Jump to content

Duser

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    1,416
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Duser last won the day on March 23

Duser had the most liked content!

Community Reputation

2,653 Excellent

About Duser

  • Rank
    Arktur
  • Birthday 01/02/1972

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Gniezno
  • Zainteresowania
    za mało miejsca by wymienić wszystkie :)
  • Sprzęt astronomiczny
    TSAPO100Q , TS65Q, TS Newton 200/F4 , HEQ5 belt mode, OAG +Lodestar

Recent Profile Visitors

4,044 profile views
  1. Jestem wstępnie zainteresowany. A jakieś zdjęcia?
  2. Zdjęcie pierwsza klasa . RPA... A ja myślałem przez chwilę, że to spod Tarnowa
  3. No, wygląda na to, że będę na wiosennym zlocie
  4. Chodzi o parametry w Camera Control->Guide->Options->Guider Settings Criteria. Tam są dwie opcje, masz pewnie zaznaczoną pierwszą . A w drugiej podaje się, jaki minimalny błąd musi być , aby zacząć następną klatkę. To lepsze rozwiązanie od zwykłego opóźnienia, bo czasem guider nie zdąży w te np 10 sek się ustabilizować i wtedy ostatnich grubych korekt dokonuje już podczas fotografowania - stąd masz pewnie takie podwójne gwiazdy na zdjęciu. Wpisz tam jakąś niską wartość i zobacz, czy będzie działać. Jak Maxim za długo będzie czekać, to musisz wpisać większą , generalnie trzeba dobrać doświadczalnie. Szczerze mówiąc Maxim słabo ma to rozwiązane, znacznie lepiej to działa w SGPro, gdzie można dokładnie ustawić , ile sekund ma być niski błąd prowadzenia.
  5. Nie wygląda mi to na wpływ wiatru. Miałeś ustawiony dithering w Maximie? Jeżeli tak, to może to być efekt złych nastaw dotyczących rozpoczęcia następnej klatki po ditheringu. Maxim niedostatecznie długo czeka na ustabilizowanie się guidingu i zaczyna naświetlać następną klatkę . Miałem to samo. Należy w opcjach zmniejszyć dopuszczalny błąd guide , przy którym startuje kolejna ekspozycja.
  6. Jak na 50 x 5 min to dosyć mocno szumi. Czyżby jasne niebo stolicy dawało się we znaki?
  7. No to też porównuję . Już mówiłem, przepaści nie ma.
  8. Odpowiem na to cytatem klasyka : " Nie ważne , jaka kamera. Ważne, jakie ręce ją obsługują " M.K
  9. No, może rzeczywiście przesadziłem z tą deklasacją , masz rację. Ale gorsze nie są . Zresztą wystarczy obejrzeć sobie zdjęcia Jolo, Antoniego, MaPy , czy Marcela Drechslera.
  10. Pewnie masz rację, ja nie mam porównania z innymi kamerami z tym chipem.
  11. Odblaski dotyczą ASI 1600 i nie są od filtrów, a od frontu matrycy, która w wersji mono jest bez powłoki ( szyba natomiast oczywiście ma antyodblask). Inne Cmosy nie mają takich efektów ( również ASI1600 w wersji kolor) i chodzą bardzo podobnie , jak CCDki. Szum? Niestety , jak się fotografuje pod jasnym niebem z domieszką Księżyca, szum będzie w każdym przypadku ( CCD czy CMOS) , bo wylezie podczas agresywnego kontrastowania mdłego stacka. Technologia matrycy nic nie ma tu do rzeczy. Pwenie, są lepsze i gorsze CCD-ki czy CMOS-y, jedne szumią mniej, inne bardziej. Ja mam porównanie ASI1600 i ATIKA 383L i z całą odpowiedzialnością mówię, że Asi szumi zdecydowanie mniej i jest bardziej czuła, zwłaszcza w Halfa. Gdyby nie te nieszczęsne odblaski to wogóle już bym nie dotknął Atika . A kłopoty z tłem to moim zdaniem efekt zbytniego skracania ekspozycji i stakowania "biasa" matrycy. Wystarczy nie żyłować tak czasów pojedynczych klatek i tło robi sie gładkie.
  12. Przełamując (z trudem) obrzydzenie , jakie mnie ogarnia podczas opisywania luminancji zebranej z miasta , napiszę, że bardzo fajnie wyszło i podoba mi się , zwłaszcza detal centrum galaktyki oraz idealne gwiazdki. Takie bez "halo" , całkiem nie "asikowe", jak to Piotr4d kiedyś trafnie określił.
  13. Trudno mi w to uwierzyć, bo generalnie to banalna sprawa. A może guiding kłóci się z enkoderami w montażu. Nie wiem, w jaki sposób wygląda współpraca tych trybów prowadzenia i czy wogóle to możliwe... Chyba nie chcesz zakończyć walki na czasach 60sek mając taki wypasiony sprzęt? Czym próbowałeś guidować? PHD?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.