Skocz do zawartości

Pierwszy raz. Czyli co polecić można? : )


adrianb_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jak w temacie - to będzie mój pierwszy raz ..
dziesiątki forumowiczów pytało starszych, bardziej obeznanych o pomoc, radę, więc i ja napiszę! : )

jestem zainteresowany nabyciem swojego (własnego) teleskopu, gdyż lubię patrzeć tam, w górę. ;-)
powiem szczerze, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o wybór teleskopu, ale jedno jest pewne - służyć ma do obserwacji nieba, planet, mgławic.

oczywiście chciałbym jak najlepszy za jak najmniej. ;-)
na celownik rzucił mi się takie oto cudeńko(?) - Teleskop PENTAFLEX R-80/900 GOTO SynScan

mógłbym od Was uzyskać jakieś informacje o tym sprzęcie?
czy może w podobnej cenie znajdzie się coś znacznie ciekawszego?
a może w ogóle ktoś stąd jest z okolic oleśnicy na dolnym śląsku?

liczę na jakąkolwiek pomoc i zdaję sobie sprawę, że co użytkownik to inne zdanie, ale może uda się coś zlepić razem? ;-)

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o wybór teleskopu, ale jedno jest pewne - służyć ma do obserwacji nieba, planet, mgławic.
Hej,

a powiedz jakie masz niebo? Skąd chcesz obserwować (mam nadzieję, że nie przez otwarte okno :-) )?

 

na celownik rzucił mi się takie oto cudeńko(?) - Teleskop PENTAFLEX R-80/900 GOTO SynScan
1. Celuj w jak największą aperturę (średnicę) - średnica 80mm jest raczej mała w celu obserwacyjnym (DSO - deep space objects)

2. Proponuję odpuścić refraktor i wymyślne GoTo a skupić się na jakiś sporym newtonie na montażu dobsona (zbierze niewspółmiernie więcej światła niż wspomniany refraktorek, który nota bene jest achromatem bez korekcji barwnej)

3. Jaką masz kwotę do wydania na ten cel? sądząc po cenie tego pentaflexa to ok 1300pln... za tą cenę możesz mieć całkiem sporego newtona.

a może w ogóle ktoś stąd jest z okolic oleśnicy na dolnym śląsku?
http://astropolis.pl/membermap/

 

Pozdrawiam

Paweł