Skocz do zawartości

MaciejS

Społeczność Astropolis
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MaciejS

9

Reputacja

  1. Mistrzostwo. Wielki szacun za opis, szczegóły i przede wszystkim za udane i ujmujące zdjęcie.
  2. Tuvoc - fantastyczne efekty. Próbowałem metody lucky imaging ale jeszcze to chyba nie dla mnie, a przynajmniej efekt nie był zadowalający. Twoje zdjęcie - jak dla mnie - mistrzostwo.
  3. Fantastycznie. Ogrom wiedzy, pracy, cierpliwości i zamiłowania do tematu. Gratuluję raz jeszcze. Jak napisał kolega @wismat - oby wysokość tej poprzeczki nie utrudniła Ci zadania w przyszłości.
  4. Pierwsze efekty założonego zestawu. Parametry: Teleskop: Sky Watcher Evo Star 72 ED Matryca: ZWO ASI 183 MC PRO Montaż: SkyWatcher EQ5 PRO Ekspozycja: 60s Gain: 100 Light: 34 klatek Filtr: Baader UHC-S (1,25) Księżyc: 97% Bias: 50 Dark: 25 Flat: 100 Dark-flat: 100 @Tuvoc - dziękuję za pomoc
  5. A jednak jest ok z tą złączką. Już ten wiek, albo takie czasy dziwne, że dziś płeć dobrze dopasować też trzeba umieć. I tak z grubsza: - kołnierz kamery 11mm - złączka do kamery 16,5mm - ring dwumęski (z powyższego zdjęcia) - mi wygląda na 1mm, ale będę go musiał suwmiarką sprawdzić - szuflada 20mm Co daje razem 48,5 mm Plus 6,5mm wskazanej przez producenta odległości flattenera = 55mm
  6. Bo chyba jeszcze nie znalazłem swojego gain... No właśnie - po co mi tyle różnych czasów ekspozycji? Muszę chyba to wszystko zweryfikować i przedyskutować ze swoim wewnętrznym głosem.
  7. Zawsze myślałem, że darków musimy mieć tyle samo czasu, co jasnych klatek, np. jeżeli mamy 10 godzin jasnego materiału, tyle samo musimy mieć dark. A jak się odnieść do tego artykułu PixInsight - wiem, że minimum 10 to także 25, jak również 45 klatek. Ale ja całego czarnego materiału mam ponad 10000 klatek. Bo pomyślałem, że PixInsight posiada jakiś patent na algorytm, który z 10 darków zrobi cuda. Czy ja to po prostu źle interpretuję?
  8. Jest tyle szkół wykonywania klatek kalibracyjnych, że można zgłupieć. Kiedyś zebrałem sobie to robiąc średnią ze wszystkich znalezionych informacji w taki jak poniżej klucz: ZDJĘCIA NA SESJI DARKI: (około 20 zdjęć) - w tej samej temperaturze co główne zdjęcia - w tym samym ISO co główne zdjęcia - takie same czasy naświetlania co główne zdjęcia - zasłonięty otwór obiektywu BIAS: (około 100 zdjęć) - zaciemniony obiektyw - czas naświetlania jak najkrótszy ZDJĘCIA PÓŹNIEJ FLAT - ISO - Minimum - białe tło - osłona, ostrość na nieskończoność, z tą samą przesłoną co główne zdjęcia - czas naświetlania wybieramy taki, żeby wykres histogramu był podobny do histogramu głównych zdjęć DARKI DO FLATÓW - wystarczy nałożyć dekiel na obiekty i zrobić 20 zdjęć w tej samej temperaturze Tak, to było kiedyś - jak jeszcze nie miałem chłodzonej kamery. Teraz buduję biblioteki klatek DARK i BIAS w optymalnych (moim zdaniem) zestawach: Bias - dla każdego GAIN 0, 50, 100, 120 Ekspozycje po 0,01 s Dark - dla każdego GAIN 0, 50, 100, 120 Ekspozycja: 30, 60, 90, 120, 150, 180, 210, 240, 270 i 300s. Każdy zestaw to 25 klatek. Czyli: - 10000 klatek - 165000 sekund, tj. 2750 minut czyli ponad 45 godzin czarnego materiału. Ale czy warto? Czytam na stronie PixInsight: "Począwszy od wersji 1.6, PixInsight zawiera standardowy moduł ImageCalibration (IC) [...] gorąco polecam zrobienie co najmniej 10 dark i bias klatek. [...] Nie trać czasu na uzyskiwanie klatek dark-flat: IC przeskaluje główny ciemny, aby dopasować go do ciemnego szumu w Twoich płaskich klatkach." Link do artykułu: https://www.pixinsight.com/tutorials/master-frames/ Napiszcie proszę - jak to jest, czy warto budować olbrzymie zbiory dark, które warto powtarzać co jakiś czas? Czy może mija się to celem? Jakie macie doświadczenia, które sprawdzają się w Waszych obróbkach zdjęć. Jak zrobić kalibrację, która faktycznie przyniesie oczekiwane efekty lecz nie tracąc przy tym za dużo czasu?
  9. Jeszcze bez końcowego efektu - okazało się, że "płci" moich złączek się nie zgadzają... Zabrakło zestawu M42-M48
  10. ok. Dzięki. Chyba z kalkulatorem będzie do tego potrzeba podejść...
  11. Tak, będę pracował z kamerą ASI i fakt musi być złączka Ale tego nie rozumiem - przecież mam mieć szufladę, której przez włożenie filtra rozmiar się nie zmieni... Będę musiał to na spokojnie policzyć. I znowu, bez piwa tego nie ogarnę ;-)
  12. Czyli po dodaniu 20mm szuflady pozostaje mi 28,5 mm jakichś złączko-gadżetów. Dzięki serdeczne.
  13. No to teraz bardzo super. Bałem się tylko, że ta odległość może uwzględniać też już samą wielkość Flattenera.
  14. Jednak na innej stronie znalazłem foto, gdzie szuflada filtrowa jest zamontowana pomiędzy Flattener, a tubus teleskopowy. Cóż - pozostają testy. Jak tylko uda mi się wygospodarować czas w pogodną noc - wykonam testy i niezwłocznie podzielę się wynikami. Niemniej jednak - dziękuję za podpowiedzi - mam teraz jakiś pogląd na możliwości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.