Skocz do zawartości

Tayson

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    5557
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Tayson w dniu 27 Styczeń

Użytkownicy przyznają Tayson punkty reputacji!

Reputacja

3953 Excellent

O Tayson

  • Tytuł
    Syriusz
  • Urodziny 08.09.1982

Kontakt

  • Strona WWW
    astrozdjecia.pl

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Wołomin

Ostatnie wizyty

16379 wyświetleń profilu
  1. Niektóre fotki wrzucane w ten wątek wg mnie zasługują na sporą ilość głosów w głównym konkursie miesiąca!
  2. Tayson

    Kometa 60P Tsuchinshan

    Nie :-) Ja juz ponad miesiąc bez setupu i jeszcze trochę, więc dziczeje....
  3. Tayson

    Kometa 60P Tsuchinshan

    w ramach nauki, mozesz pokazac stacka L,R,G,B?
  4. Tayson

    Kometa 60P Tsuchinshan

    gwiazdki kwadraciki, tlo za jasne jak na Twoj standard, troche zieleni w tle. ja jezeli mam pole gwiazd bez mglawic + komete, to nie zmniejszam gwiazd.
  5. Tayson

    Długo wyczekiwana M42.

    Bardzo fajne! Wazne ze nie przewalone z kontrastem na ciemnych partiach i saturacja na mglawicy. Mily w odbiorze kolorek. Co sadzisz o tym?
  6. Tayson

    Kupię [K] Koło filtrowe

    wiem, ze gieldy sie nie komentu, ale Ci podpowiem Cienszego nie widzialem niz to moje co sprzedalem, 17,5-18mm
  7. Tayson

    zestaw do "na szeroko"

    dla zainteresowanych. zrezygowalem ze sterowanie przyslona przez ascom i ingerencji w obiektyw. nie moge dostac na rynku pierscienia makro o zadowalajacej mnie jakosci. taki, ktory nie da niechcianych ugieć i sztywno bedzie trzymal obiektyw. szkoda regulacje swiatlosily obiektywu rozwiazalem za pomoca redukcji filtrowej 72mm na 58mm zmienilo to swiatlo z f2.8 na f3.44. zobaczymy czy nie za ciemno i na ile pozytywnie to wplynie na jakosci gwiazdek. jak bedzie za ciemno to moge dac pierscien np 62mm uzyskujac f3.2 oby to sie sprawdzilo bez zadnych zastrzezen.
  8. Tayson

    Baader vs Astrodon

    wałkujemy temat dalej.... Siarkę Astrodona lub Chromy brac 5 czy 3nm?
  9. Tayson

    Messier 81

    Ja jestem zdania że szum to tylko i wyłącznie działanie operatora, który poddaję obróbce materiał. Śmiem twierdzić że każdy materiał można tak obrobić aby nie było widać szumu bez odszumiania, tylko czy finalny efekt będzie zadowalający. Wg jak ktoś pisze ze materiał mu strasznie szumi i trzeba mocno odszumiac, detal w czasie tego ucieka, to patrz co napisałem akapit wyżej.
  10. Tayson

    Sowa

    Czy guider wycelowany idealnie, ale to idealnie w ten sam punkt co główna tuba nie będzie dawał dryfu? Czy guider piggy back jest lepszy od takiego umieszczonego obok głównej tuby?
  11. Tayson

    Sowa

    maly off. Czy jezeli zastosuje guider o dluzszej ogniskowej (skala 1,2"/px, tj TS APO100Q+ASI120mm-s), to lepiej "przypilnuje dryfu" niz taki o skali ok ~3,5"/px (szukaczoguider 200mm+ASI1200mm-s) ? Skala na glownej matrycy to ok 4,5"/px.
  12. Tayson

    Messier 81

    Zapewne bedzie to oczywiste stwierdzenie, ale wiesz skad w pierwszej kolejnosci bierze sie Twoj niechciany szum?
  13. Tayson

    iOptron CEM25-EC - recenzja

    nie wiem jak w cem25, ale moze to pomoze CEM60_RA_Play_Fixing.pdf CEM60_Belt_Adjust.pdf
  14. Tayson

    Wielka mglawica w Orionie w Ha

    Łaczenie stackow z rozymi ekspozycjami zrobiles recznie w PS, czy moze jest na to jakis automat chociazby w Pixie? edit. zerknij na histo, po lewej stronie masz sporo miejsca, chyba ze taki byl zamiar.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.