Jump to content

Mateusz_D

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

145 Good

About Mateusz_D

  • Rank
    Regulus

Kontakt

  • Strona WWW
    https://www.flickr.com/gp/141299192@N06/1CM148

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Oprócz Astronomii:
    Fizyka, Biologia, RPG, Klimaty fantasy & sci-fi
  • Sprzęt astronomiczny
    SW ED80, HEQ5 (belt mod.), Canon EOS 600d (moded); kilka obiektywów

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Te parasolki wyglądają jak wielkie ćmy które przycupnęły by popatrzeć w gwiazdy. Fajny klimat
  2. Dzięki, pobawiłem się tym na sucho i faktycznie daje efekty. Klatka pozbawiona hotpixeli. Teraz czas na testy w terenie. Oby była pogoda w weekend
  3. Cześć. Przed sekundą sprawdziłem. Jest taka możliwość (przynajmniej w SharpCap). Przedział regulacji od 0,49 ms do 2s.
  4. Wyszło bardzo fajnie. Myślę, że to jedyny ratunek dla tych co większość czasu spędzając w większych miastach. Chyba to będzie kolejna pozycja na liście do stworzenia "setupu docelowego"
  5. No właśnie, oglądając filmik @MateuszW odniosłem wrażenie, że to idealny, prosty sposób a coś jednak zgrzyta. Czy w PHD2 procedura jest podobnie intuicyjna? Myślę jeszcze nad metodą opisaną tutaj:
  6. Witam, Testowa sesja za mną. W jej trakcie chciałem głównie opanować szybkie ustawianie na biegun z SharpCapem + ogarnąć guiding. Do guidingu niestety nie dotarłem. Po 2 godzinach zabawy z ustawieniami T7 astrocamery w SharpCapie przyszły chmury i było po testach. Nie wiem co jest grane, ale nie mogę przejść przez taką przecież prostą procedurę ustawiania na biegun, problem pojawia się już przy pierwszym kroku. Sprzęt, którego używam to szukacz GSO 8x50 + T7 astrocamera. Mam ustawioną ostrość w kamerze, widać na ekranie gwiazdy. W SharpCap widzę przy "Stars detected" różną w zależności od ustawień ilość gwiazd (na screenie akurat 12, ale bywało i 15 i 30) i za nic w świecie nie może mi wykonać solvingu. Próbowałem zmieniać wartości gain/gamma/brightness, czasy ekspozycji od 1-9 s. Macie pomysły co może być przyczyną takiego braku współpracy?
  7. Dobrze, że sprawy forumowe wyjaśnione. A co powiecie na komentarze dot. obróbki?
  8. Obiektu przedstawiać nie muszę, klasyka ostatnich tygodni. Materiału stanowczo za mało (niestety z 70 klatek 49 poszło w kosz przez cirrusy) stąd spore zaszumienie. Każdy wypad z Krakowa na wieś staram się jakoś wykorzystać, ale w tym roku to jest jakaś tragedia - dosłownie kilka razy udało mi się trafić na w miarę dobre warunki więc staram się nie wybrzydzać. Samo szkło to też nie jakaś petarda a w dodatku przez roztargnienie nie wziąłem wszystkich przeciwwag i montaż był rozbalansowany. Wciąż ćwiczę obróbkę i wszelkie kwestie z nią związane zatem proszę o wszelkie uwagi. Za miesiąc do zespołu dołączy ED 80 więc liczę na "mały" przeskok Do tego pracuję nad zestawem do guidingu. HEQ5 + Jupiter 21M @ f/5.6, iso 1600; wciąż jeszcze bez guidingu 21 x 180s, 30 x dark, 50 x bias, 50 x flat
  9. No wlasnie kwestie AsiAir rozpatrujemy w kontekscie wylaczenia laptopa z uzytku w terenie. Fajna sprawa, ale jak pisalem, odpowiada mi uzywanie EQ ASCOM + lubie Stellarium wiec raczej podaruje to rozwiazanie. Do tego kamera guidujaca bedzie u mnie T7 astrocamera, ktora pewnie nie wspolgra z produktem ASI. HEQ5 juz uzywam i steruje nim z kompa z pomyslnoscia. Pozwole sobie odpowiedziec na postawione wczesniej przeze mnie pytanie. Z obliczen wynika ze skala guidera bedzie grac ze skala zestawu zbierajacego material (gdzies czytalem, ze moze byc ona max 4 raz wieksza lub w druga strone max 2 razy mniejsza). Wrzuce obliczenia - moze ktos kiedys wykorzysta. Prosze jedynie o ew. spojrzenie czy czegos nie pomylilem: wzor: skala ["/px] = 206.3 * rozmiar piksela [um] / ogniskowa [mm] ogniskowa teleskopu (ED80 + flattener) X rozmiar piksela (canon eos 600d) SKALA 510 206.3 4.29 1.74 "/px ogniskowa szukacza X rozmiar piksela kamery guidujacej (T7 astrocamera) SKALA 180 206.3 3.75 4.30 "/px
  10. Jeszcze czytam, ze potrzebny jest pilot do montazu - szkoda, ze go niedawno sprzedalem :p Produkt wydaje sie fajny, ale szkoda, ze tak malo uniwersalny.
  11. Brzmi to bardzo fajnie. Laptopa tak czy siak musze kupic bo obecny juz ledwo zipie, ale twoje rozwiazanie wydaje sie proste i wygodne. Czy to wspolpracuje ze Stellarium? Przyjze sie tematowi i w razie czego bede meczyl na PW. Dzieki! Co do kamerek to coraz bardziej sklaniam sie do OSC. Czytalem analize jolo na sasiednim forum i nie wyglada to tak zle. Gdybym mial swoje podworko 50-70 km od miasta i mogl focic kazdej pogodnej nocy to bym bral w ciemno mono, ale bedac realista chyba pojde w kolor. Na wsi jestem +/- 15 razy w ciagu roku na drednio 2-3 noce. To daje powiedzmy 40 nocy przy czym dochodzi kwestia pogody, fazy Ksiezyca. (przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z pracy a tu tylko klawiatura US).
  12. Pozwolę sobie wrzucić mały update sprzętowy. 1. Montaż - jest. HEQ5 belt moded. 2. Teleskop - za 2-3 tygodnie zamawiam ED80 z flattenerem. Decyzja ostateczna. 3. Detektor - póki co canon, ale już troszkę rozmyślam o tym co będzie dalej. Z jednej strony wiem, ze chłodzone kamerki mono to w zasadzie podstawa, ale patrząc na zdjęcia z nikona D810A i biorąc pod uwagę to jak kapryśna jest u nas pogoda (+ w życiu prywatnym ubędzie mi czasu za kilka miesięcy ) zastanawiam się czy jest sens pakować się w kamerkę. W dodatku dochodzi tu zakup koła filtrowego, filtrów itd. Ew. może kamerka kolorowa? Chętnie poznam wasze opinie bo mam tu zerowe doświadczenie. 4. Laptop - tu bez cudów, planuję używany 15" - z tym sobie poradzę. 5. Guiding - mam już adapter szukacz -> nosek 1,25" + na dniach ma przyjść paczka z T7 astrocamera. Wydaje mi się, że taki sprzęt do guidingu będzie ok. Zastanawiam się nad dwoma rzeczami. a) Jak rozdzielczość takiego guidera ma się do rozdzielczości ED80? b) Czy osadzenie szukaczoguidera w stopce szukacza będzie wystarczająco sztywne i stabilne. Ktoś takie rozwiązanie stosował? 6/7. Dodatki/kable itp. - na ten moment ogarnę to co mam, żeby nie brać za dużo na raz. W dalszej kolejności planuję jednak: - moduł bluetooth/wifi - grzałki - jakiś astrohub - autofocuser - zrobienie/zakup stacji zasilającej @danon Czy udało Ci się dogadać z ED80 i flattenerem?
  13. Od wtorku byłem kilka dni na wsi. Jest tam bardzo fajne niebo, no chyba, że są chmury. Każdej jednej nocy w czasie pobytu 3/4 nieba zasłonięte + mgła. Wszystko się zmieniło gdy wróciłem do Krakowa - dwie z rzędu pogodne noce...I to już tak któryś raz...

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.