Jump to content

rambro

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    701
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

562 Excellent

About rambro

  • Rank
    Procjon
  • Birthday 12/25/1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Sprzęt astronomiczny
    MN 190, ASI 294MC PRO, Ioptron IEQ45 v.1, RPI4

Recent Profile Visitors

3558 profile views
  1. Dlatego śmierć nie boli. Przed urodzeniem i po śmierci jest tak samo. Nie ma mózgu, więc neurony nie pracują, niezależnie czy do swojej pracy mózg wykorzystuje efekty kwantowe czy nie. Ciekawy jest temat wolnej woli i determinizmu. Jeżeli nie byłoby czynnika losowego nie mielibyśmy wyboru i wszystko byłoby zdeterminowane. Jednak lubię własne wrażenie że mam wpływ na to co robię a przyszłość nie jest z góry określona.
  2. Jak masz dzieci to coś z tej funkcji jednak pozostaje na świecie.
  3. Jak ktoś używa manualnego koła filtrowego np. po motoryzacji itp. ( ja mam takie https://pl.aliexpress.com/item/33058209842.html ) to też trzeba zaślepić tam gdzie się ręcznie kręci. Wychodziło mi to na klatkach kalibracyjnych robionych w dzień. Ogólnie to słaba powtarzalność jest tego koła i warto dodać łożysko, ale to zwiększa szerokość ... główny plus że całkowity koszt z motoryzacją to 300 zł za 2" a nie 1500+ zł.
  4. Musíte létat v masce? Regulace teploty před nástupem na palubu? QR kód na cílovém letišti?
  5. Cudo. Piękne kolory. Mistrzowskie połączenie LRGB+NB.
  6. W Deep Sky Stacker algorytm Bayer Drizzle jest dostępny. Nie mylić ze zwykłym drizzle co zwiększa rozdzielczość. http://deepskystacker.free.fr/english/technical.htm#bayerdrizzle Potrzeba dużo subów. Próbowałem ale bez rewelacji. Może dużo zależy od materiału wejściowego. Sygnał mam mocno nadpróbkowany więc zwykle algorytmy sobie radzą. Funkcja Pixel shift przesuwająca matrycę o jeden pixel dla każdego koloru jest w Pentaxach np. K-70, KP, K1. Przydatna jest raczej w studio niż pod niebem. Lepsza metoda to dither itp. + Bayer drizzle z DSS.
  7. Metoda I dla szarych scen (czarno białe paski i tekst moim zdaniem klasyfikują się pod taką scenę) opisana w artykule sprowadza się do dobrania współczynników dla składowych RGB. Moje poprzednie pytanie o balans bieli i szarą kartkę dotyczyło właśnie dobrania tych współczynników. Oświetlenie powinno być takie same jak dla badanej sceny. Dzięki temu, po pomnożeniu o odpowiednie wagi poszczególne pixele (różne kolory) będą miały zbliżoną czułość. Teoretycznie możesz z jednej kamery do drugiej przełożyć matrycę. Firmware kamery ma zapisane czy to matryca mono czy kolor. Układy z punktu widzenia elektroniki są praktycznie identyczne (ICX424AQ- kolor i ICX424AL - mono). Fizyczna różnica jest taka, że w kolor naniesiona jest maska Bayera. Rozmiary pixeli w Atiku mono i kolor są identyczne. Pasmo jest takie samo. Poboczny wątek o szybkości odczytu nic nie wnosi do tematu. Poniżej pdfy z datasheet. Można sobie porównać. https://s1-dl.theimagingsource.com/api/2.5/packages/publications/sensors-ccd/icx424al/e6f6a6dc-f966-5bf2-89ca-b1370715d416/icx424al_1.2.en_US.pdf https://s1-dl.theimagingsource.com/api/2.5/packages/publications/sensors-ccd/icx424aq/05a8c2d8-9623-5520-96bb-1d99c4a2b8a8/icx424aq_1.2.en_US.pdf
  8. Dla mnie obecnie ograniczeniem nie jest niższa rozdzielczość kamery kolor względem mono a jedynie seeing. Pixele są na tyle małe, że przy długiej ogniskowej sygnał zawsze jest mocno nadpróbkowany. Przewaga mono to głównie możliwość LRGB i NB. LRGB względem RGB pozwala uzyskać ten sam SN 1.5-2x szybciej.
  9. Można ciągnąć na siłę, ale nie wiem czy warto. Wydaje mi się, że musiałbyś lepiej skalibrować materiał. Jeśli nie używasz ditheringu to zacznij go stosować.
  10. W którym sklepie na Aliexpress. Jest tego sporo.
  11. Myślę, że możesz lepiej obrobić to zdjęcie, zwłaszcza kolor. Mi na szybko wyszło tak:
  12. Według wykresów i w teorii wygląda dobrze. Filtr ma węższe pasma więc kontrast powinien być większy. H-beta na większości obiektów nie ma dużego znaczenia. Nie znalazłem zbyt dużo przykładów zdjęć z tym filtrem. Czekam na Twoje testy.
  13. To chyba pasek od głowicy z drukarki atramentowej ?. Dałem podobny koledze. Wykorzystał go do budowy okularu Ronchi eyepiece. Czy te pierwsze przykłady miały zastosowany balans bieli, czy jest to bez skalowania RGB ?. Może lepiej by było po przeskalowaniu o wagi uzyskane na szarej/białej kartce.
  14. Mój wniosek jest taki że oversampling przy kamerach kolor pozwala zmniejszyc utratę rozdzielczości względem mono.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.