty reputacji!

2 obserwujących

Retained

  • Tytuł
    Sławek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Bagno k. Koszalina

Ostatnie wizyty

12 235 wyświetleń profilu

Osiągnięcia diver

12,7 tys.

Reputacja

  1. Życzę powodzenia i czekam na "świetnie przygotowane fotki".
  2. @sylwas72, trzy pierwsze fotki całkiem niezłe , potem jakby coraz gorzej. Jeżeli mogę coś zaproponować, to zbierać zdecydowanie więcej materiału i bardziej przyglądać się efektom ich obróbki (szum, tonalność, kalibracja kolorów etc) Fotek referencyjnych w necie ( i na tym forum również) znajdziesz mnóstwo. Powodzenia.
  3. NGC7635 Bańka HOO z RC10 Symboliczna ilość materiału z jednej nocy: Ha 15 x 480s; OIII 10 x 480 s. Czekam więc na kolejne pogodne noce. crop 3600x2700 resize do 2000x1500 crop 2000x1500 1:1
  4. Maciej, jestem pod wrażeniem Twoich poszukiwań mało znanych i raczej słabych obiektów mgławicowych. A pod jeszcze większym wrażeniem jestem, gdy oglądam Twoje odwzorowania.
  5. Dzięki za odpowiedź, ale tu nie chodzi o paletę barw. W międzyczasie znalazłem rozwiązanie problemu. Przy zapisie w PIX obrazka w formacie TIF trzeba wybrać sampling 16 bit, a nie 32 bit. Problem znika.
  6. Zapragnąłem w końcu wydrukować trochę swoich fotek. Na potrzeby prezentacji wizualnej fotki ostatecznie obrabiam w PIX, więc bezstratnym formatem dla drukarni jest zapewne TIF. Obrazek w podglądzie otwarty w PIX lub GIMP wygląda jak niżej. W takim formacie zapisałem więc swoje fotki i wysłałem do drukarni. Dostałem odpowiedź/pytanie, czy moje zdjęcia mają wyglądać jak na poniższym obrazku. Co jest grane? Otworzyłem swojego TIF-a w PS i dostałem obrazek jak wyżej. Przy otwieraniu obrazka TIF przygotowanego w PIX Luminancja poleciała w kosmos. Co ciekawe, jeżeli obrazek zapiszę w PIX w formacie PNG, po otwarciu go w PS dostaję w podglądzie dokładnie taki sam poziom luminancji jak w PIX. Czy ktoś może wie, jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy?
  7. Gratuluję pierwszej próby z OSC. Ja od tego zaczynałem. Trochę słów krytyki, jeżeli pozwolisz. Kamera kolorowa kamerą kolorową, ale nie ma ona wpływu na prowadzenie. Taka chyba jest przyczyna pojechania gwiazdek? Fotka wygląda tak, jakbyś zupełnie zaniechał kalibracji kolorów. To o czym piszę wyżej nie zależy przecież od tego, czy matryca jest kolorowa czy mono. Trochę to wszystko dziwne, bo pokazywałeś już tutaj bardzo dobre fotki.
  8. No tak Maciej, ja chyba nigdy nie wyjdę z dylematów kolorystycznych w SHO. Zawsze mam problem z ostateczną decyzją. Podglądam czasem tzw. fotki referencyjne, ale one w NB nigdy nie są jakimś jednoznacznym punktem odniesienia. W NB każdy kombinuje na miarę swoich umiejętności i zmysłu estetyki / gustu. Ta wersja HOO to "klasyczne" złożenie Ha i OIII: R <- H G <- (H*0.05)+(O*~0.05) B <- O Ale można oczywiście z kolorami kombinować inaczej czy manipulować coś z luminancją kanałów np. przez stosowanie masek. Mam takie różne wersje, ale nie pokazałem ich tutaj. Oj tak, jak też wiem. To co, zbierać dalej?
  9. Moje klimaty. Obejrzeć warto tym bardziej, że do mojego portfolio gromad otwartych M11 nigdy dotąd nie zawitała. Myślę Mirek, że odrobinę przesaturowałeś kolory, a większość gwiazdek "nie zasługuje" na aż tak niebieski kolor. Tak pokazała mi analiza typów spektralnych gwiazdek gromady i otoczenia. Tyle "komisja rewizyjna". Perełki piękne, ale obfitych spajków z zacnego newtona spodziewać się nie należy z dwóch powodów. Czas ekspozycji to tylko 20 s, a najjaśniejsza gwiazda kadru to mag 8,62.
  10. Trzy i pół lipcowe noce zaowocowały zebraniem 10 godzin materiału narrowband. Materiał to powrót do Crescenta po roku. Powrót nastąpił, ponieważ byłem ciekaw tej bardzo interesującej mgławicy o nietypowym rodowodzie w większej skali. W miarę szczegółowy opis obiektu został zawarty w mojej poprzedniej pracy https://astropolis.pl/topic/89426-ngc-6888-crescent-nebula-hoo-w-białe-noce, więc tutaj nie będę go już powtarzał. Podkreślę tylko raz jeszcze, że mgławica jest "owocem" ewolucji olbrzyma HD192163, który obecnie jest w helowej postaci Wolfa-Rayeta, oznaczonej jako WR136. Charakterystyczną cechą wizualną mgławicy jest mała i bardzo ciemna i dość regularna plama niemal w jej środku, którą na mapce oznaczyłem jako DN. Z dość obszernego i ciekawego opracowania https://www.aanda.org/articles/aa/full_html/2012/05/aa18421-11/aa18421-11.html#S22 wynika, że ciemna plama opisywana tam jako "bullet" jest integralną częścią mgławicy NGC6888 i jest prawdopodobnie ulokowana w jej najbardziej zewnętrznej powłoce. Zabawy ze składaniem kolorów było jak zwykle co niemiara i powstało wiele wersji. Tutaj prezentuję dwie chyba najmniej "kontrowersyjne". Wersja HOO Wersja SHO Tym razem na mapce oznaczyłem wszystkie gwiazdy jaśniejsze niż mag 9,0. HD192182: mag 7,32, typ widmowy G8III, podwójna nie fizyczna WDS20122+3827 o separacji 12,8" HD192163: mag 7,47: typ widmowy WN6(h)-s C; główny bohater kadru WR136 HD192020: mag 8,06; typ widmowy G8V; podwójna fizyczna WDS20114+3824 o separacji 15,2" TYC3151-692-1" mag 8,25; typ widmowy F2Ib+ HD192361: mag 8,77; typ widmowy B8III HD192003: mag 8,88; typ widmowy B2IV HD192303: mag 8,92; typ widmowy B1III W/w podwójne na obrazkach pięknie rozdzielają się na składniki. "Ciekawskim" przedstawiam jeszcze wstępnie "wyciągnięte" stacki kanałów SHO, które zostały użyte w dalszej obróbce materiału (histogramy są wyciągnięte równo). Widać wyraźnie, jak słaba jest mgławica w paśmie SII, więc ten kanał ma niewielki wpływ na "kolorowanie" złożenia. Dodatkowo kanał SII w znacznym stopniu pokrywa się z kanałem Ha. Ha OIII SII I na sam koniec jak zwykle technikalia. Setup: iOptron CEM70G; RC10 2000; guider Askar OAG + ASI220 Zbieranie: NINA; SQM 21,27 ZWO ASI294MM Pro; gain 120; temp. -10 Ha: 25 x 480 s; filtr Antlia Ha 3 nm OIII: 25 x 480 s; filtr Antlia OIII 3 nm SII: 25 x 480 s; filtr Antlia OIII 4,5 nm Obróbka: PIX; crop 3500x2625; resize 2000 x 1500; FOV 27,8 ' x 20,0' Skala: 0,48 "/px
  11. Ilekroć sprawdzam prognozę, zawsze mam dokładnie takie wrażenie. Tak myślę, że to opracowanie pokazuje po prostu aktywność użytkowników w publikacji fotek w podziale na województwa. Po tym względem analiza jest rzeczowa i wiarygodna. Ale wplatanie w tę analizę pogody to raczej nie najlepszy pomysł.
  12. Moje oko nie znajduje wad obróbki. Bardzo zrównoważony i estetyczny obrazek. Zapytam tylko o to halo na gwieździe HD200149. Skąd to halo? No i przepraszam orientacja (lustrzane odbicie w poziomie) wprowadza pewne zamieszanie w odbiorze.
  13. Podoba się kadr, "moje" klimaty. Zupełnie jak w moich starych "gromadkowych" fotkach. Jednak jak na mój dzisiejszy gust, w sensie estetycznym kolory gwiazdek odrobinę przesaturowane.
  14. Mam sentyment do Dolomitów i wspomnienia z tych pejzaży. Więc to zdjęcie bardzo przypadło mi do gustu. Wybrałeś piękny kadr, piękną porę doby i na dodatek były bajeczne chmury.
  15. Gratuluję pierwszej randki z PIX-em. Ode mnie wersja z nieco inną kalibracją kolorów i spokojniejszym chyba histogramem. Głównie chodziło mi o pyły: dla mnie w poprzednich pracach były zbyt intensywne i/lub zbyt żółte.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.