Skocz do zawartości

kruzd

Społeczność Astropolis
  • Postów

    169
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Sprzęt astronomiczny
    Mod Canon 700D, Samyang 135mm 2.0, Samyang 16mm 2.8, CEM 26, AsiAir Pro

Kontakt

  • Facebook / Messenger
    AstroPTB
  • Instagram
    @astroptb

Ostatnie wizyty

2 951 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kruzd

217

Reputacja

  1. Ja najwięcej nauczyłem się w sumie od Seti Astro. A zaczynałem od Petera Zelinki i lucomatico, ten drugi zdecydowanie lepszy
  2. Nie mam teraz okazji do wyjazdu więc, szukam jakis materiałów OSC do ćwieczenia Pixa.
  3. kruzd

    Ro Ophiuchi

    Pozwoliłem sobie w ramach treningu obróbki poćwiczyć na Twoim materiale. Cała obróbka w Pixie. Kolejność kroków jakie wykonałem: 1. Image Solver i SPCC 2. Crop 3. SCNR na zielony kanał. 4. Seti Astro Automatic DBE - moim zdaniem działa lepiej niż GraXpert 5. BlurxTerminator 6. StarxTerminator na rozdzielenie tła od gwiazd. 7. NoisexTerminator na tło. 8. Wyciąganie tła GHS, zabawa krzywymi, saturacja maska na niebieski kanał (wychodził bardzo w tle), zdjąłem go trochę. 9. Wyciąganie gwiazd GHS. 10. Połączenie w PixelMath.
  4. Jaki mikrofon do lustrzanki Canona by względnie zacząć nagrywanie relacji z pola? Budżet 100-200zł.

    1. mstaniek

      mstaniek

      np. krawatowy: Audio-Technica ATR 3350
      ale musisz do niego deadcata dorobić, jak chcesz w terenie.
      budżet 200 zł to ubogo na sensowne rozwiązanie.
      Używałem (i mam 3 szt. w/w AT). Generalnie polecam. Dobra krawatówka w sensownej cenie.
      Rozważ, poszukaj, poczytaj, posłuchaj

    2. flamezz

      flamezz

      Chyba najlepsze to są tzw krawaty z kotem. 

  5. @aleksyb Chciałbym żeby mój dobry sort tak wyglądał Na pewno przydałoby się mocniej odszumić.
  6. Właśnie ogladałem ten test, to halo mi chyba zbyt przeszkadza.
  7. Czyli ten dla ogólnego OSC (galaktyk, gromad, mgławic refleksyjnych). I dodatkowo gdy będę chciał robić obiekty emisyjne juz jakiś wąskopasmowy. Na cloudy nights polecają Svbony SV220 https://teleskopy.pl/Filtr-Svbony-2--SV220-Dual-Band-7nm-Nebula-Filter-(SKU--W9172B)-teleskopy-8233.html zamiast Optolongów L eNhance czy L eXtreme, dopiero Ultimate ma przewagę nad Svbony.
  8. Gdybym chciał kupić filtr "ostateczny" do tej kamery to jaki wybrać? 1. Antila Quad Band - https://teleskopy.pl/@8939 2. Optolong L Extreme https://teleskopy.pl/Optolong-L-Extreme-2--filtr-typu-dual-band-(Ha-+-OIII)-teleskopy-6373.html Jakie różnice między tymi dwoma? Czy oba rozwiążą problem posiadania filtra IRcut dla tego sensora kamery? Wydaje mi sie że Antila nie wycina tego co IRcut. Ewentualnie jakieś inne propozycje? W temaci filtrów jestem totalnym laikiem, pewnie nie ma jednego dobrego rozwiązania dla każdego typu obiektów.
  9. To teraz zagwoztka czy kupić standardowy za 100 svbony czy dołożyć 900zl na porządny filtr Dokładnie tak. Pierwotnie ustawiała mi się z obrotem 90°, czyli pionowo. W sumie masz rację mam w w zestawie i od kamery i od adaptera kilka podkładek. Pewnie one spełnia swoją zadanie. Dzięki za wskazówkę, sprawdzę jak z nimi to wygląda.
  10. Czyli filtr będzie podstawą. Thx. Używam Asi Air. W teorii na sofcie kadr jest ustawiony poprawnie, w rzeczywistości nie. Z jakiegoś powodu następuje rozjazd.
  11. Po walce z odległością focusowania przychodzi kolejna bitwa do stoczenia w "kampanii przesiadki na dedykowaną kamerę astrofotograficzną". Mam nadzieję, że ją finalnie wygram i będę zadowolony ze zmiany z DSLR, jednak na ten moment jestem sceptycznie nastawiony. Pojawiło się kilka problematycznych dla mnie kwestii. Testowo chciałem trochę popalić pyły w Cefeuszu w okolicach LDN 1235. 1. Oczywiście nie trafiłem praktycznie w ogóle z kadrem, na wąskim FOV setupu nie jest dla mnie to jeszcze aż tak intuicyjne. Odpowiednie zorientowanie kamery w stosunku do obiektywu też zawiodło. Czarny punkt na kamerze od góry? Mam od spodu dlatego też sam kadr wyglądał na odwórcony. Jak sobie z tym poradzić jeśli kamera właśnie w taki sposób ustawia się po złożeniu zestawu? 2. Mam wrażenie, że mój CEM26 poprzez GoTo niedokładnie ustawia kadry. Staram się w miarę możliwości dokładnie wypoziomować, wyważyć i ustawić na polarną. Jakie mogą być inne przyczyny? Z tym może być powiązany problem że guiding zawsze oscyluje w granicach 2''', poniżej 1''' jeszcze nie udało mi się ustawić. 3. Główny problem pierwszej sesji setupu to halo wokół jasnych gwiazd. STACK 120x60s. Bez klatek kalibrujących. Poniżej na szybko przeprocesowany, bo jak zobaczyłem ten materiał to siedzieć mi się mocniej przy nim nie chce niestety. Przede wszystkim mam wrażenie, że są cholernie duże i przepalone, a jest to stack klatek tylko 60sekundowych. Co gdybym chciał palić 2-3minuty? Problemem może być to, że dość mocno otworzyłem przesłonę, f/2.8. Tak z Canonem 700D pracowałem. Przymykać mocniej, 4.0 lub 5.6? Przeglądając internet natrafiłem na jakieś infromację, że Samyang 135mm przy współpracy z kamerami czasami wymaga zastosowań filtrów UV/IRcut, trochę to problematyczne jeśli chciałbym w przyszłości zaopatrzeć się w jakiś filtr typu L-eXtreme lub tym podobny. Z góry dzięki za pomoc.
  12. Temat rozwiązany, z Adaptera EOS trzeba było pozbyć się tego 5mm ringa. Bez niego ostrzenie przebiegało bez problemu. Zapas przed i za punktem ostrości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.