Skocz do zawartości

Proszę o pomoc Hawke


spike1211

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę ponieważ jestem zielony(oczywiście mam nadzieje ze do czasu) w temacie teleskopów i prosił bym o poradę.Posiadam lunetę Hawke optics 25x 75x i było by chyba wszystko dobrze przynajmniej mi sie tak wydaje,wszystko ładnie widać na powiekszeniu 25x-50x póznej obraz staje sie ciemny przy wiekszym powiększeniu oczywiscie w dzień a jeszcze gorzej wieczorem .Dodam że lunetę używam częściej do obserwacji krajobrazów ale spoglądam także na księżyc który przy max powiększeniu wygląda rewelacyjnie obraz jest jasny i wyrazisty.Proszę o pomoc w wyborze teleskopu który sprawdził by sie lepiej niż ta pseudo luneta do obserwacji przyrody oczywiście nie tylko(sąsiadka z dużymi walorami:) ) chodzi mi oto zeby przy powiekszeniu 100x obraz był przyzwoicie jasny np wieczorem spogladajac na wróbelki cwierkajace sąsiadowi na balkonie:) czy taki teleskop zaspokoi moje oczekiwania? Sky-Watcher Synta R-80/900 AZ-3

ps jakie moge uzyskać przyzwoite powiekszenie max w terenie?

Proszę o pomoc i z góry wielkie dzięki! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest ten wynalazek?

http://www.militaria.pl/hawke/luneta_obserwacyjna_hawke_nature_25-75x70_(ht3635)_p2896.xml

Jeśli tak,to przyczyna "ciemności" poza dużym powiększeniem [to całkiem naturalne,że jasność obrazu maleje wraz z powiększeniem!] tkwi w układzie optycznym. To jest Maksutov-Cassegrain i sporą część powierzchni nominalnej apertury 70mm zżera lusterko wtórne. Maki sprawiają się dobrze przy większych aperturach. Luneta soczewkowa [refraktor] o tej samej średnicy [70mm] dałaby jasniejszy obraz.