Skocz do zawartości

pierwszy teleskop


janoo

Rekomendowane odpowiedzi

cześć!

chcialbym prosić o pomoc w wyborze mojego pierwszego teleskopu do obserwacji nieba.

nie znam się na tym kompletnie, mam zamiar fotografować więc zależy mi na bardzo dobrej jeżeli nie doskonalej jakości obrazu, bardzo lubię duże zbliżenia, na pewno będę chcial oglądać wszystko z bardzo bliska na dużym powiększeniu.

wiem już, że do robienia dobrych zdjęć trzeba bardzo dobrego i drogiego sprzętu, ale muszę od czegoś zacząć.

spośród wszystkich teleskopów jakie znalazlem spodobaly mi się najbardziej:

celestron nexstar 4 gt

tal 2, tal 100 rs

meade etx 90

meade ds 2114 at 114/1000

i jeszcze jakaś synta

te teleskopy wybralem bo po pierwsze są dość popularne i dobrze oceniane przez użytkowników, a po drugie muszę się zapoznać z niebem i oswoić ze sprzętem. muszę od czegoś zacząć, nie wiem jeszcze co w przyszlości będę obserwowal i czy będzie możliwość rozwinąć się na tyle żeby inwestować w porządny sprzęt do robienia zdjęć.

powiedzcie mi czy coś z tego nadaje się dla mnie czy szukać czegoś innego???

a może lepszy będzie jakiś wielki reflektor 30cm?

wiem że podalem bardzo malo informacji ale nie chcę się za bardzo rozpisywać, może to na razie wystarczy...

pozdrawiam

janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z tych telepów nie nadaje się do długoczasowej astrofotografii DS, maja za kiepskie montaże, skup się na dobrym montażu a powieszone na nim nawet zwykłe MTO 500/5,6 lub 1000/10 da Ci wspaniałe i ostre do brzegu foty DS 8) (patrz choćby do mojej galerii na pierwsze trzy fotki, to zdjęcia z MTO na profesjonalnym montażu)

Teleskop łączący dobre cechy do Vizuala i do Astrofoto będzie bardzo drogi ale i bardzo dobry zarazem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób mówi chcąc pierwszy teleskop o fotografowaniu.