Skocz do zawartości

jaki barlow??


ukko82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,od jakiegos czasu spogladam w niebo prze "lunetke" .Chcialbym zwiekszyc troche szanse na nagranie dobrego filmiku np. Jowisza lecz tu pojawia sie pytanie,jaki barlow??. Jak narazie jestem laikiem i nie mam zielonego pojecia o doborze soczewek itp. Nie wiem czy kupic barlowa x2 czy x3 a moze x5 ??jaka firma??Bede wdzieczny za podpowiedz, pragne dodac iz fundusz przeznaczony na ww item to 300pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze, jakim sprzętem (kamerka, aparat) kręcisz te filmiki. Od rozmiarów i rozdzielczości (a dokładniej od rozmiarów piksela) matrycy w kamerce zależy maksymalne powiększenie na którym w dobrych warunkach będzie widać detal, u ciebie będzie to ok. 0.7 arc sec / piksel matrycy. Większych powiększeń nie ma sensu stosować, bo obraz będzie co prawda większy, ale nieostry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

digital eyepiece

Resolution: VGA 640x480 Pixel

Pixel size : 5,4x5,4µm

Dynamic range: 50db

Images per second: 30x VGA 640x480 Pixel + 60x 320x240

 

o to chodzilo??

 

prawdopodobnie ta kamerka nie do nieczego nie nadaje(dostalem gratis do teleckopu)pragne dodac ze mam jakies dziwne plamy na ekranie,tak jak by byl jakis brud na niej(mam tak od samego poczatku).Szukalem czegos nowego ale jak narazie za duzo informacji do ogarniecia jak na poczatek.Jakies sugestie??Bede wdzieczny za naprowadzenie na odpowiedni tor.

Edytowane przez ukko82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o te dane.

 

Do tej kamerki i teleskopu ma sens barlow 2x, te o większym powerze dadzą co prawda większe obrazy, ale bez detalu...

 

A kamerka ma pewnie zbrudzoną matrycę - stąd te plamy...