Skocz do zawartości

Jaki statyw polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o statywy. Od zawsze używam drewnianego NRD-owskiego statywu pamiętającego jeszcze lata siedemdziesiąte. Jest solidny, ale zajmuje sporo miejsca po złożeniu, a głowica od dawna jest w stanie permanentnego rozpadu. Dlatego rozglądam się za statywem, dla którego mam następujące wymagania:

- powinien być stabilny, chcę z niego focić zaćmienie cyfrą z ogniskową 600mm i nie powinien wpadać w wibracje.

- komfortowy udźwig co najmniej 4kg.

- głowica powinna chodzić bardzo płynnie.

- po złożeniu ma się zmieścić w plecaku.

- nie powinien ważyć razem z głowicą więcej niż 3.5-4 kg.

- cena nie jest tu najważniejsze, ale też nie może to być sprzęt z najwyższej półki, bo za coś trzeba jeszcze żyć.

 

Trochę późno się obudziłem i chciałbym zamówić go jak najszybciej, dlatego będę wdzięczny za wszystkie opinie. Przewertowałem statywy na Foto-Necie, ale tyle tam tego jest, a ja nie wiem za bardzo na jakie szczegóły zwracać uwagę i tak naprawdę wszystkie dla mnie wyglądają tak samo :( Może ktoś z Was ma statyw, z którego jest zadowolony i może polecić konkretny model. Thanx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mógłbyć Ci coś doradzić, to o ile to możliwe, to zostaw jeszcze ten statyw, a wymień tylko głowicę,

bo tak naprawdę solidne statywy, to niestety zaczynają się od kwoty pow. 800 zł (same statywy bez głowicy)

ale jeżeli jednak zdecydujesz się na wymianę statywu, to nie sugeruj się tym, że jak producent podaje nośność dla danego typu statywu, to wystarczy, że ssumujesz ciężar tego co bedzie na nim siedziało i taki możesz kupić, musisz wziąść poprawkę na długą ogniskową, czyli nośność chyba nawet ponad 2 działki w górę, czyli nie 4kg, a 8, a może nawet 10kg

druga sprawa to głowica, ideałem byłoby gdybyś mógł kupić taką z mikroruchami, lub głowicę hydrostatyczną,