Skocz do zawartości

nowy okular do Pentaflexa


tetragrammaton

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Przygodę z obserwacją nieba rozpocząłem dopiero na początku tego roku, jestem więc całkowitym amatorem. Mam pytanie odnośnie okularu, co do zakupu którego otrzymałem od dwóch sprzedawców dwie skrajne opinie. Dlatego też postanowiłem zasięgnąć rady fachowców na odpowiednim forum.

 

Posiadam teleskop PENTAFLEX R-80/900 GOTO SynScan o następujących parametrach technicznych:

 

• System optyczny: teleskop soczewkowy (refraktor)

• Średnica obiektywu: 80mm

• Ogniskowa obiektywu: 900mm

• Światłosiła: 1/11,25

• Zdolność rozdzielcza: 1,45''

• Zasięg gwiazdowy teoretyczny: 12,1 magnitudo

• Maksymalne użyteczne powiększenie: 160x

 

Chciałem zakupić do niego nowy okular dający większe zbliżenie. Rozważałem 5mm BST EXPLORER ED 1,25". (Jest on np. tutaj http://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=1590&lunety=Okular_5mm_BST_EXPLORER_ED_1,25%27%27)

 

Jeden odpowiedział mi, że zakup nie ma sensu, gdyż parametry teleskopu uniemożliwiają obserwację z większym zbliżeniem. Będę widział rozmyte mydełko i nic więcej. Sprzedawca ten powiedział również, że przy standardowych okularach załączonych do teleskopu też pewnie gówno widzę oglądając niebo w mieście. Jest to absolutna nieprawda. Przy zbliżeniu x180 widać bez problemu Saturna i Jowisza wraz z księżycami.

 

Drugi sprzedawca natomiast stwierdził, że śmiało można dokupić ten okular i że ma on dobrą korekcję aberracji (cokolwiek to znaczy:-)

 

 

 

I co z tym fantem zrobić?

 

Z góry dziękuję za wszelką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz w tym zestawie. Nie widzę sensu żeby kupować okular, no chyba, że bardzo chcesz. Z własnego doświadczenia wiem, że każdy doradzi co innego- tak to już na forum jest. Najlepsza opcja to pożyczyć okular i sprawdzić a jak nie da rady to ryzyk fizyk kup na co masz ochotę i już ;).

Odnośnik do komentarza