Skocz do zawartości

Jakie oprogramowanie, filtry, dodatki do mojej nowej Synty 8''


Gość Atnys

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem początkujący jeśli chodzi o obserwację nieba. W ciągu tygodnia kupuję Synte 8'' - to pewne. To mój pierwszy teleskop. Mieszkam na obrzeżach miasta Łódź.

Mam kilka pytań:

 

1. Znam program Stellarium, korzystam z niego jednak szukam jeszcze innych przydatnych programów działających w trybie offline, które pomogą mi w obserwacji nieba. Chodzi mi np model układu słonecznego jak ten:

http://zmianynaziemi.pl/tresc/model-ukladu-slonecznego

z tym, że może dokładniejszy i taki który działałby w trybie offline.

 

Ewentualnie inne przydatne programy?

 

2. Zamierzam dokupic filtr księżycowy, czy to dobry pomysł? Czy lepiej kupić jakiś inny w tej cenie?

 

3. Jaki okular dokupic do obserwacji mglawic, galaktyk, planet naszego układu (zewnetrznych)

 

4. Co jeszcze radzicie dokupić wartego swojej ceny (max do 300zl)?

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Model układu słonecznego jest ok (za wyjątkiem tego opcjonalnego modelu Tycho Brahego z Twojego linka) ale moim zdanie jego przydatność w samej obserwacji nieba jest ograniczona. Stellarium powinno wystarczyć.

 

2. Filtr księżycowy jest przydatny, oglądanie jasnego księżyca bez filtra dla mnie osobiście było mało komfortowe.

 

3. Nie dokupuj okularów. Te w zestawie są ok (na początek).

 

4. Książka np. taka jest warta swojej ceny.

Edytowane przez tor_nn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

jestem początkujący jeśli chodzi o obserwację nieba. W ciągu tygodnia kupuję Synte 8'' - to pewne. To mój pierwszy teleskop. Mieszkam na obrzeżach miasta Łódź.

Mam kilka pytań:

 

1. Znam program Stellarium, korzystam z niego jednak szukam jeszcze innych przydatnych programów działających w trybie offline, które pomogą mi w obserwacji nieba. Chodzi mi np model układu słonecznego jak ten: