Jump to content

Kirien

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    789
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

361 Good

About Kirien

  • Rank
    Montaż - NEQ 6 Synscan, Teleskop - SW 130/650 PDS Korektor Kom
  • Birthday 06/25/1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Okolice Warszawy
  • Zainteresowania
    Szybownictwo, Akrobacja samolotowa, Akwarystyka, Wykrywacze metali, Astronomia i Astrofotografia
  • Sprzęt astronomiczny
    Montaż - NEQ 6 Synscan,
    Teleskop - SW 130/650 PDS
    Korektor Komy - SW CC x 0.9
    Filtry - UHCS-II
    Aparat - EOS 40D Full Spectrum Mod.
    Guiding - GSO 8x50 szukaczoguider + QHY 5 mono (po ST4)

Recent Profile Visitors

2,032 profile views
  1. Dzieki Tomek! Przy okazji to przetestuje
  2. Dzieki za sugestie! Tak kamera jest chlodzona. Z kolorami mam problem to prawda. W PS balansuje w levelsach srodkowa pipeta I klikam w tlo. Potem patrze czy rgb da w miare rowne. Nie bardzo umiem inaczej.
  3. Znana i lubiana - Galaktyka Whirpool M51 (Galaktyka Wir).Zdjęcie wykonane dzięki uprzejmości Delta Optical, którzy wypożyczyli mi na weekend nowiutki montaż NEQ6 PRO (wersja zielona). Galaktyka odległa o ok 25,7 mln lat świetlnych od ziemi.Kilka słów o setupie:Kamera ZWO ASI 385 MCCTeleskop SW 130/650 PDS Korektor komy SW 0.9x GUider QHY 5 mono + guider scope 50/190mm Ekspozycja: 68 x 120 sekund + 60 dark frames Unity Gain (Gain 131, offset 20)
  4. Hej, miales podeslac mi darki z tego 8300 - rezerwuje do czasu otrzymania przykladowych klatek pcislo@o2.pl
  5. OK problem się rozwiązał sam - zerknalem i chcialem wyjustowac lunetke guidującą w dzień i zobaczyłem, że brakuje jednego robaczka kontrującego a to oznacza całkowity rozjad z osią RA. Nie wiem jak to działało ostatnie tygodnie ale to sie nazywa zlosliwosc rzeczy martwych. temat do zamkniecia
  6. Dziki dzieki za odzew - montaz serwisuje sam ten jak i poprzedni i jeszcze kilku osobom wiec mozna powiedziec ze z montazem od str technicznej wszystko w porzadku. Wywazenie DEc nieidealne podobnie jak RA. Obiekty na tych samych deklinacjach - specjalnie porownalem dwa rozne dni sesji. Zasilacz glowny wisi na nodze od zawsze wiec indukcja jakiegos pola i ew. wplyw na nieekranowany kabel st4 odpada ( chyba) - innymi slowy koncza mi sie pomysly
  7. Czołem, mam mały i niestety nieregulrany ale częsty problem z guidingiem HEQ5 w DEC w PHD2 po ST4. Są dni gdzie całość RA + DEC RMS mam w okolicach 0,7" RMS, a sa dni, że DEC mi poprostu po chamsku "pływa". Nie skacze, nie ząbkuje...poprostu histereza rozciąga mi to w piękną miarową sinusoidę +-2 ". Mieści się to w granicach pixela mojego zestawu ale okropnie wk... mnie ta zaistniala sytuacja. kabelek ST4 mam 2 metrowy i wisi sobie poskręcany i sklejony w harmonijke żeby nie ciągnął się niepotrzebnie. Może to kwestia podpięcia QHY5 guidera do huba USB 2 w ASI 385 MCC, która jest podpięta do zestawu głównego? Wyważenie bardzo poprawne, ustawienie na polarną w granicach 3-4 minut bo niestety mam niewyjustowaną lunetkę poprawnie (musze to w koncu zrobic). Go to trafia jak snajper, wszystko jednym slowem dopilnowane. Probowalem zmienia cbin guider'a na 2, ustawiac median 2x2 redukcję szumu w guiderze, jednym slowem kombinuję i to się nadal pojawia. praktycznie co sesja - raz jest godzine, dwie spokoj, raz jak zacznie sie bujac to sie buja kilkanascie minut. Backlash wyregulowany bardzo poprawnie, montaż jest dopieszczony (nie paskuję w pełni świadomie ). Powoli sklaniam sie do przejscia na pulse guide ale pomyslalem ze napiszę jeszcze tu.
  8. 60x120 sekund, 40 darków, unity gain, offset 20. SW 130/650 pds, heq5
  9. Wyciag w doskonalym stanie, pochodzi z tuby 150/750 dual speed ale pasuje do zakresu tub 130/650, 150/750, oraz 200/1000 Cena nowego w Delcie 599 zl, proponuję 350 zł
  10. tak sa sztuczne tylko centralny jest prawdziwy
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.