-
Postów
2 977 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia astrokarol
1,2 tys.
Reputacja
2
Odpowiedzi społeczności
Aktualizacja statusu
Zobacz wszystkie aktualizacje astrokarol
-
Może ktoś na forum zajmuje się grafiką 3D (typu modelowanie, render, wizualizacje) i chciał by wesprzeć mnie wiedzą ? Po prostu pogadać o tym.
- Pokaż poprzednie komentarze 11 więcej
-
Jak chcesz po prostu tworzyć jakieś modele i je renderować - to nie znajdziesz nic lepszego niż Blender. Ma co prawda mocno nieortodoksyjny interfejs, ale idzie się tego nauczyć, a możliwości oferuje ogromne. Poza tym jest darmowy, a w necie jest mnóstwo różnych poradników i samouczków oraz różnych pluginów do właściwie wszystkiego, co sobie można wyobrazić.
Jeśli chciałbyś bardziej modelować - powiedzmy - inżyniersko, dla przemysłu (w sensie - jak to się ładnie mówi, komputerowe wspomaganie projektowania, np. do druku 3D, czy na obrabiarki numeryczne itp.) to najlepszym, moim zdaniem, programem jest SolidWorks (w każdym razie na tym mi się najlepiej pracowało i możliwości były chyba największe - ale to było ładnych parę lat temu), ale niestety kosztuje on sporo, więc jak nie jesteś studentem, który może dostać licencję za pośrednictwem uczelni, to tak tylko do nauki cena raczej będzie zaporowa. Z darmowych opcji - np. Fusion 360 (dla mnie chyba najfajniejszy, choć upierdliwe jest to, że musisz być podłączony do internetu, żeby z tego korzystać), DesignSpark Mechanical, FreeCAD.
-
Blendera zacząłem powoli się uczyć od marca, nie przesadzałem z ilością poradników, nawet bym powiedział że oglądałem ich zdecydowanie za mało. I tak jeśli chodzi o realistyczne rendery, modelowanie nieinżynieryjne(nie przemysłowe) albo nawet robienie prostych modeli do druku 3D, chyba blender wygrywa. Załączam kilka renderów które dadzą ci pogląd ile da się nauczyć w 3 miesiące bardzo niekonserwatywnego powolnego uczenia.
Oczywiście mam tego więcej, ale wszystkiego nie wstawię - Pokaż następne komentarze 3 więcej