Skocz do zawartości

prezent na urodziny


Archon24

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo pierwszy post, nie chciałem go napisać a tylko kierować się innymi poradami ale nie dla każdego to samo.

 

Chciał bym kupić teleskop na urodziny - sobie, wiadomo najlepszy prezent to taki który samemu się wybrało.

 

Mam na ten cel około 500 zł, wiem że mało ale nie jestem profesjonalistą więc cudów nie wymagam.

 

Mieszkam w małej miejscowości na jej krańcu, mam jakieś 2km do lasu więc nie ma problemu z światłami, znaczy się ciemno. Mieszkam koło Krotoszyna tzn województwo Wielkopolskie. Mam miejsce obserwacyjne na poziomym dachu, trzeba na niego wyjść oknem ale miejsce bezpieczne i dobre[wyjaśnienie dom ma dobudowaną altanę a na niej ten dach].

Jako że 19 urodziny to samochód i prawo jazdy są.

 

Oczekuję oglądania gwiazd, planet. Sam widok bez przyrządów mnie zachwyca ale to troszkę mało. Uwielbiam patrzeć na spadające gwiazdy latem ale do tego wystarczają moje oczy :) Nie wymagam od sprzętu by nadawał się do oglądania samolotów, krajobrazów, choć może taką funkcje spełniać ale głównie będzie do oglądania gwiazd.

 

przeglądałem, sprawdzałem, takie moje średnie typowania

1 2 3 4

wiem że są tam tańsze ale chciał bym usłyszeć na ich temat opinie, oczywiście z miłą chęcią sprawdzę inne typowania. Ale ograniczenie jest 500zl, można zaokrąglić do 600zl ale wtedy wraz z wysyłką. Oczywiście nie chcę kupować na allegro tylko w dobrym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupując tani teleskop należy pamietać by trzymać się pewnych żelaznych reguł:

- jeśłi refraktor to apertura min. 70mm

- jeśli newton to apertura min. 110mm

- jeśli montaż azymutalny to min. AZ3

- jeśli montaż paralaktyczny to minimum EQ2/EQ3

- wyciąg min. 1.25"

- kupujemy tylko sprzęt znanej marki