Skocz do zawartości

DeepSkyStacker - Kodak KAI-10100 Color Sensor


Naski

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio ściągnąłem sobie ten programik ( DeepSkyStacker V 3.3.2 ) , tak dla spróbowania, czy jest on lepszy od Maxim DL i dedykowanego do kamery AstroFX w składaniu zdjęć.

Muszę powiedzieć , że jest naprawdę dobry --- ale mam problemy z kolorem ... Tzn. Obraz po stackowaniu jest czarno biały ...

W opcjach (tak jak widać na foto) można wybrać sensor ---- A co jak go nie ma na liście ????? Próbowałem z kilkoma innymi ale wychodzą pojechanie kolory ...

Jak sobie radzić w takich sytuacjach ??? --- Powiem ,że podobny problem mam z maxim DL ... też mnóstwo kamer ale tej najpotrzebniejszej dla mnie nie ma !

| convert color |

DeepSkyStacker.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link 1 klatka Fit

https://www.dropbox.com/s/i8zy3y41ezkytbp/m33%20x%20%2018x600s_0001.fit

Przed chwilą sprawdziłem czarno biały wychodzi w składaniu lepiej niż maximem i astrofx (foto kilka machnięć krzywymi i poziomami) --- tylko ten color --- dzięki za zainteresowanie !!! A jak byście mogli sprawdzić też maxim dl ! Byłoby cudo :laughbounce2:

ps.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat używam PixInsight'a ale sprawdziłem wszystkie cztery możliwości (wzory) maski Bayera i doszedłem do wniosku, ze jedyny z którego dostałem prawidłowe kolory po zastosowaniu krzywych to RGGB. Załączam przykład poniżej. Kolory są podciągnięte.

rggb_debayer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PixInsight'a ja akurat jeszcze nie instalowałem - ale color wygląda chyba jak orginał --- czyli te ustawienia są ok , dla tego programu ...

Próbowałem kilku ustawień z Deepskystacker no i niestety lipa ... a maxim ma jeszcze inne generatory ... nic nie wychodzi z kolorem ?

1.jpg

3.jpg

GBRG z AHD.jpg

RGGB bez AHD.jpg

RGGB z AHD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maska Bayer'a powinna być tak samo rozumiana przez każdy program ale przede wszystkim nie oczekuj poprawnych kolorów bezpośrednio po konwersji. Jeżeli nie masz zdefiniowanych jakichś konkretnych wag dla kanałów to musisz poziomami wyrównać wszystkie kanały tak by górki histogramu były w tym samym miejscu. Robisz to używając tylko lewego suwaka(shadows, czarna strzałka czy jak to tam oznaczone) osobno dla każdego kanału. Potem przesuwając środkowy suwak w trybie połączonych kanałów wyciągasz detal. Tak mniej więcej to wygląda u mnie ale i w PS będzie bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim nie oczekuj poprawnych kolorów bezpośrednio po konwersji

 

No właśnie moje oczekiwania były dokładnie odwrotne , że tak jak w programie AstroFx dostane gotowy kolor ...

Po zastosowaniu RGGB i wyrównaniu kolorów (ja to robiłem w PS) miałem kolor jak orginał . Potwierdzam .

 

A tak się zastanawiam , czy nie można by było tych konkretnych wag dla kanałów jakoś sczytać z programu AstroFX i wpisać do innych. ? Byłoby to bardzo duże ułatwienie ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Market

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Polecana zawartość

    • Astropolis Market - nowa platforma zamiast Giełdy
      Jak już niektórzy z was zapewne zauważyli, testuję nową usługę na Astropolis - Market. Jej celem jest próba zorganizowania (zdemokratyzowania) sprzedaży na Astropolis - zarówno tej giełdowej (niekomercyjnej), jak i tej bardziej zorganizowanej - czyli w pełni komercyjnej. Coraz więcej jest na Astropolis osób i podmiotów, które albo już próbują sprzedawać w partyzancki sposób wśród wątków giełdowych, albo pytają administrację o pozwolenie na rozpoczęcie takiej działalności.
        • Kocham
        • Lubię
      • 266 odpowiedzi
    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 60 odpowiedzi
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 53 odpowiedzi
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 73 odpowiedzi
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 21 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.