Skocz do zawartości

Jaki silniczek ?? Do napedu w dobsonie ?


Bobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko chce zrobic naped do dobsona w osi poziomej może mi ktoś doradzić jaki zastosować silnik ? Najlepiej z czego go wziąśc ( wymątować ) :Salut: Może ma ktoś jakieś plany na taki "bajer" -> ja mam ale z checią poznam inne :Beer: Z góry dziękuje

 

Bobi

Edytowane przez Bobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wykorzystałem NIE ŚMIAĆ SIĘ - silnik od automatyki do okien Peugeota 806  :D Już nie bawem fotki i większy opis - tylko musze pilota skończyc a czesci będe miał dopiero w środe  :Boink:

 

Ale jedno wam zdradze  :D  Chodzi "jeżdzi" :helo:  :helo:  :Salut:

 

 

Nie wpiernicza strasznych ilości prądu? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest na korbke :D Jest na 12V chodzi lux tylko ze ja mam to zrobione tak ze u mnie jest on przymocowany do deski "koła" od góry (ładnie obudowany). Fotki jutro :Salut: Jak narazie na testach chodzi lux tylko troszke za szybko zapiernicza :D ale to się zrobi :D

 

Bobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic nie mam silnik jest połączony bezpośrednio do zródła napiecia ( oczywiście włączony jest w ten obwód przełącznik ) Dziś wieczorkiem pierwsze fotki :Salut:

 

Pilot już zrobiony -> już tylko zabiegi "kosmetyczne" pozostały :D

 

Bobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie to by było niezłe :Salut: Poszukam po jakims złomie :D

Oto kilka fotek przedstawiających to co robie ale jeszcze całosc jest w "powijaku" zobaczymy co z tego wyjdzie narazie sprawuje się ok B)

 

Tylko proszę się nie śmiać :D

 

Na trzecim zdjęciu od lewej -> Pilot :D

bok.jpg

góra.jpg

pilot.jpg

mech1.jpg

Edytowane przez Bobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wierzę żeby to poprawnie zadziałało .Bez zastosowania dodatkowej przekładni będzie działać ale o wiele za szybko ... Zmniejszymy obroty redukując napięcie zasilania ale silnik zadziała tylko w określonym , niewielkim raczej zakresie .Dodatkowo , sam silnik do pracy wymaga prawdopodobnie sporego prądu ( który po zredukowaniu napięcia będzie jeszcze wyższy ) więc bez akumulatora raczej długo nie popracujesz .. Myślę , że powinieneś zainstalować dodatkowa przekładnię mechaniczną a potem jakiś elektroniczny regulator obrotów silnika prądu stałego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobi tylko chce sobie odczasu do czasu pstryknąć żeby mu najechało na obiekt coby tego ręką nie robić, a nie chodzi mu o prawdziwe GO-TO więc jego pomysł jest dobry i należy ten temat kontynłować

 

Dokładnie :D

,a co do dalszego rozwoju tematu to macie jak w banku że bede pisał co i jak dalej się dzieje .... :Beer:

Edytowane przez Bobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie  :D

,a co do dalszego rozwoju tematu to macie jak w banku że bede pisał co i jak dalej się dzieje .... :Beer:

Musi być przekładnia redukcyjna!

Chyba że jakiś silnik wolnoobrotowy mnóstwobiegunowy zastosujesz :)

Jeśli silnik będzie pracował na bardzo wolnych obrotach (znacznie mniejszych od znamionowych) to będzie silnie przeciążony i będzie się grzał.

Kiedyś rozwiązałem automatykę do.... kotła centralnego ogrzewania (na koks) w ten sposób, że żeliwne drzwiczki do popielnika podwiesiłem do ogromnego elektromagnesu na 220 V od elektrozaworu do rurociągu chyba Fi 120. Po jakimś miesiącu użytkowania ten potworny elektromagnes.... przepalił się!

 

Hamal - Twój napęd - doprawdy, zadziwił mnie! Brawo! :helo:

 

Jakożem żartowniś a byłem BHP-owcem przez ładnych parę lat (nie śmiać się!) - dostrzegłem brak behapowskich osłon przekładni pasowych! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobi tylko chce sobie odczasu do czasu pstryknąć żeby mu najechało na obiekt coby tego ręką nie robić, a nie chodzi mu o prawdziwe GO-TO więc jego pomysł jest dobry i należy ten temat kontynłować

 

Ale Waść głupoty pisze :blink:

 

 

Jakożem żartowniś a byłem BHP-owcem przez ładnych parę lat (nie śmiać się!) - dostrzegłem brak behapowskich osłon przekładni pasowych!  :lol:

 

:D

Edytowane przez HAMAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamal czego ty nierozumiesz?

 

 

Jak można utwierdzać chłopaka w błędzie :blink: Z założenia ten pomysl jest wadliwy i nie ma racji bytu. Tyle się chłopak napracowal przy teleskopie, osiagnął taki dobry efekt ale mechanika jak widac to nie jest jego mocna strona o czym wszyscy mu sygnalizują, tylko jeden taki uparty ...... <_<

 

Tam musi być dodatkowa przekładnia lub inne rozwiązanie bo takie nie ma racji bytu i regulacja napięcia NIC TU NIE DA.

 

Rozumiesz Leszku?

Edytowane przez HAMAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł upadł <_<

Silnika nie da się podłaczyć aby jeżdził raz w lewo i raz w prawo ->da się tylko po zastosowaniu jakiś przełaczników zmieniajacych bieguny ( taki mi powiedziało 6 elektroników). I stwierdziłem że nie ma sensu dalej inwestować :D

Musze jeszcze kupić do mojego telpa wtórne , czopy i pająka bo najwyzszy czas skonczyc telpa :blink:

 

P.S. Nie znacie kogoś kto robi takie 'mikroruchy' do dobsonów i jaka może być cena ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.