Skocz do zawartości

count.neverest

Społeczność Astropolis
  • Postów

    2 955
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana count.neverest w dniu 14 Kwietnia

Użytkownicy przyznają count.neverest punkty reputacji!

4 obserwujących

O count.neverest

  • Urodziny 19.10.1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Sprzęt astronomiczny
    Takahashi ε-130D
    Nikon D810 mod
    Rainbowastro RST-135

Ostatnie wizyty

13 101 wyświetleń profilu

Osiągnięcia count.neverest

  1. No tak, ale Twój przypadek dobrego teleskopu F7.4 i mój przypadek, F3.3 to za mało, żeby powiedzieć dobre albo niedobre, ale jest tego znacznie więcej. Mój teleskop był w Colmar na naprawie i mam kilkadziesiąt stron raportu z serwisu (podkładki, kasowanie luzu, regeneracja prowadnic). Wyciąg tak nieosiowy, że nie dało się używać kamery APSC. Miałem kiedyś ASI071 ,obecnie pełną klatkę i koło filtrowe, jest do za dużo dla tego wyciągu i w przyszłości go zamienię. W zeszłym roku miałem kupić FSQ106 z drugiej ręki, stan igiełka, ale sprzedawca ostrzegł mnie, że wyciąg jest do naprawy/wymiany, bo z ASI6200 lecą gwiazdy. Finalnie teleskopu nie kupiłem, z tego co pamiętam pojechał do Wolfganga na naprawę. Do tego znam jeszcze 3 przypadki takie jak mój, ale w mniejszym stopniu, to akurat z Cloudynights (2x e130D i 1x e180D) a to nie są wszystkie przypadki. Są nawet filmy na YT, że Epsilony to zmora do kolimacji, choć poprawne ustawienie luster jest banalnie proste, z dedykowanym cheshire. Niestety, problem powodują nieosiowe wyciągi, przez które krzyż nie układa się tam gdzie powinien, LW zostaje źle ustawione, w następstwie tego LG również. Do tego dochodzi jeszcze to: http://www.astrobogdan.pl/equipment/takahashi-fsq-106-edx-iv-taki-cudowny/ Jak ktoś nie ma problemu, to super i bardzo się cieszę, że bezproblemowo sobie foci i jest zadowolony teleskopu.
  2. To jest prawda, dość powszechnie znana.
  3. O, a błąd: *** Error: Signature verification failed for 'GraXpert': Invalid code signature: C:/Program Files/PixInsight/src/scripts/Toolbox/Graxpert.js nadal występuje i trzeba to ręcznie poprawiać.
  4. E tam Askar, lepiej se o Takahashi poczytajta.
  5. Jestem leniem i nie nie chce mi się już nowego tematu zakładać. Nowe wierzchowce. Cena 3700/3800€

    https://www.warpastron.com/category/product-introduction/?lang=en

    1. lkosz
    2. diver

      diver

      Jeżeli wszystko co tam piszą to prawda, to cena 3199 $ za WD-20 jest rewelacyjna. Ciekawe, kto pierwszy w EU zdecyduje się to importować i ponosić ryzyko gwarancyjne.

       

    3. warpal

      warpal

      Chyba mają -  www.skeyetek.space, ale bez oferty ;) 

  6. Jesli clipy są gotowe, to tu koledzy na forum drukują takie oprawki.
  7. Ściągnij zielony i dorzuć trochę saturacji. Dość rzadki aparat zmodyfikowałeś.
  8. Rotatory już też były pokazane. CAA chyba się to nazywało
  9. Niby tak, ale jakoś moja montatura nie chce tanieć 😕
  10. https://artesky.it/it/skywatcher/harmonic-drive/6919-montatura-wave-150i-azeq-harmonic-drive-.html
  11. @Afur Gain 0 miał największy sens w kamerach bez trybu HCG. Np. ASI071 przy takim wzmocnieniu ma szum odczytu na poziomie ~3.3e-, studnię 48,6e- a więc zakres tonalny 14 bitowy: 48600/3,3 = 14727 ponieważ 2^14=16384. Pierwsza wartość "mieści się" w drugiej. Można też policzyć zakres tonalny bezpośrednio: 20*log(studnia/szum odczytu)/6. Przy wyższym wzmocnieniu, np. gain 150 (15dB), studnia wynosi 8000e-, szum odczytu 2,4e- co daje zakres tylko 12 bitowy. Przy ASI2400 jest inaczej, jak spojrzysz na wykres zakresu tonalnego, przy gain 0 ma on wartość 14 bitów i spory szum odczytu 6,4e- Ale, przy wartości gain 140 zakres tonalny wraca na poziom 14 bitowy, już tylko przy szumie odczytu 1,5e-. Studnia mniejsza, szum odczytu znacznie mniejszy, dynamika "odzyskana". Tak naprawdę kamera ma zawsze taką samą studnię, niezależnie od wzmocnienia, zmienia się tylko zakres, z którego korzystasz na fotony z nieba. Przyjęło się mówić, że studnia się zmniejsza lub zwiększa i jest to uproszczenie, za którym stoi prosta matematyka. Gdy korzystałem z filtra duoband, rozbijałem obraz na sygnał OIII i Ha, używałem bardzo wysokiego gainu, ponieważ tam dynamika nie była taka istotna, jak i same gwiazdy, które usunałem. Stackowane plików i tak zwiększa zakres tonalny, co również można policzyć. w RGB warto mieć kolorowe gwiazdy, więc gain trzeba brać pod uwagę. gain 0 wymaga dłuższego czasu naświetlania w stosunku do gain 140. Jeśli chcesz mieć mniej klatek, gain 0 będzie lepszy. Gain 140 to więcej klatek. Ja sobie na takich zdjęciach robiłem testy i pomiary, choć przy Tokyo się po prostu pomyliłem
  12. @tex88 Napal materiału porządnie i na pewno będzie ładnie, szczególnie pod dobrym niebem. @diver Dzięki bardzo. Podobna ogniskowa i ASI6200 mono w bin2 i można składać cukierka. A ja wiem kto ma taką kamerę z epsilonem tu na forum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.