Jump to content

count.neverest

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    1665
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

count.neverest last won the day on May 17

count.neverest had the most liked content!

Community Reputation

2144 Excellent

4 Followers

About count.neverest

  • Rank
    Kanopus
  • Birthday 10/19/1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Sprzęt astronomiczny
    Takahashi ε-130D
    Nikon D810 mod
    Rainbowastro RST-135

Recent Profile Visitors

7127 profile views
  1. Co próbujesz porównać? Różne elementy optyczne? F5 to błąd? Bo chyba też powinno być F5,5. A jeśli porównujesz optykę, to po co stosujesz "zoom cyfrowy"? Dobrze by było takie porównanie zrobić w jednym czasie lewo-prawo, dzieląc ekran na pół.
  2. Jeśli chodzi tylko o gust, to nie ma znaczenia moje zdanie, bo to Twoja fotka Ja również wolę zimy tlen i w ogóle brak zieleni na fotkach. Sam bym celował w #4a899e i w stronę niebieskiego właśnie.
  3. Sprzedam kamerę ASI174MMC rozdzielczość 1936x1216 Rozmiar piksela 5,86um USB 3.0 128 FPS Matryca IMX174 11,34 x 7,13 mm Ta kamera idealnie pracuje z teleskopami H-alfa. Nie ma żadnych artefaktów jak pierścienie Newtona czy nierówno odczytane wartości z pikseli (PRNU), co ma miejsce np. w ASI183 lub niektórych ASI178. Z ogniskową ok 700-750 tarcza Słońca czy Księżyca mieści się na matrycy. Sprzedaję, bo mam 2 kamery z tym sensorem. Kamera w pełni sprawna, korzystam z niej na bieżąco. Przykładowa fotka, zrobiona dziś przed 18:00 z Luntem
  4. Jak dla mnie tlen przesaturowany zdecydowanie i jego barwa też za bardzo leci w zimną tonację. Wodór stracił detal i się rozmył. Wokół wszystkich gwiazd widać ślad po masce, szczególnie widać to w centrum- placek w tlenie. Masz całkiem fajny materiał, ja bym powalczył z nim od nowa, w lżejszej formie.
  5. @orlen Jeśli jeszcze walczysz, może to będzie dla Ciebie przydatne: 1. laser: https://www.youtube.com/watch?v=cTLjw0R6s0M 2. catseye: https://www.youtube.com/watch?v=tZTtB6URRvc
  6. Zamówiłem formatkę aluminiową, 28x2 cm koszt 50zł. Do tego pręty 30zł i top pier wraz ze zbrojeniem jest gotowy. Wykorzystam gotowy już minipier, który podstawę ma zaprojektowaną do statywu Avalona, serii T-Pod. W dedykowanym sposobie mocowania wykorzystane są tylko 2 śruby. Ale jest tam jeszcze jeden otwór centralny i "dziura, przez którą się patrzy" na libelkę. Łącznie słupek będzie zamocowany na 4 śruby przelotowe. Oczywiście top pier będzie odpowiednio wysoko nad słupem betonowym, ogranicznikiem będzie szalunek-tuba. W przyszłości może stanąć tam inny montaż, więc miejsce na manewrowa
  7. @holeris 16V daje Ci pełną prędkość dla goto, ale chyba musisz mieć 3A. Ciężko o taki zasilacz btw. W polu uzywam Celestrona Powertanka Pro: https://deltaoptical.pl/zasilacz-celestron-powertank-lithium-pro Na RST ma aż za dużo mocy Jest tam wyprowadzenie na 12V dla montażu, 12V10A - gniazdo zapalniczki, tu podłączam flatbox i 2x USB. Jest mniejszy model tej baterii "nie pro", ale ona potrafi zasilać albo 12V albo 5V. Focę lustrzanką, więc problem zasilania lapka odpada. Nie miałem do czynienia z bateriami, o których wspominasz.
  8. Materiał sprzed 20 min. Montaż dziś miałem na chwiejącym się dość mocno statywie fotograficznym. Sprzęt standardowo, LS60 + LS50, BF12 i ASI174mmc. Stack 400/1000 klatek
  9. Rewelacja! Aż się prosi o całodniowy timelapse Ja dziś dla odmniany zrobiłem kilka kolorów. Przygotowałem to na Facebooka, więc jest to wersja "komercyjna"
  10. PIPP niech zrobi tylko wyrównanie w 2 osiach. Niezależnie od materiału jaki stackowałem Księżyc w bardzo dużej skali, planety, Słońce - używałem Lunar/Solar close-up. Wybierz to, z CTRL zaznacz obszar planety i wyłącz "de,bayer" w PIPP. Full disc szuka kształtu koła i nie działa np. tylko na połowę Słońca- to przykład. W Autostakkert wybierz odpowiedni pttern RGB, chyba na żywo się zmienia, będziesz widział. AUTO raczej wystarczy.
  11. Ja wszystkie klatki light przed kalibracją wrzucam do PS jako stack, czyli każdy plik w osobnej warstwie. Zaznaczam dość ciemny obszar, np. 1/3 histogramu i włączam/wyłączam widoczność klatek po kolei. Jak wykres zaczyna lecieć do prawej, to od tego momentu wszystkie pozostałe klatki usuwam. To się sprawdzi jak obiekt jest wysoko. Kiedy jest w innym miejscu niż okolice zenitu, nie zbieram materiału, jeśli Słońce jest > -18° pod horyzontem. Stackowanie jaśniejszych klatek nic nie wnosi nawet dla jasnych obiektów. Nie zauważysz różnicy w SNR, bo i tak będzie ich za mało. Chyba, że kopcis
  12. Mam MGEN3 do guidingu, w którym kamera ma ten sam sensor co ASI120 i producent zaleca lunetkę 30/120. W mieście, na wsi, wszędzie mam gwiazd do wyboru, do koloru.
  13. Świetny strzał! Gratuluję. Setup dość niecodzienny jak na takie projekty
  14. Ten sam materiał, ale poprawiłem trochę dynamikę korony.
  15. Dziś późno nazbierałem, ale wyszło "puszyście". 19:30 ze Słońcem 13° nad horyzontem. Stack 35% z 1000 klatek, ASI174.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.